| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Opel Omega to pięciometrowa limuzyna z aspiracjami do klasy wyższej. Jak auto przeszło próbę czasu i na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego egzemplarza?

Stuki dochodzące z przedniego zawieszenia najczęściej oznaczają zużyte końcówki stabilizatora. Nie jest to duży problem.Zdecydowanie większą uwagę zwróćmy na stan łożysk przednich kół. Koszt ich dwóch zamienników to min. 400zł.

Elektryka/Elektronika

Problemy jakie trapią Omegi najczęściej związane są z układami elektronicznymi auta. Często posłuszeństwa odmawiają czujniki ABS, centralny zamek czy jego pilot(problem zniknął gdy zamiast fal podczerwonych producent zastosował moduł z falami radiowymi). Inną typową usterką występującą w niemieckiej limuzynie jest uszkodzony wyświetlacz komputera pokładowego.

Wnętrze/Wyposażenie

Opel Omega chwalony jest za obszerne wnętrze i wysoki komfort podróży. Nawet dystansy przekraczające 800km nie są męczące dla pasażerów, tym bardziej, że wiele modeli zyskało bogate wyposażenie. Egzemplarze, zwłaszcza z silnikami V6, bardzo często posiadały automatyczną klimatyzację, tempomat, elektryczne sterowane szyby z przodu i z tyłu, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane na wysokość i podgrzewane przednie fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby czy przednie lampy ksenonowe. Wiele Omeg posiada także wnętrze wykończone w drewnie lub aluminium a w modelach produkowanych od 2000 roku, spotkać można także nawigację GPS. Użytkownicy chwalą sobie także wysokiej jakości tapicerkę, wykonaną z miękkiego weluru, która zachowuje dobry stan mimo upływu lat.

LPG

Duża masa auta(ponad 1500kg) oraz mocne silniki powodują, że Omega potrafi spalić sporą ilość paliwa. Z tego powodu wielu kierowców decyduje się na instalacje LPG. Silniki 2.0 ECOTEC poprawnie współpracują z instalacjami II-generacji, silniki sześciocylindrowe wymagają użycia instalacji wtrysku gazu. Tego typu rozwiązanie wpływa na pozytywną pracę silnika zasilanego gazem ale niestety na rynku spotkać można Omegi, których V6-tki zasilane są instalacjami starszego typu. Należy unikać tego typu aut, bo wiążą się one z dużymi kłopotami eksploatacyjnymi.

Zobacz też: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Przykładowe ceny wybranych części zamiennych(Opel Omega 2.5 V6)

-wahacz poprzeczny przedni 400zł;

-amortyzator 480zł;

-zestaw rozrządu(pasek + napinacz) 700zł;

-tarcza hamulcowa przód 210zł;

-klocki hamulcowe przód 240zł;

-sprzęgło kompletne 1190zł;

-reflektor przedni 640zł;

-tłumik tylny 320zł;

-tłumik środkowy 380zł.

Podsumowanie

Opel Omega B to auto dla osób poszukujących dużej, wygodnej limuzyny za rozsądne pieniądze. Godne polecenia są zwłaszcza modele wyprodukowane od 1997 roku, które zostały lepiej zabezpieczone przed rdzą. Także wady produkcyjne dostrzeżone w silnikach zostały do tego czasu w większości wyeliminowane. Wybór silników jest spory, jednak osoby ceniące sobie dobre osiągi, powinny skupić się na sześciocylindrowych jednostkach benzynowych. Sporą zaletą Opla Omegi są także niskie ceny części zamiennych oraz duży wybór ich zamienników. Najważniejsze jest jednak, by auto pochodziło z dobrych rąk i miało udokumentowaną przeszłość serwisową. Jeśli sprzedawca nie będzie w stanie przedstawić historii napraw auta, to Omega może okazać się dla nowego właściciela prawdziwą skarbonką.

Zalety:

- bardzo wysoki komfort podróży(jedno z najwygodniejszych aut na rynku);

- przestronne wnętrze i pojemny bagażnik;

- bardzo bogate wyposażenie;

- wysokie osiągi benzynowych silników V6 i diesla 2.5 DTI;

- dobry dostęp do części zamiennych i tanich zamienników;

- reprezentacyjny charakter

Wady:

- awaryjny rozrząd w benzynowych silnikach V6;

- spora usterkowość w zaniedbanych modelach;

- korozja nadwozia, zwłaszcza w modelach sprzed 1997 roku (nie posiadały ocynkowanego nadwozia);

- wyeksploatowane silniki diesla;

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Najwięksi rywale Opla Omegi:

-BMW serii 5 (zwłaszcza modele 525i, 528i, 530i, 540i, 525d, 530d)

-Mercedes-Benz klasy E W210(zwłaszcza modele E280, E320, E220CDI,  E320CDI)

-Audi A6 C5(zwłaszcza w wersjach 1.8T, 2.4, 2.8, 3.0)y

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Omega w wersji 3.0 V6 211KM to optymalny wybór dla osób poszukujących reprezentacyjnej limuzyny.
Omega w wersji 3.0 V6 211KM to optymalny wybór dla osób poszukujących reprezentacyjnej limuzyny.

Opel Omega przed modernizacją przeprowadzoną w 1999 roku.
Opel Omega przed modernizacją przeprowadzoną w 1999 roku.

Po modernizacji auto wyróżnia się m.in. za sprawą biało-czerwonych tylnych reflektorów oraz lakierowanych listew bocznych.
Po modernizacji auto wyróżnia się m.in. za sprawą biało-czerwonych tylnych reflektorów oraz lakierowanych listew bocznych.

W wersji kombi bagażnik ma pojemność 540 litrów (1800 po rozłożeniu tylnych siedzeń)
W wersji kombi bagażnik ma pojemność 540 litrów (1800 po rozłożeniu tylnych siedzeń)

Bogate wyposażenie Opla Omegi nawet dziś daje kierowcy poczucie luksusu(wnętrze przed modernizacją).
Bogate wyposażenie Opla Omegi nawet dziś daje kierowcy poczucie luksusu(wnętrze przed modernizacją).

Wnętrze po modernizacji zyskało nowoczesny design i lepsze materiały wykończeniowe.
Wnętrze po modernizacji zyskało nowoczesny design i lepsze materiały wykończeniowe.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »