REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Peugeot 407: typowy francuz

Piotr Czerniakowski
Peugeot 407 jest autem na wskroś francuskim, co wcale nie musi oznaczać czegoś złego.
Peugeot 407 jest autem na wskroś francuskim, co wcale nie musi oznaczać czegoś złego.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 407 zaprezentowany został w 2004 roku. Na początku oferowana była wersja sedan oraz kombi, zaś po roku dołączyła do nich odmiana coupe. Peugeot 407 od początku miał przed sobą trudne zadanie. Spore oczekiwania, jakie kładziono na auto, były spowodowane bardzo dobrą opinią poprzednika, modelu 406. Ceniono go przede wszystkim za trwałość i niskie koszty eksploatacji. Niestety, 407 nie cieszy się już tak nieposzlakowaną opinią.

Nadwozie Peugeota 407

Auto swoim wyglądem nie zachwyci nikogo, prócz fanów marki. Przód auta jest typowy dla Peugeota i ciężko się w nim doszukać czegoś specjalnego. Podobać mogą się duże, zachodzące na błotnik reflektory, zaś razić może nisko umiejscowiony, szeroki wlot powietrza. W oczy rzucają się także zachwiane proporcje nadwozia, zarówno w wersji sedan jak i kombi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 407

Wnętrze Peugeota 407

Wnętrze jest dosyć przytulne i przejrzyste. Deska rozdzielcza została wykonana z materiałów wysokiej jakości.  Mimo dużej ilości przycisków na konsoli środkowej, obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia trudności. Kabina auta nie jest nadzwyczaj przestronna, lecz nie odbiega zbytnio od tego co oferują konkurenci w tej klasie. Bagażnik również nie jest zbyt „przepastny” – 407 litrów w przypadku sedana i 450 litrów w przypadku kombi. Jeśli jednak zależy nam na aucie rodzinnym, lepiej zdecydować się na wersję kombi, gdyż zazwyczaj są one lepiej wyposażone.

Wyposażenie Peugeota 407

Polecana jest wersja Komfort, która ma na wyposażeniu 7 poduszek powietrznych, ABS, ESP, ASR, „elektrykę” szyb i lusterek oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.

Facelifting: Peugeot 407 przeszedł jedną kurację odmładzającą, w 2008. Ograniczyła się ona do kosmetycznych zmian w nadwoziu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używane Honda CR-V: miejska terenówka

Napęd

Gama silników jest podobna do tej w Citroenie C5 (w końcu to ten sam koncern – PSA).

Silniki benzynowe Peugeota 407

Odradzamy podstawową jednostkę 1.8 o mocy 116 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w około 13 sekund. Dynamika na takim poziomie nie zapewni nam komfortu podczas długiej podróży. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 136 koni. Zapewnia on przyzwoitą dynamikę (10,8 s do setki) przy umiarkowanym spalaniu, które wynosi średnio 8,5 litra. Dobrze znosi również instalacje LPG. Nie polecamy jednak silnika 2,2l o mocy 158 KM. Na szczycie palety „benzyniaków” stoi jednostka 2.9 V6 o mocy 211 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 8,4 s. i pali średnio 10 litrów na 100 km.

Silniki wysokoprężne Peugeota 407

Tutaj do wyboru mamy 4 jednostki 4-cylindrowe oraz 2 jednostki 6-cylindrowe. Dobrym wyborem jest już podstawowy silnik 1.6 HDi o mocy 109 KM. Dynamika nie zachwyca (11,7 s. do „setki”), lecz 240 NM momentu obrotowego robi swoje. Rewelacyjne jest również spalanie, które wynosi średnio 5,35 l na 100 km. Rozsądnym wyborem pod względem osiągi/spalanie jest wersja 2.0 HDi o mocy 136 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund i spala niespełna 6 l na 100 km. Jeśli komuś zależy na bardzo dobrej dynamice, powinien zastanowić się nad silnikami 6-cylindrowymi. 204 KM i 440 NM momentu obrotowego w wersji 2.7 czynią z Peugeota 407 bardzo dynamiczne auto. Taka jazda wiąże się jednak z dużymi wydatkami – auto pali średnio aż 8,4 l. Serwisowanie takiego auta również jest o wiele droższe.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Skrzynia biegów: Napęd przedni. Skrzynie manualne o 5 lub 6 przełożeniach lub automatyczne skrzynie, 4 lub 6 biegowe.

Zawieszenie Peugeota 407

Bardzo zaawansowana konstrukcja wielowahaczowa zarówno z przodu jak i z tyłu. Koszty serwisowania bardzo wysokie. Zawieszenie dobrze sprawdza się przy dynamicznej jeździe, lecz na nierównych drogach jest mało komfortowe.

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Usterki Peugeota 407

Silniki: szybkie zużycie filtra cząstek stałych, dwumasowego koła pasowego, dwumasowego koła zamachowego, awaria kaset zapłonu w silnikach benzynowych.

Zawieszenie: szybkie zużycie wielowahaczowego zawieszenia przedniej osi.

Elektronika: awarie modułu komfortu BSI.

Układ hamulcowy: nietrwałe tarcze hamulcowe.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Ceny częśc do Peugeota 407:

Wahacz przedni dolny: 810 zł

Amortyzator przedni: 300 zł

Zestaw rozrządu: 800 zł

Klocki hamulcowe przednie: 170 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 340 zł

Sprzęgło: 869 zł

Reflektor przedni: 360 zł

Podsumowanie - Peugeot 407

Zalety: atrakcyjna sylwetka, bogate wyposażenie, dobre silniki diesla, duży wybór aut na rynku wtórnym.

Wady: problemy z elektroniką, skomplikowane i drogie w naprawach zawieszenie, szybka utrata wartości.

Peugeot 407 jest typowym francuskim autem. Dość oryginalny design, dobre silniki diesla i zawodna elektronika. Dobrze wyposażoną 407-ke z mocnym dieslem można kupić za zdecydowanie mniejsze pieniądze. Jeśli nie zależy nam na prestiżu, a na wygodzie i przestronności, dobrym wyborem będzie właśnie Peugeot 407.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA