| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Skoda Superb do polskich salonów sprzedaży trafiła w 2002 roku. Auto szybko zyskało uznanie wśród fanów motoryzacji i ewentualnych nabywców. Topowy model Skody był bowiem obszerny, komfortowy, choć niekoniecznie prestiżowy. Superb ma za to jedną dużą zaletę – jest tani zarówno w zakupie, jak i w utrzymaniu.

Silniki wysokoprężne Skody Superb

W gamie diesli również występowały 3 silniki. Najsłabsza jednostka 1.9 TDI miała w zależności od wersji 101 KM, 105 KM lub 130 KM. Nie polecamy wersji 101 i 105 – auto to jest zbyt duże i ciężkie aby mogła go rozpędzić stukonna jednostka. Godnym polecenia jest za to silnik o mocy 130 KM. Pali średnio jedynie 5,7  l a przyspiesza do 100 km/h w akceptowalne 10,5 s. Moment obrotowy wynoszący 285 Nm pozwala na w miarę swobodne wyprzedzanie. Kolejny silnik ma pojemność 2 litrów i osiąga moc 140 KM. W tej wersji przyspieszenie do 100 km/h trwa pół sekundy krócej niż w aucie ze 130-konnym motorem. Najmocniejszy diesel to jednostka V6 o pojemności 2.5 l i mocy 155 KM. Przyspieszenie do 100 km/h trwa w tym przypadku 9,5 sekundy, zaś średnie spalanie wynosi nie najniższe 7 l na 100 km.

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Co polecamy w przypadku Skody Superb?

Jeśli zależy nam jedynie na oszczędzaniu to wybierzmy silnik ośmiozaworowy z instalacją LPG. Nie liczmy jednak na jakąkolwiek dynamikę. W przypadku silników benzynowych najlepszych rozwiązaniem jest silnik 1.8T, który zapewnia najlepszy stosunek dynamika/koszty. W przypadku diesla jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest silnik 1.9 TDI 130 KM. Słabsze jednostki odradzamy ze względu na słabą dynamikę, zaś dwa mocniejsze diesle bywają kłopotliwe.

Skrzynia biegów: napęd przedni. Skrzynia manualna 5-biegowa lub 6-biegowa, automat o 5 przełożeniach.

Zawieszenie Skody Superb

Takie samo jak w Passacie B5. Nastawy zawieszenia są nastawiane przede wszystkim na komfort. Z przodu zastosowano skomplikowaną konstrukcję wielowahaczową. Dzięki nim na właściwości jezdne nie można narzekać, lecz co jakiś czas trzeba wymieniać komplet wahaczy. Tylne zawieszenie to belka skrętna, o którą obawiać się nie trzeba.

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

Usterki Skody Superb

Silnik: awaryjny silnik diesla 2.0 – pękające głowice i zapychający się filtr cząsteczek stałych, poważne awarie diesla 2.5 TDI – wycieranie się wałków rozrządu i przeskoczenie  napędu rozrządu na pasku, zużycie turbosprężarki w dieslach i 1.8T.

Poza tym: niska trwałość powłoki lakierniczej na progach drzwi, ścierające się przyciski do elektrycznego sterowania drzwiami, nieprawidłowe działanie klimatyzacji,  obluzowanie mocowań reflektorów w wersjach z lampami ksenonowymi.

Ceny części:

Komplet przednich wahaczy: 1000 zł

Amortyzator przedni: 376 zł

Zestaw rozrządu: 499 zł

Klocki hamulcowe przednie: 199 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 386 zł

Sprzęgło kompletne: 989 zł

Reflektor przedni: 793 zł

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Podsumowanie - Skoda Superb

Zalety: dobre diesle 1.9 TDI, bardzo przestronna kabina, korzystna relacja ceny do wieku, dość bogate wyposażenie.

Wady: skomplikowane i drogie zawieszenie przednie, awaryjny silnik 2.0 i 2.5 TDI, duże przebiegi aut z silnikami diesla, brak zamienników blacharskich.

Skoda Super spełnia jedną zasadniczą rolę – jest bardzo przestronną, dobrze wyposażoną i komfortową limuzyną. Jeśli komuś nie zależy na prestiżu, niech dobrze zastanowi się nad kupnem dobrze utrzymanej czeskiej limuzyny W końcu kto powiedział, że każda limuzyna musi kosztować tyle co mieszkanie w centrum miasta? Są ludzie, którzy samochód traktują tylko i wyłącznie jako środek transportu i właśnie dla nich stworzona została Skoda Superb.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Zawadzka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »