| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica

Peugeot trafił do produkcji w 2001 roku. Dzięki odważnie zaprojektowanemu nadwoziu i oszczędnym silnikom, auto szybko zyskało uznanie wśród klientów. Popularność była na tyle duża, że w początkowym okresie produkcji fabryki nie nadążały z realizacją zamówień.

Nadwozie Peugeota 307

Peugeot 307 oferowany był w czterech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy hatchback, kombi o oznaczeniu SW, a także Coupe-Cabrio ze sztywnym, składanym dachem. Stylistyka auta nie robi już takiego wrażenia, jak podczas premiery, która miała miejsce przeszło dekadę temu. Auto starzeje się jednak powoli, zaś ładna i dynamiczna linia nadwozia w połączeniu z reflektorami o typowym dla Peugeota 307 kształcie, sprawia, że sylwetka auta jest lekko "drapieżna". Duże szyby sprawiają, że wnętrze jest jasne, zaś widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 307

Wnętrze Peugeota 307

Kokpit Peugeota 307 jest prosty i uporządkowany. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie zachwyca, zwłaszcza w egzemplarzach z dużym przebiegiem. Fotele są duże i dobrze ukształtowane. Kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach więc daje się dopasować do wymagań każdego kierowcy. Ilość miejsca dla pasażerów jest jak na tę klasę zadowalająca. Pojemność bagażnika w standardzie jest przeciętna i wynosi 341 litrów. Dzięki dzielonej i składanej tylnej kanapie, przestrzeń bagażową możemy zwiększyć do 1328 litrów.

Wyposażenie Peugeota 307

Seryjnie każda 307 wyposażona jest w ABS, wspomaganie awaryjnego hamowania oraz dwie poduszki czołowe. Wyposażenie wpływające na komfort jazdy należy uznać za bardzo dobre jak na tę klasę aut. Jeżeli chcemy jednak lepszego wyposażenia musimy szukać wersji oznaczonych: XT, bądź XT Premium. 

Zobacz też: Peugeot 206

Napęd

Silniki benzynowe Peugeota 307

Podstawową jednostką jest tutaj silnik o pojemności 1.4 i mocy 88 KM. Nie polecamy jednak tego motoru ze względu na to, że słabo sobie radzi z autem, które nie jest znowu takie lekkie. Średnie spalanie na poziomie 6,5 l nie przeraża, lecz jest niewiele mniejsze od tego w mocniejszych wersjach. Bezpieczniejszą opcją będzie poszukać mocniejszych wersji o pojemności 1.6 litra, bądź 2.0 i mocy odpowiednio 109 KM i 136 KM. Jednostki te są stosunkowo niezawodne, trwałe i dynamiczne - przyspieszenie do 100 km/h wynosi 11,6 s w przypadku wersji 109 KM i jedyne 8,8 s w przypadku wersji 136 KM. Średnie spalanie tych wersji waha się między 7,2 l a 7,7 l na 100 km

Zobacz też: Renault Laguna II

Silniki wysokoprężne Peugeota 307

Jeżeli szukamy diesla będziemy mieli do wyboru cztery jednostki HDi: 1.4 i mocy 68 KM, 1.6 90 KM, 2.0: 109 KM i 136 KM. Pierwszy z nich jest totalnym nieporozumieniem. Wprawdzie auto spala średnio jedynie 4,6 l na 100 km, lecz przyspiesza do 100 km/h w ponad 17 sekund. O jakiejkolwiek dynamice może być mowa od silnika 1.6. Tutaj przyspieszenie do setki wynosi 12,5 s przy średnim spalaniu niespełna 5 l na 100 km. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja 2.0 109 KM. Peugeot 307 z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s, przy średnim spalaniu na poziomie 5,2 l na 100 km. Gdy od auta oczekujemy jeszcze lepszej dynamiki, warto rozważyć zakup wersji 136 KM.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »