| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Peugeot 406 Coupe – francuskie Ferrari, jak niektórzy go nazywają – to nietuzinkowy samochód. Mimo, iż od zakończenia produkcji tego modelu minęło już 8 lat, stylowe coupe sygnowane przez Pininfarinę nadal przyciąga wzrok kierowców i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym.

Który silnik polecamy?

Jeżeli spalanie i koszty utrzymania są dla nas kwestią drugorzędną polecamy topową wersję V6 z automatem. Jeśli zależy nam na odrobinę lepszych osiągach poszukajmy tego motoru z manualną skrzynią biegów. Oszczędnym zdecydowanie radzimy rozejrzeć się za benzynowym dwulitrowcem lub cieszącym się dużą popularnością dieslem. Jednakże przy zakupie tego drugiego ze znacznym przebiegiem (ponad 100 tys. km) zalecamy szczególną ostrożność, gdyż zaniedbane auto z takim silnikiem może już na starcie wymagać sporego wkładu finansowego.

Typowe usterki Peugeota 406 Coupe

Modele z późniejszych lat produkcji, w których usunięto wady wieku dziecięcego, cieszą się dobrą opinią wśród użytkowników. Do elementów sprawiających najwięcej problemów w wersji z silnikiem wysokoprężnym zaliczyć można filtr cząstek stałych (FAP) oraz koło dwumasowe. Zdarzają się również awarie wtryskiwaczy. Niemal we wszystkich silnikach pojawiają się mniejsze lub większe wycieki oleju (głównie spod pokrywy zaworów), które można jednak usunąć niewielkim kosztem. Przed zakupem używanego coupe (dotyczy to nie tylko Peugeota 406) warto na myjni sprawdzić szczelność uszczelek bocznych szyb. Często, ze względu na swoje zużycie objawiające się przeciekami oraz hałasem podczas jazdy, wymagają one wymiany.

Ceny Peugeota 406 Coupe

Ceny dwudrzwiowych 406-tek z drugiej ręki wahają się od 8-10 tys. zł za starsze roczniki z dużym przebiegiem, do ponad 20 tys. zł za egzemplarze z końca produkcji w bardzo dobrym stanie. Wśród polskich ofert sprzedaży najwięcej jest modeli z dieslem oraz podstawowym benzyniakiem. Zadbany i bezwypadkowy egzemplarz z silnikiem V6 to prawdziwy rarytas, po który warto wybrać się za granicę.

Zobacz też: Używana Mazda 6: skośny średniak

Bliskie pokrewieństwo mechaniczne z pozostałymi członkami rodziny 406 sprawia, iż na dostępność części zamiennych do zawieszenia czy układu napędowego nie można narzekać. W zależności od budżetu można wybierać spośród oferty części oryginalnych, tańszych zamienników oraz części używanych. Problem stanowić mogą jedynie elementy karoserii (produkowane były we Włoszech i obecnie ich dostępność jest bardzo ograniczona a ceny niebotyczne). W przypadku konieczności wymiany zderzaka lub maski raczej na pewno trzeba rozglądać się za używkami, jednak przed zakupem warto dobrze się im przyjrzeć. Na rynku pełno jest tandetnie poklejonych, poszpachlowanych elementów, które po zamontowaniu mogą tylko zeszpecić wygląd auta. Przykładowe ceny to 500-600 zł za maskę, 300 zł za błotnik i ok. 1000 zł za zderzak w przyzwoitym stanie. Komplet nowych reflektorów to również wydatek rzędu 1000 zł.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pomimo swojego wieku nadwozie Peugeota 406 Coupe nadal prezentuje się atrakcyjnie.
Pomimo swojego wieku nadwozie Peugeota 406 Coupe nadal prezentuje się atrakcyjnie.

Pięć wersji silnikowych, w tym mocne V6 i diesel, oraz bogate wyposażenie to nie jedyne atuty Peugeota 406 Coupe, które przyciągają nabywców.
Pięć wersji silnikowych, w tym mocne V6 i diesel, oraz bogate wyposażenie to nie jedyne atuty Peugeota 406 Coupe, które przyciągają nabywców.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Nowicki

Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »