| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Nie zawsze warto ulegać przesadnie stereotypom. Citroen C4 jest tego dowodem. Jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz, może się on okazać świetnym kompanem na codzień.

Pod względem wyposażenia francuski producent przyzwyczaił już swoich klientów do tego, że hojnie obdarowuje swoje auta wieloma gadżetami. Z tego powodu bez problemu można znaleźć „ C-czwórkę” z manualną klimatyzacją, elektrycznym sterowaniem przednich szyb i lusterkami, czujnikami parkowania, wielofunkcyjną kierownicą, tempomatem czy ksenonowymi lampami. Większość egzemplarzy posiada też systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo takie jak ABS,  ASR, ESP oraz posiada co najmniej cztery poduszki powietrzne.

Zawieszenie/Układ kierowniczy

Zastosowanie w Citroenie C4 tylnej belki skrętnej, znacznie zwiększyło trwałość i odporność jego zawieszenia na zużycie nawet na kiepskich polskich drogach. To co przeszkadza to jego głośna praca, która psuje komfort podróży. Nie wpływa to jednak w żaden sposób na zachowanie pojazdu w czasie jazdy-Citroen pewnie trzyma się zamierzonego kierunku, a nadwozie nie ulega nadmiernych przechyłom na szybko pokonywanych zakrętach. Pomocny w dynamiczniej jeździe po nich jest także układ kierowniczy, który co prawda pracuję trochę "gumowato", ale ma bardzo bezpośrednie przełożenie.   

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Hałas dobiegający z okolic tylnego zawieszenia próbowano wyeliminować m.in. poprzez zmianę odbojów ale nie przyniosło to wymiernego efektu. Do typowych usterek zaliczyć też trzeba szybkie zużycia łączników stabilizatora oraz luzy w przekładni kierowniczej.

Silnik

Najmniej problemowe w Citroenie C4 są jednostki benzynowe, ale kierowcy najczęściej poszukują silników wysokoprężnych. Wśród diesli, najbardziej trwały jest silnik 2.0HDi, fabrycznie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Przed modernizacją przeprowadzoną w 2008r. dysponował on mocą 136KM a po zmianach zyskał dodatkowe  4KM.  W porównaniu do jednostki 1.6HDi(90- lub 110-konnej) znacznie rzadziej boryka się on z awarią wtryskiwaczy paliwa. Mniej kłopotliwy jest też jego układ rozrządu.

W silnikach 1.6HDi i 2.0HDi pasek zębaty napędza tylko jeden wałek rozrządu. Drugi napędzany jest od pierwszego za pomocą łańcucha. W silniku 1.6HDi zdarza się, że już po ok. 20tys. km do wymiany kwalifikuje się pasek zębaty. Poza tym, zawodny jest też jego łańcuch rozrządu, który potrafi się rozciągnąć a to już generuje dodatkowe koszty.

Kłopotliwy w obsłudze jest też filtr cząstek stałych FAP. Co prawda w porównaniu do konkurencji znacznie łatwiej wypala on gromadzącą się w nim sadzę, bowiem wspomaga się w tym celu specjalnym płynem, ale niesie to za sobą konieczność jego regularnego uzupełniania po ok. 120tys.km(koszt ok.800zł). Oprócz tego, sam filtr wymaga okresowej wymiany(co 180tys.km). a to wydatek ok.4 tys. zł.

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W 2008 roku przeprowadzono modernizację C4 a największe zmiany zaszły pod maską auta-pojawiły się silniki opracowane wspólnie z BMW.
W 2008 roku przeprowadzono modernizację C4 a największe zmiany zaszły pod maską auta-pojawiły się silniki opracowane wspólnie z BMW.

W 2008 roku przeprowadzono modernizację C4 a największe zmiany zaszły pod maską auta-pojawiły się silniki opracowane wspólnie z BMW.
W 2008 roku przeprowadzono modernizację C4 a największe zmiany zaszły pod maską auta-pojawiły się silniki opracowane wspólnie z BMW.

Citroen C4 tył
Citroen C4 tył

Wnetrze C4 wyróżnia się niruychomym rdzeniem kierownicy i 3 standardowymi wyświetlaczami. Jako opcja wystęowała takżę nawigacja GPS.
Wnetrze C4 wyróżnia się niruychomym rdzeniem kierownicy i 3 standardowymi wyświetlaczami. Jako opcja wystęowała takżę nawigacja GPS.

To co wyróżnia modele po liftnigu to m.in. lekko przyciemnione tylne lampy.
To co wyróżnia modele po liftnigu to m.in. lekko przyciemnione tylne lampy.

5-drzwiowe C4  po modernizacji.
5-drzwiowe C4 po modernizacji.

Wersja sedan sprzedawana głównie w Chinach i Ameryce Łacińskiej oferuje bagażnik o pojemności 515 litrów.
Wersja sedan sprzedawana głównie w Chinach i Ameryce Łacińskiej oferuje bagażnik o pojemności 515 litrów.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Zając

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »