| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Kompaktową Alfę Romeo zaprezentowano w 2000 roku, zastępując nią model 145/146. Konstrukcyjnie auto spokrewnione jest z większą Alfą, modelem 156 i dzieli z nią większość podzespołów. W 2001 roku Alfa Romeo 147 została nagrodzona tytułem European Car of the Year. Jednak każda róża ma kolce i podobnie jest z piękną, kompaktową włoszką.

Nadwozie Alfy Romeo 147

Samochód został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę i Wolfganga Eggera – creme de la creme świata stylistycznego. Widać to z każdej strony. Oryginalna, ponadczasowa linia nadwozia nawiązuje do historycznych modeli marki. Boczne przetłoczenia oraz przednie i tylne lampy ujawniają związki z większą alfą 156. Samochód prezentuje się zgrabnie i dynamicznie. W zasadzie jedynie co można zrobić dla urody 147-ki, to założenie ładnej felgi. W końcu, jak powiadają, prawdziwa uroda obroni się sama.

Zobacz też: Opinie kierowców o Alfie Romeo 147

Wnętrze Alfy Romeo 147

Samochód był oferowany w dwóch wariantach nadwozia: 3 i 5-drzwiowy hatchback. Z przodu miejsca jest naprawdę dużo, z tyłu jedynie wystarczająco. Wsiadanie i wysiadanie nie jest uciążliwe, nawet w wersji 3-drzwiowej. Fotel kierowcy jest wygodny i dobrze trzyma w zakrętach. Podobnie jest z fotelem pasażera. Widoczność do tyłu mogłaby być trochę lepsza – parkowanie tym autem nie należy do najprostszych rzeczy. Bagażnik standardowo pomieści niewiele, bo tylko 280 litrów. Istnieje jednak możliwość złożenia tylnej kanapy, co daję nam przestrzeń bagażową o pojemności 1030 l.

Deska rozdzielcza to klasyczna Alfa Romeo z tamtego okresu. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, rozmieszczenie dźwigni zmiany biegów i wszelkich przełączników można uznać za prawidłowe. Wszystko  jest czytelne i sprawia miłe dla oka wrażenie. Jakość i spasowanie materiałów mogłyby być trochę lepsze. Plastiki mają tendencje do trzeszczenia.

Wersje wyposażeniowe to Impression, Progression, Distinctive i GTA (ostatnia tylko z silnikiem V6) Standardem wyposażenia były w Polsce 2 airbagi, ABS, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby i lusterka.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Facelifting: Po 4 latach od pojawienia się samochodu na rynku, 2004 roku przeprowadzono face lifting. Na zewnątrz zmieniły się głównie lampy przednie i tylne, błotniki, przednia maska i zderzaki oraz poprawiono zawieszenie i układ jezdny.

Napęd

Gama silników w dużej części pokrywa się z tą oferowaną w Alfie 156.

Silniki benzynowe Alfy Romeo 147

Przede wszystki czterocylindrowe silniki Twin Spark o pojemnościach 1,6 i 2,0 o mocy odpowiednio 105 lub 120 i 150 KM. Podstawą ich prawidłowej eksploatacji jest dbanie o prawidłowe smarowanie, stosowanie markowego oleju i częsta jego wymiana. Niestety – silniki mają tendencję do „brania” oleju, którego potrafią zużyć nawet do 1,5 l/tys. km. Wisienką na torcie jest silnik 3.2 V6 w wersji GTA. Silnik rozpędza 147-ke do 100 km/h w niewiele ponad 6 sekund. Pięknie brzmi i bardzo dużo pali. Propozycja dla pasjonata.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Alfa Romeo 147 przeszła w 2004 roku delikatny facelifting. Zmieniono m. in przednie i tylne reflektory, przednia maska oraz błotniki.
Alfa Romeo 147 przeszła w 2004 roku delikatny facelifting. Zmieniono m. in przednie i tylne reflektory, przednia maska oraz błotniki.

Alfa Romeo 147 jest propozycja dla ludzi, którzy nie uznają kompromisów pomiędzy stylem i przyjemnością z jazdy, a kosztami eksploatacji.
Alfa Romeo 147 jest propozycja dla ludzi, którzy nie uznają kompromisów pomiędzy stylem i przyjemnością z jazdy, a kosztami eksploatacji.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Tołwiński

Radca Prawny z kancelarii BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »