REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Mazda 6: skośny średniak

Piotr Czerniakowski
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 I generacji została wprowadzona do sprzedaży na wiosnę 2002 roku. Jej poprzednik, model 626 zyskał opinię auta wyjątkowo bezawaryjnego (co potwierdzają czołowe pozycje w rankingach niezawodności). Także w przypadku Mazdy 6 właściciele nie muszą się nadto martwić o częste wizyty w warsztatach. W dodatku auto jest ładne i ma w palecie kilka dobrych silników.

Nadwozie Mazdy 6

Mazda 6 występowała w trzech wariantach nadwozia – sedan, liftback oraz kombi. Pomimo tego, że od początku produkcji minie za chwilę 10 lat, auto nadal wygląda dość świeżo. Sylwetka auta jest klasyczna, co nie znaczy nudna. Wąskie przednie reflektory nadają autu „zadziorne spojrzenie”. Charakterystycznym elementem tego modelu są tylne światła a'la Lexus. Niektórzy się nad nimi zachwycają, inni nie mogą na nie patrzeć. Tak czy inaczej, wyróżniają one auto z tłumu. Dużo punktów za wygląd zbiera również kombi. W większości przypadków, w tej wersji nadwoziowej, auta są o wiele mniej zgrabne od chociażby wersji sedan. Mazda 6 prezentuje się tak samo ładnie w każdej wersji nadwoziowej.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazdzie 6

Wnętrze Mazdy 6

Wnętrze auta robi dobre wrażenie. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ich spasowania także nie daje powodów do narzekań. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko obsługuje się raczej intuicyjnie. Miejsca w środku jest naprawdę sporo – tutaj japończycy zazwyczaj biorą górę nad chociażby autami niemieckimi. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Cieszy szeroka regulacja przednich foteli oraz kierownicy. Bagażnik ma 440 l w przypadku wersji sedan, 490 l w wersji liftback oraz 510 l w kombi. We wszystkich wersjach bagażniki są foremne i mają duży otwór załadunku. Po złożeniu tylnej kanapy w kombi, mamy do dyspozycji aż 1712 litrów pojemności bagażnika.

Wyposażenie Mazdy 6

Dostępne były wersje: Comfort, Exclusive, Dynamic, Top. Po liftingu pojawiły się także wersje Active i Active +. Polecamy samochód z wyposażeniem Exclusive lub Active.

Facelifting: przeprowadzono jedną modernizację, która objęła nadwozie i wnętrze. Poprawiono także zabezpieczenie antykorozyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Napęd

Silniki benzynowe Mazdy 6

Podstawową jednostką w palecie silników benzynowych był silnik benzynowy o pojemności 1.8 l i mocy 120 KM. Auto nie jest zawalidrogą (10,7 s do setki) lecz pali średnio 8 litrów na 100 km. Zdecydowanie lepiej wybrać wersję 2.0 o mocy 141 KM. Pali jedynie 0,3 l benzyny więcej, przy wyczuwalnym wzroście dynamiki. Na szczycie listy stoi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.3 l. 260 KM i 380 NM momentu obrotowego czynią z Mazdy 6 więcej niż „dynamiczne” auto – 6,6 s do setki i 240 km/h prędkości maksymalnej w aucie rodzinnym naprawdę robi wrażenie.

Silniki wysokoprężne Mazdy 6

Odradzamy silnik 2.0 DI. Nie jest ani nazbyt powolny, ani paliwożerny, jednak trapią go bardzo poważne awarie. Znacznie lepszy jest silnik 2.0 MZR-CD o mocy 143 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 9,5 s i spala jedyne 6,0 l na 100 km.360 Nm momentu obrotowego sprawi, że wyprzedzanie w trasie nie będzie dla nas problemem.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych najlepszym wyborem będzie 2-litrowa benzyna. Jeśli nie odstraszają nas koszty serwisowania, możemy zdecydować się na wersję 2.3 MPS. Jeśli chodzi o diesle, to rozsądny jest jedynie wybór silnika 2.0 MZR-CD.

Skrzynia biegów: Napęd na koła przednie lub 4x4. Skrzynie biegów występujące w Maździe 6: pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne lub 4-biegowy automat.

Zawieszenie

Komfort jazdy na wysokim poziomie, lecz nie rozpieszcza. Auto zachowuje się przewidywalnie i chętnie pokonuje zakręty. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie niezależne.

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Usterki

Silnik: Awarie silników diesla 2.0. Zatyka się tzw. smok pompy oleju, po czym silnik traci smarowanie. Awarii ulega turbosprężarka, a finalnie dochodzi do zatarcia silnika. Zapychanie się filtrów DPF w dieslach.

Nadwozie: Korozja nadwozia, zwłaszcza na dołach drzwi i tylnych błotnikach.

Zawieszenie: stukające tylne zawieszenie (jest skomplikowane i drogie w naprawie).

Elektryka: Uszkodzenia silniczków regulacji świateł.

Ceny części:

Wahacz przedni: 561 zł

Amortyzator przedni: 370 zł

Klocki hamulcowe przednie: 265 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 550 zł

Sprzęgło kompletne: 708 zł

Reflektor przedni: 570 zł

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Zalety: dobre właściwości jezdne, niezawodność, przestronne wnętrze i dobrze wykończone wnętrze, mała utrata wartości.

Wady: problemy z dieslami 2.0, słabe zabezpieczenie przed korozją, wysokie koszty serwisowania.

Mazda 6 jest dobrą propozycją na rynku używanych aut rodzinnych. Wygląda ładnie, dobrze jeździ, jest pojemne i ma dobrego diesla 2.0 143 KM. Nie musimy również bać się o usterkowość auta. Najpoważniejszymi wadami auta są diesle 2.0 DI oraz fakt, że Mazda 6 mocno trzyma cenę na rynku wtórnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA