| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Volkswagen Golf V poza kształtem nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Jest to niewątpliwie największa zaleta tego modelu.

1.4 80KM – Podobnie jak poprzednik, silnik zdecydowanie za mały jak na auto o takich gabarytach. Bardzo wysokie spalanie, na poziomie 8 litrów.

1.4 FSI 90KM – bezpośredni wtrysk paliwa spowodował obniżenie „apetytu” na paliwo i znacznie poprawił osiągi. Pomimo słabej dynamiki silnik godny polecenia. Jeśli chcemy auto bez turbodoładowania to jest to dobry wybór.

1,4 TSI 122KM – bardzo dobra alternatywa dla silnika 90KM. Turbodoładowana jednostka zadowala się taką samą ilością paliwa jednak oferuje znacznie lepszą dynamikę. Bardzo dobra oferta przy stosunkowo niskim spalaniu.

Zobacz też: Renault (Grand) Scenic II: podtrzymana tradycja

1.4 TSI 140KM – pośrednia oferta wśród silników 1.4 TSI. Spalanie oscyluje w granicach 7.5 – 8 litra. Również ciekawa oferta warta przemyślenia. Spalanie o litr większe nie powinno być problemem dla potencjalnego nabywcy.

1.4 TSI 170KM – silnik ten oferuje bardzo dużą przyjemność z jazdy. O spalaniu na poziomie 8.5 litra szybko zapominamy po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Należy uważać na wyeksploatowane jednostki. Przy pojemności 1.4 i mocy 170KM łatwo można „zamęczyć” silnik. Zaskakująca, a zarazem ciekawa oferta w gamie Volkswagena. Polecamy.

1.6 102KM – tradycyjny silnik benzynowy. Spalanie na poziomie 8 litrów to zdecydowanie za dużo w porównaniu z konkurencyjnymi jednostkami, które spalają mniej benzyny, a oferują lepsze osiągi. Jedyny plus to cena przy zakupie. Na rynku najczęściej spotykane z zamontowaną instalacją gazową.

1.6 FSI 115KM – jeśli chcemy silnik 1.6 a nie myślimy o założeniu gazu to jest najlepszy wybór. Mniejsze spalanie i większa moc.

2.0 FSI 150KM - spalanie na poziomie 8 – 9 litrów nie sprawia, że jest to jednostka bezkonkurencyjna. Brak możliwości instalacji LPG znacznie obniża atrakcyjność tego silnika.

2.0 TFSI 200KM – spalanie na poziomie 11 litrów. Jazda tym samochodem daje dużą radość z jazdy. Ciekawa oferta dla osób o sportowym zacięciu. Przyspieszenie rzędu 7.2 sekundy zdecydowanie robi wrażenie.

2.0 TFSI 230KM – silnik produkowany od 2005 roku. Praktycznie same zalety podobnie jak jego trochę słabsza odmiana – 200KM. Największą jego „wadą” jest moc. W starciu z wersją R32 nie ma najmniejszych szans.

R32 250KM – najmocniejsza jednostka benzynowa w ofercie Volkswagena. Nie jest to auto przeznaczone dla osób, które liczą każdy litr benzyny. Samochód ten w cyklu miejskim spala około 15 litrów benzyny. Przyspieszenie na poziomie 6.5 sekundy pozwala stawać mu „na kresce” nawet z dużo mocniejszymi autami. Polecamy miłośnikom mocnych wrażeń.

Zobacz też: Peugeot 406: elegant z klasą

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Czopik

Rajdowy Mistrz Polski, właściciel Szkoły Bezpiecznej Jazdy SBJ

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »