| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Mercedes wypuścił na rynek swojego pierwszego SUV-a w 1998 roku. Można powiedzieć, że wraz z BMW X5, auto to było protoplastą luksusowych „pseudoterenówek”. Aktualnie na rynek wchodzi już trzecia generacja tego auta. Na to auto trzeba jednak wydać majątek, zaś już za 20 tys. zł można stać się posiadaczem Mercedes ML I generacji. Czy jest to dobra propozycja?

Nadwozie Mercedesa ML

Auto przy długości 465 cm, szerokości 184 cm i wysokości 182 prezentuje się dość okazale. Sylwetka auta trochę się już opatrzyła, lecz nie można powiedzieć, że wygląda archaicznie. Auto dzięki stonowanej, ponadczasowej linii starzeje się dość powoli. Niech nie myli nasz wysokie zawieszenie – auto jest typową bulwarówką i oprócz napędu na 4 koła niewiele wspólnego ma z autami terenowymi.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie ML

Wnętrze Mercedesa ML

Zarówno deskę rozdzielczą jak i tapicerkę (w wielu modelach skórzaną) wykonano z materiałów wysokiej jakości. Fotele są wygodne i posiadają regulacje w wielu płaszczyznach. Kierowca siedzi wysoko, dzięki czemu widoczność jest więcej niż zadawalająca. Na desce razić może jedynie trochę zbyt duża kierownica. We wnętrzu jest sporo przydatnych schowków, co sprzyja użytkowaniu auta przez rodziny z dziećmi. Miejsca w kabinie jest naprawdę dużo, zarówno na przedniej, jak i na tylnej kanapie. Jest to zasługa m. in. braku tunelu środkowego oraz przesuwną tylną kanapą. Bagażnik jest bardzo obszerny – standardowo 613 l, zaś po złożeniu siedzeń aż 2020 l. Za dopłatą oferowano dodatkowy rząd siedzeń dla dwójki pasażerów. Trzeba go jednak traktować jako opcję w nagłych, awaryjnych sytuacjach.

Wyposażenie Mercedesa ML

Po niemiecku – niech nas nie zdziwią auta z początku produkcji, które nie mają nawet automatycznej klimatyzacji. Wyposażenie poprawiono po przeprowadzeniu liftingu w 2001 roku.

Zobacz też: Używany Peugeot 407: typowy francuz

Napęd

Silniki benzynowe Mercedesa ML

Gama silników benzynowych obejmowała 6 jednostek (włączając wersję AMG). Zdecydowanie odradza się kupno podstawowej jednostki benzynowej – wersji ML 230. Silnik o pojemności 2,3 l ma jedynie 150 KM, co przy tej masie auta skutkuje bardzo wysokim spalaniem i bardzo słabymi osiągami. – 12,3 s do setki i 13,1 l na 100 km. Zdecydowanie lepszą propozycją będzie wersja 350, w której zamontowany jest silnik V6 3.7 l o mocy 234 KM. Z tym silnikiem Mercedes ML przyspiesza do 100 km/h w niespełna 9 sekund przy spalaniu na poziomie najsłabszych wersji. ML 430 legitymuje się mocą 272 KM, przyspieszeniem do setki w czasie 8,4 s oraz średnim spalaniem 15 l na 100 KM. Na szczycie gamy znajduje się wersja 55 AMG. Silnik o pojemności 5,5 l i mocy 347 KM katapultuje auto do 100 km/h w niespełna 7 sekund. Niestety, średnie spalanie katalogowe to 17 l na 100 km, więc przy wykorzystaniu pełnej mocy silnika, silnik będzie palił „tyle ile się wleje”. Koszty serwisowania również można liczyć w dziesiątkach tysięcy.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.
Mercedes ML swego czasu robił duże wrażenie, jednak teraz, po wielu latach, sylwetka auta wydaje się trochę przestarzała.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »