| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Kompakty klasy premium są dość popularne na rynku aut używanych. Za dość nieduże pieniądze można mieć samochód, którym dojedziemy do pracy, udamy się na krótki urlop, przy jednoczesnym zachowaniu szyku i elegancji. W porównaniu przedstawiamy ofertę spod znaku niebieskiego śmigła i czterech pierścieni.

Co polecamy?

Audi A3

W przypadku silników benzynowych polecamy podstawowy silnik 1.6 lub wersję 1.4 TFSI. Najlepszym wyborem wśród diesli będzie 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM.

Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

BMW serii 1

Z jednostek benzynowych najrozsądniejszym wyborem będzie jednostka 2.0. Jeśli zależy nam na świetnych osiągach, wybierzmy wersję 135i. W przypadku diesli, wszystkie jednostki są godne polecenia, a wybór zależy tylko od naszych preferencji co do osiągów i spalania.

Zawieszenie

Audi A3

Z przodu zastosowano układ McPhersona, zaś z tyłu konstrukcję wielowahaczową. Zapewnia to komfort jazdy i dobre prowadzenie lecz odbija się na kosztach.

BMW serii 1

Wzdłużnie zamontowany silnik i przeniesienie napędu na tylne koła pozwoliło osiągnąć rozkład mas w stosunku 50:50. Dzięki temu auto chętnie zmienia kierunek jazdy, a w szybko pokonywanych zakrętach prowadzi się pewnie i precyzyjnie.

Zobacz też: Używany Mercedes ML: jeden z pierwszych

Usterki

Audi A3

Awarie silników 2.0 TDI PD (pękające głowice), szybkie zużycie rozrządu w silnikach 1.4, 1.8 oraz 2.0, awarie układ turbodoładowania w silnikach diesla i benzynowych. W kwestii zawieszenia problemem jest szybkie zużycie łączników stabilizatora oraz drogie naprawy skomplikowanego zawieszenia w autach o dużym przebiegu. Oprócz tego: dość częste uszkodzenia chłodnicy klimatyzacji od kamieni oraz nierównomierne działanie hamulca postojowego.

BMW serii 1

W wersjach 116i produkowanych przed 2006 rokiem, dochodziło do przeskoku łańcucha rozrządu. Za co winę ponosiła śruba mocująca napinacz. W turbodieslach produkowanych do 2005 roku zastosowano wadliwą śrubę mocującą alternator. Mocowanie wtryskiwaczy w wersji 2.0d/163 KM nie było do końca prawidłowe. Zdarzały się również awarię modułu ABS i niedziałający system stabilizacji toru jazdy DSC. Ogólnie samochód z mechanicznego punktu widzenia wypada dość dobrze i w rankingach niezawodności w swojej klasie znajduje się w czołówce stawki.

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Ceny części

Audi A3

Wahacz przedni: 370 zł
Amortyzator przedni: 300 zł
Zestaw rozrządu: 320 zł
Klocki hamulcowe przednie: 120 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 305 zł
Sprzęgło: 480 zł
Reflektor przedni: 340 zł

BMW serii 1

Wahacz przedni - 274 zł
Amortyzator przedni – 330 zł
Klocki hamulcowe przód – 200 zł
Klocki hamulcowe tył – 500 zł
Sprzęgło kompletne – 482 zł
Reflektor przedni – 246 zł

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

BMW 1 jest bardziej sportowy od konkurenta z Inglolstad, lecz do jazdy tylnonapędowym autem trzeba być przyzwyczajonym.
BMW 1 jest bardziej sportowy od konkurenta z Inglolstad, lecz do jazdy tylnonapędowym autem trzeba być przyzwyczajonym.

Audi A3 przeszło w ciągu swojej niemal 10-letniej obecności na rynku kilka większych lub mniejszych modyfikacji,
Audi A3 przeszło w ciągu swojej niemal 10-letniej obecności na rynku kilka większych lub mniejszych modyfikacji,

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Accreo

Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »