| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

W chwili swojego debiutu Mazda 2 nie cieszyła się wielkim zainteresowaniem ze strony klientów. Na rynku aut używanych może być jednak ciekawą propozycją dla osób poszukujących przestronnego auta, które ma im służyć głównie w mieście.

Typowe usterki w silnikach benzynowych:

  • awaryjne pompy paliwa;
  • usterki alternatorów, rzadziej rozruszników;
  • usterkowe pompy wody;
  • szybkie zużycie cewki i przewodów wysokiego napięcia.

Amatorzy silników diesla mają do wyboru tyko jedną opcję do wyboru- silnik 1.4 MZ-CD o mocy 68KM. Wyposażony jest we wtrysk typu common rail oraz turbosprężarkę i podobnie jak jednostki benzynowe, tak i on pochodzi od Forda. Katalogowe dane opisują jego dynamikę na równi z wersją 1.25 16V, ale w praktyce silnik wysokoprężny jest znacznie bardziej dynamiczny, zwłaszcza podczas wyprzedzania.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Typowe usterki z jakimi trzeba się liczyć przy eksploatacji Mazdy 2 1.4 MZ-CD to :

  • nieszczelność wtryskiwaczy spowodowana zużytymi podkładkami pod wtryskiwaczami;
  • awarie koła pasowego paska klinowego;
  • problemy z wybieraniem przełożeń w ręcznej skrzyni biegów;
  • szybki zużycie sprzęgła i koła dwumasowego;
  • częste przypadki uszkodzeń czujnika temperatury cieczy.

Skrzynie biegów to w większości ręczne przekładnie o pięciu przełożeniach. Skrzynia automatyczna (a właściwie zautomatyzowana), pięciobiegowa dostępna była w opcji dla obu silników o pojemności 1,4 litra. W silniku wysokoprężnym częstym mankament jest kiepska praca ręcznej skrzyni biegów, objawiająca się wyraźnym zgrzytaniem przy próbie wybrania biegu.

Zawieszenie

Mimo zapożyczenia zawieszenia z Fusiona, Mazda 2 jest znacznie bardziej komfortowa niż Ford, co lepiej pasuje do jej miejskiego charakteru.  Zaletą układu jezdnego jest możliwość jego taniej naprawy, bowiem np. sworznie nie są integralnie połączone z przednimi wahaczami, dzięki czemu można je wymieniać indywidualnie. Problemem jaki zgłaszają powszechnie użytkownicy zarówno Fusiona jak Mazdy, są słabej jakości tylne amortyzatory. Przeciętnie wytrzymują zaledwie 60 tys. km (dla porównania w Hondzie Civic VI są bezawaryjne przez ok.150tys.km). Często też awarii ulegają gumowe odboje amortyzatorów.

Awaryjność

Tak naprawdę jakość Mazdy 2 jest minimalnie wyższa niż jej brata Fusiona, ale nie rekompensuje to wyższej ceny zakupu. Oba auta zajmują czołowe lokaty w rankingach bezawaryjności (TUV 2011: Mazda 6.miejsce w kategorii aut 4-5 lat, Fusion 8.miejsce). Praktycznie większość problemów jest znana posiadaczom obu tych aut.

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Ceny wybranych części zamiennych do Mazdy 2 1.25 16V 75KM:

  • amortyzator przód/tył: 400zł/360zł;
  • zestaw sprzęgła(tarcza+docisk): od 500zł;
  • cewka zapłonowa: 230zł;
  • pompa cieczy chodzącej: 320zł
  • zestaw rozrządu(pasek+rolka): 220zł

Podsumowanie

Mazda 2 DY to auto, które jest japońską wizją Forda Fusiona w Europie. Oba auta mają większość podzespołów technicznych identycznych ze sobą, a w sposób zdecydowany odróżnia je przede wszystkim karoseria, wnętrze i praca zawieszenia. Oba samochody borykają się z podobnymi problemami i oba stanowią odmienną koncepcję na auto tego samego segmentu. O wyborze któregokolwiek z nich mogą zatem śmiało zadecydować względy estetyczne czy finansowe.

Konkurenci:

- Opel Agila (1.0 TWINPORT 60KM, 1.2 TWINPORT 80KM, diesel: 1.3CDTI 75KM)

- Mercedes A-klasa W168(m.in. silniki benzynowe 1.4 V 82KM, 1.6 8V 102KM, 2.1 8V 140KM, diesel 1.7CDI 75KM lub 95KM)

- Mitsubishi Colt (silniki benzynowe 1.1 16V 75KM, 1.3 16V 95KM, 1.5 16V 109KM, 1.5Turbo 150KM, diesel: 1.5DI-D 68KM lub 95KM)

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Konstrukcja Mazdy 2 opiera się w na Fordzie Fusionie. Wiele podzespołów jest wymiennych między tymi atami.
Konstrukcja Mazdy 2 opiera się w na Fordzie Fusionie. Wiele podzespołów jest wymiennych między tymi atami.

Mazda 2 po liftingu -  tył.
Mazda 2 po liftingu - tył.

Wnętrze Mazdy 2, zwłaszcza po liftingu, jest ergonomiczne i dobrze wyposażone.
Wnętrze Mazdy 2, zwłaszcza po liftingu, jest ergonomiczne i dobrze wyposażone.

Po liftingu auto zyskało m.in. nowe przednie oraz tylne lampy, inny grill na masce oraz nowe kolory nadwozia.
Po liftingu auto zyskało m.in. nowe przednie oraz tylne lampy, inny grill na masce oraz nowe kolory nadwozia.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eco Carport

Producent i dystrybutor wiat z drewna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »