| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane „francuzy” klasy średniej: Peugeot 407 i Citroen C5

Używane „francuzy” klasy średniej: Peugeot 407 i Citroen C5

Volkswagen Passat, Ford Mondeo czy Toyota Avensis – te auta klasy średniej są najbardziej cenione przez klientów w Polsce. Przestronne wnętrze, dobre silniki, wysokie pozycje w rankingach niezawodności. Oprócz myśli technicznej Niemców, Japończyków i Amerykanów są jeszcze…auta francuskie. Jak sprawują się kilkuletnie Citroeny C5 i Peugeoty 407?

Skrzynia biegów: Na koła przednie napęd przenosiła 5 lub 6-stopniowa skrzynia manualna, a także 4 lub 6-stopniowy automat.

Zawieszenie

Peugeot 407

89,90 złSamochody z klasą

Bardzo zaawansowana konstrukcja wielowahaczowa zarówno z przodu jak i z tyłu. Koszty serwisowania bardzo wysokie. Zawieszenie dobrze sprawdza się przy dynamicznej jeździe, lecz na nierównych drogach jest mało komfortowe.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Citroen C5

Z przodu zastosowana układ McPhersona, z tyłu belkę skrętną. Układ hydrauliczny zastąpił klasyczne sprężyny i amortyzatory. Zapewnia on komfort podróży na bardzo wysokim poziomie, lecz wymaga fachowej obsługi.

Usterki

Peugeot 407

Silniki: szybkie zużycie filtra cząstek stałych, dwumasowego koła pasowego, dwumasowego koła zamachowego, awaria kaset zapłonu w silnikach benzynowych.

Zawieszenie: szybkie zużycie wielowahaczowego zawieszenia przedniej osi.

Elektronika: awarie modułu komfortu BSI.

Układ hamulcowy: nietrwałe tarcze hamulcowe.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Citroen C5

Silnik: kłopotliwa turbosprężarka oraz łańcuch napędzający wałki rozrządu w silniku 1.6 HDi. W przypadku silnika 2.2 HDi niedomaga koło dwumasowe oraz układ wtryskowy. W dieslach szybko zużywa się filtr cząstek stałych. W silnikach benzynowych szybko dochodzi do awarii kaset zapłonu.

Zawieszenie: zawodzi elektronika sterująca pracą zawieszenia. Uszkodzone amortyzatory utwardzają układ jezdny, także należy sprawdzać kondycję sfer amortyzatorów.

Elektryka: Awarie komputera BSI, który zarządza wyposażeniem całego auta.

Ceny części: Peugeot 407/Citroen C5

Wahacz przedni: 810 zł/420 zł

Zestaw rozrządu: 800 zł/640 zł

Klocki hamulcowe przednie: 170 zł/170 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł/290 zł

Sprzęgło: 869 zł/590 zł

Reflektor przedni: 360 zł/335 zł

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Podsumowanie - Peugeot 407 i Citroen C5

Peugeot 407

Zalety: atrakcyjna sylwetka, bogate wyposażenie, dobre silniki diesla, duży wybór aut na rynku wtórnym.

Wady: problemy z elektroniką, skomplikowane i drogie w naprawach zawieszenie, szybka utrata wartości.

Citroen C5

Zalety: wysoki komfort jazdy, udane silniki wysokoprężne, atrakcyjne ceny na rynku wtórnym.

Wady: drogie w serwisie i naprawach zawieszenie hydrauliczne, awaryjna elektronika, ograniczona sieć serwisowa, awaryjne jednostki HPI.

Zobacz też: Używany Mercedes ML: jeden z pierwszych

Oba samochody są przeznaczone dla ludzi, którzy chcą wyróżnić się z tłumu, lecz w nienachalny sposób. Z Peugeotem jest trochę mniej problemów, gdyż w jego gamie silnikowej nie występują tak awaryjne jednostki jak chociażby 2.0 HPI. W Citroenie doznamy natomiast komfortu, jakiego nie poczujemy w żadnym innym aucie. Zarówno jedno, jak i drugie auto trzeba dobrze sprawdzić przed zakupem, skupiając się głównie na zawieszeniu i elektronice.

Aktualizacja: 29.03.2012

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen C5 jest niezwykle komfortowym autem, jednak z czasem ta wygoda może nas dużo kosztować.
Citroen C5 jest niezwykle komfortowym autem, jednak z czasem ta wygoda może nas dużo kosztować.

Mimo, że Peugeot 407 został już zastąpiony przez model 508, jego stylistyka nie wydaje się przestarzała.
Mimo, że Peugeot 407 został już zastąpiony przez model 508, jego stylistyka nie wydaje się przestarzała.

Personel i Zarządzanie189,00 zł
avatar

2014-06-09 18:15 Zgłoś

Zapraszam na forum Peugeot 407

avatar

2013-10-29 16:56 Zgłoś

Planujecie Państwo zakup samochodu?Warto go dokładnie sprawdzić.I DLATEGO OFERUJĘ PAŃSTWU SWOJĄ POMOC.POMOC PRZY ZAKUPIE SAMOCHODU. MOJE DOŚWIADCZENIE???KILKANAŚCIE TYSIĘCY PRZEJRZANYCH AUT I ODBIORÓW TECHNICZNYCH.KILKANAŚCIE LAT NA RYNKU MOTORYZACYJNYM, W TYM KILKA LAT W ASO .NADZÓR NAD FLOTAMI POJAZDÓW ,NADZÓR NAD WYMIANĄ FLOT SAMOCHODÓW NOWYCH I UŻYWANYCH, ZAKUP SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIA Z WIELKOPOLSKI NA POŁUDNIE KRAJU, DLA NAJWIĘKSZYCH ODBIORCÓW SAMOCHODÓW.WERYFIKACJA STANÓW TECHNICZNYCH POJAZDÓW, KONTROLA DOKUMENTACJI, DOKONYWANIE ZAKUPU W IMIENIU ZLECAJĄCEGO ZAKUP.NADZOROWANIE PROCESÓW LIKWIDACJI SZKÓD KOMUNIKACYJNYCH W TYM: ODBIORY TECHNICZNE I KONTROLA JAKOŚCI WYKONANYCH NAPRAW LAKIERNICZYCH ZGODNIE Z NAJWYŻSZYMI NORMAMI.UDZIELAM RÓWNIEŻ FACHOWYCH PORAD JAK PRZYGOTOWAĆ SAMOCHÓD DO SPRZEDAŻY, EFEKT ?? SZYBSZA SPRZEDAŻ SAMOCHODU I UZYSKANIE WYŻSZEJ CENY. www.autodoradca.eu

avatar

2013-04-24 14:01 Zgłoś

Akurat jeżdżę 407 ale z silnikiem benzynowym V6 i ze skrzynią automatyczną i tylko na benzynie. Samochód ma już prawie 7 lat i przejechanych niespełna 100 tys km i nic się w nim nie psuje! W okresie gwarancji wymieniono tylko 1 czujnik cisnienia w kole, a po gwarancji jedną cewkę zapłonową. Ale taki samochód trzeba serwisować w porządnym ASO Peugeot, a także wymieniać regularnie olej ATF w automacie i jest całkowicie bezusterkowy.

HITY INFORU

TERMINARZ

SIE02
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem Infor.pl »