REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

Colt VI generacji nie należy już do klasy kompaktowej. To auto miejskie o przestronnym wnętrzu.
Colt VI generacji nie należy już do klasy kompaktowej. To auto miejskie o przestronnym wnętrzu.
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Colt VI generacji to model, którego stylistyka i gabaryty są zgoła odmienne od tych spotykanych w jego poprzednich wcieleniach. Czy coś jeszcze łączy Colta z jego chlubnymi przodkami?

Rzadko się zdarza by kolejna generacja danego modelu zamiast urosnąć zmalała. Mitsubishi Colt oferuje co prawda więcej miejsca w środku niż jego poprzednik , ale w porównaniu do oponentów takich jak np. Honda Civic, jest już wyraźnie mniejszy. Gdy pojawił się w 2004 roku jasne było, że nie jest już to auto kompaktowe tylko samochód klasy B.  W chwili debiutu dostępna była tylko wersja o 5-drzwiowym nadwoziu, rok później pojawiła się odmiana 3-drzwiowa, o znacznie bardziej dynamiczniej stylistyce.  Potwierdzeniem sportowego charakteru nowego rodzaju nadwozia,  było jednoczesne wprowadzenie do oferty sprzedażowej 3-drzwiowego Colta CZT, z turbodoładowanym silnikiem o mocy 150KM. Uzupełnienie gamy nadwoziowej stanowił kabriolet CZC, wprowadzony do sprzedaży w 2006 roku.  W 2008 roku pojawił się nowy model, który tylko w 35% bazował na poprzedniku. Warto pamiętać, że Colt VI generacji jest spokrewniony ze Smartem ForFour, bowiem był to pierwszy model japońskiego producenta tworzony we współpracy z koncernem Daimler-Chrysler.

REKLAMA

Nadwozie

Wszystkie trzy wersje nadwoziowe Colta są bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą. Korozja była największym mankamentem jego poprzednika i na całe szczęście w VI generacji Colta zdołano uniknąć tego problemu. Jeśli jednka na powierzchni karoseri pojawiły się jej ogniska, to może być to sygnał, że nadwozie auta było już naprawiane. Japoński przedstawiciel klasy B otrzymał także dobry wynik w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez Euro NCAP w 2005 roku. Konstrukcja Colta zapewnia czterogwiazdkową ochronę podróżujących nim osób.

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Wnętrze

REKLAMA

Wszystkie trzy odmiany Colta charakteryzuje bardzo mały bagażnik. Najmniejszy jest w odmianie dysponującej trojgiem drzwi- tylko 155 litrów pojemności. Nieco większy jest w kabriolecie-190l- a największy, bo 220 litrowy, w odmianie 5-drzwiowej. Co więcej, ta ostatnia wersja posiada także regulowaną na dystansie 15cm tylną kanapę, przez co można zwiększyć objętość kufra nawet do 315 litrów. Gdy i to nie pomaga, tylne fotele można po prostu wymontować. Trzeba uczciwie przyznać, że o ile bagażniki w Coltach są małe, to już pod względem ilości miejsca jakie auto oferuje podróżującym nim pasażerom (zwłaszcza w wersji 5-drzwiowej), nie można narzekać. Miejsca jest sporo nawet dla wysokich osób. Bardzo praktyczna w Colcie jest także możliwość regulacji kata nachylenia oparcia tylnej kanapy, co zwiększa wygodę siedxzących na niej osób. Pod względem materiałów użytych do wykończenia wnętrza, Colt nie rozczarowuje. Są niezłej jakości, a co ważniejsze, nawet po latach nic w środku nie trzeszczy. Wyposażenie auta jest przyzwoite, a na szczególne wyróżnienie zasługuje, seryjnie występująca w każdym modelu, manualna klimatyzacja. Oprócz niej auto posiada w standardzie dwie poduszki powietrzne, ABS z EBD,  regulację wysokości kierownicy, centralny zamek zdalnie sterowany, elektrycznie regulowane szyby w przednich drzwiach, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, składane oparcia tylnych foteli.

Wnętrze auta jest nienajlepiej wyciszone, ale oferuje funkcjonalne rozwiązania jak np. przesuwaną tylną kanapę o regulowanym kącie pochylenia oparcia. Poza tym każdy model seryjnie wyposażony był w klimatyzację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik

Na polskim rynku dostępne były cztery silniki benzynowe, dysponujące 16-zaworową głowica, dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC. Najsłabsza , trzycylindrowa wersja 1.1 12V ma moc 75KM(0-100km/h w 13,3 s, V-max 165 km.h). Odmiana ta przeznaczona jest głównie dla osób poruszających się autem po mieście, ponieważ ze względu na niski moment obrotowy (100Nm) jest mało elastyczna . Znacznie lepiej poza miastem poradzi sobie wersja 1.3 16V 95KM, która przyspiesza 0-100km/h w 10,4 s a jej prędkość maksymalna wynosi 180km/h.  Rzadziej spotykane na rynku są Colty z 1,5-litrowym silnikiem o mocy 109KM. Tu osiągi są już bardzo dobre: 0-100km/h w 9,8 sekundy i maksymalna prędkość równa 190km/h. Dla osób o sportowych aspiracjach Mtsubishi przygotowało wersję 1.5 Turbo o mocy 150KM. Wersja ta oprócz wysokiej dynamiki, którą odzwierciedlają jej  osiągi (0-100km/h w 8 sekund, V-max 210km/h) odróżnia się dodatkowym spojlerem nad tylną szybą, lakierowanymi wszystkimi elementami nadwozia, 16” alufelgami, standardowym układem ESP(niestety jest niewyłączalny) i kubełkowymi fotelami w kabinie.

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

REKLAMA

Diesle nie były oferowane w polskiej dystrybucji ze względu na wysoką cenę. Spotkać natomiast można modele importowane, które wyposażone są w jedną z dwóch wersji 1,5 litrowego, wysokoprężnego silnika Mercedesa o mocy albo 68KM albo 95KM. Zdecydowanie lepiej wybrać mocniejszą wersję, która jest dynamiczna (0-100km/h w 9,9 sekundy)i jednocześnie nie zużywa nadmiernej ilości oleju napędowego(średnio 5,5 litra/100km).

W obu 3-cylindrowych wersjach wysokoprężnego silnika 1.5 DI-D występuje dwumasowe koło zamachowe. Trzeba sprawdzić czy trakcie dynamicznego ruszania nie czuć w kabinie wyraźnych wibracji, bowiem jest  to typowy objaw uszkodzonego „dwumasu”.

Skrzynie biegów

Standardowo Mitsubishi Colt posiada 5-przełożeniową ręczną skrzynię biegów. Jej popularnym mankamentem są trudności w wybieraniu 1-go i wstecznego biegu. Dostępna też była zautomatyzowana skrzynia Allshift, występująca z silnikami 1.3 16V i 1.5 DI-D. Jest to identyczne rozwiązanie jak to, które spotkamy m.in. Smarcie ForFour. Działanie tej skrzyni jest specyficzne, więc zalecamy jazdę próbną.

Zawieszenie

Mitsubishi Colt posiada sztywno zestrojone zawieszenie, ale dzięki temu jest lepiej prowadzi się w szybszych zakrętach. Przeszkadzać za to może stosunkowo głośna jego praca.  Auto ma krótkie zwisy, co w połączeniu z dużym rozstawem kół sprawia, że auto bardzo dobrze się prowadzi, a na drodze zachowuje się w sposób przewidywalny.

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Mankamentem zawieszenia jest głośna jego praca, zwłaszcza tylnego. Poza tym w początkowych egzemplarzach problemem były przeciekające amortyzatory, które jednak wymieniano na gwarancji.

Awaryjność

Trzeba podkreślić, że tak naprawdę Colt to godny następca swojego poprzednika. Owszem, zatracił sporo z jego sportowego charakteru, ale nadal jest bardzo trwałym i jest właściwie bezawaryjnym samochodem. Wadą mogą być za to drogie części zamienne, zwłaszcza tyczy się to tych pochodzących z Autoryzowanych Serwisów Obsługi. Za sprzęgło trzeba zapłacić nawet 2110zł!a pamiętajmy, że jest to przecież tylko auto miejskie, występujące z silnikami o małej pojemności.

Podsumowanie

Mitsubishi Colt to świetna propozycja dla osób które poszukują trwałego i przestronnego auta do miasta. W wersji 3-drzwiowej ma bardzo dynamiczną sylwetkę , która nawet po latach nadal może się podobać. Poza głośnym zawieszeniem nie cierpi właściwie na żadne większe problemy. Ogromnym walorem auta jest także dostępność w każdej wersji klimatyzacji. Także silniki są bardzo trwałe i dynamiczne(zwłaszcza benzynowe 1.3 i 1.5 oraz diesel 1.5 DI-D 95KM).  Auto ma bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą nadwozie, co pozwala myśleć o nim jako o długoletnim „partnerze” w codziennych obowiązkach.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Konkurenci

- Nissan Note ( silniki benzynowe 1.4 16V 88KM, 1.6 16V 110KM, diesle dCi: 1.5 8V 68KM, 86KM, 103KM);

- Honda Jazz (silniki benzynowe 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

- Audi A2 (silniki benzynowe 1.4 16V/75KM, 1.6 16V FSI/110KM, diesle: 1.2 6V TDI/61KM, 1.4 6V TDI/75KM i 90KM)

Colt w wersji 5-drzwiowej ma największy bagażnik z wszystkich wersji- od 220 do 315 litrów.
Mitsubishi
Colt CZ3 to wersja 3-drzwiowa.
Mitsubishi
Colt CZ3 - tył
Mitsubishi
Deska rozdzielcza Colta CZ3 jest takie samo jak w wersji 5-drzwiowej.
Mitsubishi
Praktyczne rozwiązanie-składane tylne fotele, można je też całkowicie wymontować.
Mitsubishi
Colt CZC czyli wersja coupe-cabrio
Mitsubishi
Colt CZT ma silnik 1.5 Turbo o mocy 150KM
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA