| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Volkswagen Golf V poza kształtem nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Jest to niewątpliwie największa zaleta tego modelu.

Silniki wysokoprężne

2.0 SDI 75KM – jedyną zaletą tego silnika jest prosta konstrukcja, która jest niezwykle niezawodna. Niestety pod względem spalania (6.5L na 100 km) i oferowanej mocy - praktycznie nie do przyjęcia.

1.9 TDI 90KM – spalanie na poziomie 5.5 litra. Przyspieszenie rzędu 13 sekund to trochę zbyt dużo. Zdecydowanie polecamy mocniejszą jednostkę, która praktycznie spala tyle samo oleju napędowego a ma lepsze osiągi.

1.9 TDI 105KM – Golf z tym silnikiem bardzo dobrze sobie radzi w ruchu miejskim. Spalanie na poziomie 6 litrów, do tego przyzwoite przyspieszenie pozwalają na uzyskanie przyjemności z jazdy tym samochodem. Należy uważać na modele z uszkodzonymi turbosprężarkami. Modele z filtrem DPF potrafią przysporzyć wielu problemów. Użytkownicy najczęściej decydują się na wycięcie go.

2.0 TDI 140KM – spalanie na poziomie 6 – 6.5 litra jest akceptowalne, biorąc pod uwagę osiągi. Niestety eksploatacja tej jednostki nie jest bezproblemowa. Silniki 2.0 TDI do 2007 roku były bardzo awaryjne. W przypadku wersji o mocy 140KM problem ten występował w mniejszym stopniu. Modele 140KM również oferowane były z filtrem DPF

2.0 TDI 170KM – spalanie na poziomie 7 litrów. Silnik ten daje dużą przyjemność z jazdy, jednak jego awaryjność może zniechęcić do zakupu. Do 2007 roku szereg usterek potrafi znacznie obciążyć naszą kieszeń. Wszelkie testy pokazują, że felerne egzemplarze mają problem z przekroczeniem granicy 130 000 kilometrów. Bardzo interesująca oferta, ale po 2007 roku.

Jaki silnik wybrać?

Zobacz też: Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Wśród silników benzynowych polecamy jednostki 1.4 TFSI. Oferują one bardzo dobrą dynamikę zachowując niskie spalanie. Godny polecenia jest silnik 122KM. W przypadku Diesli warto wybrać jednostki 1.9, są znacznie mniej kłopotliwe niż 2.0 TDI.

Usterki

Ogromy postęp technologiczny sprawił, że Golf nie był częstym gościem na akcjach serwisowych. Były tylko dwie i to nie z poważnych powodów. Golf V znajduje się w czołówce we wszelkich rankingach niezawodności. Jedynie silniki 2.0TDI zostawiły pewną 'rysę' na V generacji Golfa.

Na co zwrócić uwagę?

Silnik

Zdarzają się awarie pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla. Zapieczone łopatki turbiny oraz wyciekający z nich olej to jedne z najczęstszych problemów Diesli. Silniki benzynowe FSI i TFSI są bardzo wyczulone na jakość materiałów eksploatacyjnych i częstotliwość serwisów. Decydując się na silnik 2.0 TDI podejmujemy pewne ryzyko związane z eksploatacją takiego silnika. Oczywiście nie jest to regułą.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bierła

Ekspert Aferry.pl, specjalista ds. marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »