| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Toyota Celica VII generacji pomimo swojego wieku nadal kusi sportowym wyglądem i mocnym silnikiem, który wymaga jednak trochę cierpliwości. Sprawdźmy co jeszcze ma do zaoferowania ostatnia z rodu dwudrzwiowa Toyota.

Napęd Toyoty Celica VII

W Celice VII generacji oferowany był tylko jeden, ale za to technicznie bardzo zaawansowany, rzędowy silnik o czterech cylindrach i pojemności 1,8 l. Dostępny był on w dwóch wariantach mocy – oba posiadają szesnaście zaworów, rozrząd napędzany łańcuchem i wyposażone są w system zmiennych faz rozrządu. Słabsza jednostka rozwijała moc 143 KM, co pozwalało na przyspieszenie 0-100 w 8,7 s i osiągnięcie prędkości maks. 205 km/h. Drugi motor, montowany w odmianie TS (skrót od Toyota Sport), dzięki zastosowaniu nowszego układu sterowania rozrządem VVTL-i osiągał moc 192 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do setki w 7,2 s i rozpędza się do 225 km/h. Niestety duża moc tego motoru rozwijana jest w sposób nieharmonijny – silnik do ok. 6 tys. obr./min jest przeciętnie dynamiczny, wręcz ospały, dopiero powyżej tej wartości dostaje „kopa” (maks. moment 180 Nm przy 6800 obr./min, moc maks. przy 7800). Stąd dynamiczna jazda wymaga kręcenia silnika pod czerwone pole na obrotomierzu i częstego sięgania po lewarek, co z drugiej strony okupione jest zwiększonym spalaniem i hałasem wewnątrz. Chcąc natomiast utrzymać w ryzach hałas i zużycie paliwa kierowcy Celiki muszą uzbroić się w cierpliwość, gdyż to jej najbardziej potrzeba w oczekiwaniu na rozkręcenie się motoru i moc, która jest gdzieś tam „na górze”.

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Napęd z wymagającej przyzwyczajenia jednostki przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem skrzyni manualnej (pięcio- lub sześciobiegowej) albo przekładni automatycznej o czterech biegach. Przy okazji face liftingu inaczej zestopniowano skrzynię mechaniczną, co poprawiło trochę elastyczność wysokoobrotowego silnika. Spalanie auta z jego słabszym wariantem utrzymuje się w mieście na poziomie 11 l/100km, a w trasie wynosi średnio 7l/100km.

Podwozie Toyoty Celica VII

Nie do końca satysfakcjonującą pracę silnika Celiki wynagradza jej sportowo zestrojone podwozie. Pozwala ono na szybką i pewną jazdę wywołującą uśmiech na twarzy kierowcy. Mała Toyota jest wyjątkowo zwinna ale prowadzona na krawędzi sprawia wrażenie dość nerwowej. Precyzyjny układ kierowniczy umożliwia wydawanie dokładnych poleceń i odbieranie jasnych sygnałów z przednich kół, a wydajne hamulce zapewniają skuteczne wytracanie prędkości nawet przy dużym obciążeniu cieplnym. Co ciekawe, nienajlepsza charakterystyka silnika (tzw. słaby dół) ma jedną zaletę – dzięki niej Celika nie ma problemów z trakcją, z którymi boryka się większość mocnych, przednionapędowych aut.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Toyota Celica VII to ostatnia generacja sportowego coupe japońskiego producenta.
Toyota Celica VII to ostatnia generacja sportowego coupe japońskiego producenta.

Następcę Celiki - model GT-86 zaprezentowano dopiero sześć lat po zakończeniu jej produkcji.
Następcę Celiki - model GT-86 zaprezentowano dopiero sześć lat po zakończeniu jej produkcji.

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK