| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Nissan Mikra III-generacji zerwała ze swoimi poprzednikami. Zarówno pod względem stylistycznym jak poziomu solidności jest już innym autem.

Bolączką auta jest usterkowa stacyjka, która potrafi się zaciąć w pozycji START i doprowadzić do kosztownej awarii rozrusznika. Nowy kosztuje ok. 1200zł.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Zawieszenie

Zawieszenie Micry to udany kompromis pomiędzy komfortem a je stabilnością na drodze. Jest sprężyste i pewnie utrzymuje auto w zakręcie, ale mała szerokość pojazdu w połączeniu z wysokim nadwoziem, wyraźnie ogranicza zapał kierowcy do przeprowadzania gwałtownych manewrów. Zasadniczym jego problemem jest jednak niska trwałość, bowiem jest ono znacznie bardziej awaryjne niż chociażby w poprzedniej generacji Micry. Średnio co 50 tys. km zużywają się końcówki drążków kierowniczych lub łączniki stabilizatora. Dużo wcześniej o swym kiepskim stanie informują łożyska kolumn MacPhersona, wyraźnie skrzypiąc na nierównościach bądź zakrętach.

Układ kierowniczy

Micra, zawsze znana z wysokiej solidności, może poważnie rozczarować swojego właściciela, jeśli awarii ulegnie w niej wspomaganie kierownicy. Problem ten nie został objęty akcja naprawczą,  mimo że problem podobno dotyczy nawet 20-30% wyprodukowanych aut(głównie z przed 2005 roku). Silnik elektryczny jest wg ASO zintegrowany z kolumną kierowniczą, dlatego koszt naprawy sięga 7000zł. Istnieją jednak w Polsce zakłady potrafiące wymienić uszkodzony silniczek. Tego typu usługa kosztuje ok.1000zł.

Obowiązkowej kontroli należy poddać działanie wspomagania kierownicy. Przerywanie lub całkowite jego wyłączenie, oznaczać może poważny jego defekt.

Zobacz też: Używana Alfa Romeo 159: najtrwalsza ze wszystkich Alf

Silnik

Spora gama silników powinna zapewnić łatwy wybór optymalnej dla danej osoby jednostki napędowej. Podstawowa, benzynowa wersja 1.0 60KM jest rzadko spotykana oferuje niższą dynamikę  od odmiany 1.2(65- lub 80-konnej). Najlepsze osiągi w stosunku do ceny i spalania oferuje wersja 1.4 16V o mocy 88KM. Pozwala ona na sprint 0-100km/h w czasie 11,9 sekundy a jej maksymalna prędkość wynosi 172km/h. Dla osób o sportowej żyłce producent zaprojektował nawet Micrę 160 SR, która prezentuje nie tylko świetne osiągi(0-100km/h w 8,9 sekundy i V-Max 183km/h) ale i wyposażenie(m.in. inne zderzaki, tylni spojler, 16-calowe koła, białe cyferblaty, aluminiowe wykończenie detali wnętrza, ESP)

Wszystkie silniki benzynowe wyposażone są w łańcuch rozrządu. W teorii jest on bezobsługowy ale z czasem ulega rozciągnięciu i trzeba go wymienić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Turek

analityk

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »