| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Skoda Superb do polskich salonów sprzedaży trafiła w 2002 roku. Auto szybko zyskało uznanie wśród fanów motoryzacji i ewentualnych nabywców. Topowy model Skody był bowiem obszerny, komfortowy, choć niekoniecznie prestiżowy. Superb ma za to jedną dużą zaletę – jest tani zarówno w zakupie, jak i w utrzymaniu.

Nadwozie Skody Superb

Złośliwi przez cały okres produkcji auta powtarzali – napompowana Octavia. Rzeczywiście, trochę prawdy w tym jest. Nadwozie auta wygląda jak mix Skody Octavii, Passata B5 i Audi A6. Każdy kto myśli, że z takiego połączenia nic ciekawego nie wyniknie, jest w dużym błędzie. Auto wygląda lepiej od wszystkich wymienionych modeli. Auto mierzy 480 cm długości i 177 cm szerokości, co często daje się kierowcy we znaki podczas parkowania. Auto na drodze robi spore wrażenie, choć jednocześnie nie rzuca się w oczy. Dla jednych to wada, dla drugich zaleta, ale jedno jest pewne – limuzyną ze znaczkiem Skody na masce tak czy inaczej ciężko by było szpanować, nawet gdyby wyglądała jak milion dolarów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Superb

Wnętrze Skody Superb

Jednym słowem – ogromne. Skoro Octavia zalicza się do klasy kompaktowej (w końcu jest oparta na płycie podłogowej Golfa) to Superb jest autem klasy średniej. Jednak ani wspomniane już wymiary zewnętrze, ani ilość miejsca jaką oferuję Superb w środku nijak się mają do segmentu D. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie. Miejsca jest dużo a fotele są bardzo komfortowe. Z tyłu wygodnie podróżować będą 3 osoby, a gdy ktoś z pasażerów zechce wyprowadzić psa na spacer, to też znajdzie się na to miejsce.  Deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna co w Passacie B5. Kokpit nie porywa więc wyszukaną stylizacją, lecz jest przejrzysty i ergonomiczny. W Superbie nie zachwyca jedynie pojemność bagażnika – jest to 462 l. To o kilkadziesiąt litrów mniej niż w mniejszej Octavii. Jednak coś za coś – jeśli chcemy podróżować jak prezes, zabieramy ze sobą tylko telefon, portfel i teczkę.

Wyposażenie Skody Superb

W podstawowej odmianie Comfort znajdziemy cztery poduszki powietrzne, elektrykę szyb i lusterek oraz ABS. Polecana jest wersja Elegance, która posiada wszystko, co powinno mieć auto tej klasy. Najbogatsza wersja Platinum miała m.in. elektrycznie sterowane siedzenia przednie.

Zobacz też: Używany Mercedes ML: jeden z pierwszych

Napęd

Silniki benzynowe Skody Superb

Najsłabsza jednostka benzynowa to 8-zaworowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 115 KM. Dynamika przeciętna (11,6 s do setki) a spalanie na poziomie 8,4 l na 100 km. Jednostka ta dobrze współpracuje z instalacją LPG. Kolejny pod względem mocy jest turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 150 KM. Tutaj dynamika jest już przyzwoita (9,5 s do setki) przy spalaniu na poziomie najsłabszej jednostki. Na szczycie gamy znajduje się sześciocylindrowy silnik o pojemności 2.8 l i mocy 193 KM. Rozpędza on flagowy okręt Skody do 100 km/h w równe 8 sekund. Również prędkość maksymalna wynosząca 237 km/h robi wrażenie. Producent podaje, że Superb z tym silnikiem spala średnio 9,9 l, lecz bardzo ciężko osiągnąć taki wynik.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Król

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »