| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Opel Agila to małe miejskie auto, zaskakująco obszerne i bezawaryjne. Które wersje są najbardziej godne polecenia?Co może przysporzyć najwięcej problemów jego użytkownikom?

Silnik diesla zapewnia dobrą dynamikę przy jednocześnie bardzo niskim zużyciu paliwa. Liczyć się trzeba tylko ze zużyciem turbosprężarki czy koła dwumasowego(koszt nowego to ok. 1700zł). Problem często występującym w silnikach Agili są usterki zaworu recyrkulacji spalin, przepływomierza powietrza czy sondy lambdy. Notowane też były awarie sterownika wtrysku.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Zawieszenie

Agila ze względu na wysokie nadwozie nie przepada za gwałtownymi zmiana kierunku ruchu. Wykazuje tendencje do przechylania się na łukach a jej małe koła o wysokim profilu opony, potęgują tylko ten efekt. Pod względem awaryjności należy zwrócić uwagę na łączniki stabilizatora, które szybko się zużywają. Z tyłu należy kontrolować stan łożysk w piastach kół. Na dystansie 80-100tys. km nie powinno być jednak z nimi problemów.

Instalacja elektryczna

Zmorą większości obecnie produkowanych aut są częste awarie drobnych podzespołów elektrycznych. W Agili także są z nimi problemy i dotyczą one przede wszystkim sterowania centralnym zamkiem, szyb przednich czy notorycznych problemów z podświetleniem tylnej tablicy rejestracyjnej.

Zobacz też: Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Ceny wybranych części do Opla Agili 1.2 TWINPORT

-zestaw łożyska koła (tylnia oś): 120zł

-wahacz przedni: 230zł

-amortyzator przedni: 300zł

-zestaw sprzęgła: 1000zł

-tarcza hamulcowa przednia: 150zł

-klocki hamulcowe przód: 150zł

Podsumowanie

Opel Agila należy do specyficznego segmentu microvanów. Mimo niedużego nadwozia zapewnia sporo miejsca w środku dla podróżujących nią pasażerów. Cieszy zarówno dobre zabezpieczenie auta przed korozją, jak i niskie ceny jej części zamiennych. W dobrze utrzymanych egzemplarzach rzadko dochodzi do poważnych usterek, przeważają drobne problemy z instalacją elektryczną. Dla osób, które zamierzają użytkować auto głównie w mieście, godny polecenia jest silnik 1.2 16V 75KM. Jeśli zamierzamy pokonywać Agilą większe dystanse, także poza obszarem zabudowanym, warto zainteresować się jej odmianą z silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Konkurenci

- Suzuki Wagon R+ (m.in. 1.0 12V 53KM, 1.3 16V 93KM RWD, 1.3 DDiS 70KM)

--Honda Jazz (silniki benz. 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Cafe Finance

Ogólnopolskie biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »