| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Volkswagen Golf V poza kształtem nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Jest to niewątpliwie największa zaleta tego modelu.

Silniki wysokoprężne

2.0 SDI 75KM – jedyną zaletą tego silnika jest prosta konstrukcja, która jest niezwykle niezawodna. Niestety pod względem spalania (6.5L na 100 km) i oferowanej mocy - praktycznie nie do przyjęcia.

1.9 TDI 90KM – spalanie na poziomie 5.5 litra. Przyspieszenie rzędu 13 sekund to trochę zbyt dużo. Zdecydowanie polecamy mocniejszą jednostkę, która praktycznie spala tyle samo oleju napędowego a ma lepsze osiągi.

1.9 TDI 105KM – Golf z tym silnikiem bardzo dobrze sobie radzi w ruchu miejskim. Spalanie na poziomie 6 litrów, do tego przyzwoite przyspieszenie pozwalają na uzyskanie przyjemności z jazdy tym samochodem. Należy uważać na modele z uszkodzonymi turbosprężarkami. Modele z filtrem DPF potrafią przysporzyć wielu problemów. Użytkownicy najczęściej decydują się na wycięcie go.

2.0 TDI 140KM – spalanie na poziomie 6 – 6.5 litra jest akceptowalne, biorąc pod uwagę osiągi. Niestety eksploatacja tej jednostki nie jest bezproblemowa. Silniki 2.0 TDI do 2007 roku były bardzo awaryjne. W przypadku wersji o mocy 140KM problem ten występował w mniejszym stopniu. Modele 140KM również oferowane były z filtrem DPF

2.0 TDI 170KM – spalanie na poziomie 7 litrów. Silnik ten daje dużą przyjemność z jazdy, jednak jego awaryjność może zniechęcić do zakupu. Do 2007 roku szereg usterek potrafi znacznie obciążyć naszą kieszeń. Wszelkie testy pokazują, że felerne egzemplarze mają problem z przekroczeniem granicy 130 000 kilometrów. Bardzo interesująca oferta, ale po 2007 roku.

Jaki silnik wybrać?

Zobacz też: Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Wśród silników benzynowych polecamy jednostki 1.4 TFSI. Oferują one bardzo dobrą dynamikę zachowując niskie spalanie. Godny polecenia jest silnik 122KM. W przypadku Diesli warto wybrać jednostki 1.9, są znacznie mniej kłopotliwe niż 2.0 TDI.

Usterki

Ogromy postęp technologiczny sprawił, że Golf nie był częstym gościem na akcjach serwisowych. Były tylko dwie i to nie z poważnych powodów. Golf V znajduje się w czołówce we wszelkich rankingach niezawodności. Jedynie silniki 2.0TDI zostawiły pewną 'rysę' na V generacji Golfa.

Na co zwrócić uwagę?

Silnik

Zdarzają się awarie pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla. Zapieczone łopatki turbiny oraz wyciekający z nich olej to jedne z najczęstszych problemów Diesli. Silniki benzynowe FSI i TFSI są bardzo wyczulone na jakość materiałów eksploatacyjnych i częstotliwość serwisów. Decydując się na silnik 2.0 TDI podejmujemy pewne ryzyko związane z eksploatacją takiego silnika. Oczywiście nie jest to regułą.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sofath

Prekursor i lider na europejskim rynku pomp ciepła.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »