| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Subaru Legacy IV: "oesowa" limuzyna

Używane Subaru Legacy IV: "oesowa" limuzyna

Subaru to nie tylko Impreza. Entuzjaści marki dobrze znają też model Legacy - wygodną limuzynę o sportowym zacięciu. Jak sprawuję się używane Subaru Legacy IV?

Silniki Subaru Legacy IV

Wszystkie silniki benzynowe zastosowane w Subaru Legacy IV to konstrukcje typu bokser, w których tłoki poruszają się przeciwsobnie. Najmniejszy silnik ma pojemność 2-litrów i występuje w trzech wariantach mocy: 136KM, 165KM i 150KM. Wszystkie mogły posiadać reduktor (przełożenie 1.4). Silnik 2-litrowy występował w trzech wariantach mocy:

- 2.0 SOHC 16V 136KM występuje w autach z lat 2003-2005,

- 2.0 DOHC 16V 165KM ze zmiennymi fazami rozrządu AVCS oferowany był pomiędzy 2005-2008 rokiem;

- 2.0 DOHC 16V 150KM także ze zmiennymi fazami rozrządu AVCS to „zduszona” wersja poprzedniego silnika o mocy 165KM, produkowana pomiędzy 2008-2009 rokiem.

Najciekawiej prezentuje się wersja o mocy 165KM, bowiem moment obrotowy w tym silniku dostępny jest już od 3200 obr./min. przez co jest zdecydowanie bardziej elastyczny od pozostałych odmian. Silnik ten cierpi czasem na problemy z rozwijaniem mocy w przedziale 2-3 tys. obr./min. Pomaga wgranie nowego oprogramowania komputera sterującego jego pracą. Osoby zainteresowane eksploatacją auta przy wykorzystaniu LPG, powinien zainteresować silnik 136-konny, w którym łatwiej jest regulowany luz zaworowy (za pomocą tzw. śrubek).

Oprócz 2-litrowego silnika, dostępna była też jednostka 2.5 SOHC 16V 165KM produkowana w latach 2003-2005 oraz jej zmodernizowana wersja o mocy 173KM, wyposażona w zmienne fazy rozrządu, dostępna od 2008 roku. Silnik ten ma problem z przegrzewaniem się, dlatego trzeba pamiętać o kontrolowaniu jego temperatury ora poziomu oleju przy bardzo dynamicznej jeździe.

Na szczycie gamy silników benzynowych stosowanych w Subaru stoi jednostka 3.0 DOHC 24V 245KM, która jako jedyna współpracowała z 6-przełożeniową, ręczną skrzynią biegów. Zapewnia ona autu świetne osiągi (0-100km/h w 6,9 sekundy, V-Max 243km/h), ale spala średnio 15 litrów benzyny na 100km.

Wszystkie silniki benzynowe są stosunkowo paliwożerne, co spowodowane jest m.in. przekazywaniem mocy poprzez stały napęd na cztery koła. Silniki nie przysparzają wielu problemów, ale montaż instalacji LPG jest w nich utrudniony (poza silnikiem 2.0 SOHC). Silnik 2.0 SOHC 136KM posiada koło dwumasowe, które można jednak wymienić na jednomasowe.

Diesel

Subaru jako pierwsza marka na świecie wprowadziła w 2008 roku do sprzedaży auto osobowe z silnikiem diesla typu bokser – 2.0 DOHC 16V 150KM. Silnik ten, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek i wtrysk common rail drugiej generacji,  stał największą kością niezgody wśród entuzjastów marki, bowiem jedni bardzo go chwalą, drudzy wręcz przeklinają. Nie da się jednak zaprzeczyć, że Legacy z tą jednostką napędową cierpi na kosztowny problem, jakim jest nietrwałe sprzęgło i koło dwumasowe. Zdarz się, że auto pokonuje dystans 40 tys. km po czym okazuje się, że należy wymienić oba wspomniane elementy. Na pewno nie pomaga w tym praca samego sprzęgła, które pracuje ciężko i z wyraźnym oporem. Co ciekawe diesel jest znacznie cichszy niż 2-litrowy silnik benzynowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Sakowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »