| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Escort: ekonomia w niemieckim wydaniu

Używany Ford Escort: ekonomia w niemieckim wydaniu

Jeśli poszukujesz taniego i w miarę bezawaryjnego samochodu, może warto skusić się na Forda Escorta? Pojawił się w 1967r. i był produkowany aż do 2000r, a przy tym był najlepiej sprzedającym się modelem Forda. Czy obecnie warto kupować leciwe już modele Forda Escorta?

W 1990 roku zaprezentowano kolejną wersję Escorta. Zastosowano jednostki 1,3 l (60 KM), 1,4 l (71 KM), 1,6 l (105 KM), 1,6 l 16V (90 KM), 1,8l 16V i diesel 1,8 l (60 KM). Wersja XR3i otrzymała silnik 1,8 l o mocy 130 KM (pozostałe 1,8 l 105 i 115 KM), a nowy RS2000 silnik 2,0 l o mocy 150 KM. Ta ostatnia miała możliwość otrzymania napędu na cztery koła. Za to nowy Escort RS Cosworth, wprowadzony w 1992 roku miał silnik 2,0 l 16V Turbo o mocy seryjnej 220 KM i napęd 4x4 w standardzie. Produkcja odbywała się w niemieckich fabrykach.

Pierwsze zmiany stylistyczne przeprowadzono w 1992 roku, zmieniając pas przedni (charakterystyczny owalny wlot w atrapie chłodnicy) i tylne lampy. W 1995 roku Ford zrezygnował z nazwy Orion i sedan także otrzymał nazwę Escort. Ta wersja Escorta z silnikami 1,3 l i 1,6 16V montowana była również w polskich zakładach Forda w Płońsku.

Kolejny facelift miał miejsce w styczniu 1995 roku. Zmieniono pas przedni i deskę rozdzielczą.

W 1998 Escorta zastąpił całkowicie nowy model – Ford Focus. Produkcję teoretycznie zakończono w 2000, a ostatni furgon zszedł z taśmy w 2002 roku.

Zobacz też: Ford Escort: wymiana podświetlenia zapalniczki

Ford Escort Mk VI (Mk VII)

Najczęściej na ulicach widzi się właśnie tę wersję modelu (tylko najmłodszych modeli nie „pożarła” jeszcze rdza). Były produkowane od 1995 do 2000 r.

Nadwozie:

Linia boczna przystaje do  swych czasów, okresu gdy dopiero pojawiały się krągłości i smukłość w designie. Tył skopiowany z modelu produkowanego w okresie: 1992-1995, jednak zmieniono tylny zderzak: usunięto srebrny pasek, który był tylko w tym modelu. Przód natomiast zastosowano zupełnie nowy, a dzięki swym małym przednim kloszom, zyskał miano „chomika”.

Wnętrze:

Środek Escorta jest bardzo ergonomiczny. Wszystkie przełączniki są proste, duże, łatwo dostępne kierowcy Plastiki są twarde i łatwo się rysują, jednak nawet po kilkunastu latach nie pękają i nie wydają nieprzyjemnych dźwięków. Kabina jest przestronna, co dziwne, zmieści się wewnątrz 5 osób, które dość swobodnie mogą przemieszać się na dłuższych trasach. Na duży plus zasługuje przestrzeń bagażowa: w hatchbacku to ponad 370 litrów, w którym zmieści się nadzwyczaj wiele.

Zobacz też: Jak zdemontować zbiornik paliwa w Fordzie Escorcie?

Wyposażenie Forda Escort

Ford Escort dostępny był w wielu odmianach wyposażenia. Można było przebierać wśród opcji np. skórzana tapicerka, klimatyzacja, 4x el. Szyby, elektrycznie sterowane lusterka, czy ogrzewane przednia i tylna szyba. Od 1996r. seryjnie montowano ABS w modelach escorta. Na rynku wtórnym jest naprawdę wiele konfiguracji wyposażenia, dlatego też każdy znajdzie odpowiednie dla siebie. Pamiętać należy, że po kilkunastu latach pewne systemy elektryczne i elektroniczne mogą po prostu szwankować i może warto ograniczyć je do minimum, aby zniwelować ryzyko awarii?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »