| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Ford Fiesta MK6 jest popularnym autem w segmencie B. 3 lata temu zakończono produkcję 6 generacji Fiesty, przez co jesteśmy w stanie znaleźć wiele atrakcyjnych ofert na rynku wtórnym.

Patrząc na Forda Fiestę widzimy mieszankę wszystkich modeli Forda jakie były w sprzedaży podczas prezentacji szóstej generacji Fiesty. Od samego początku samochód ten był „mocnym” graczem na rynku wśród aut swojej klasy. Jego popularność nie skończyła się, pomimo zakończenia produkcji.

Fiesta MK6 spełnia wszystkie wymagania miejskiego auta. Mała, zwrotna Fiesta bardzo dobrze się prowadzi. Dysponuje stosunkowo przestronnym wnętrzem. Podróżuje się nią przyjemnie, jednak Ford nie zadbał o jakość przednich foteli i tylnej kanapy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

Jak na małe auto, Fiesta VI generacji ma stosunkowo pojemny bagażnik. 285 litrów pozwala na zapakowanie dużych zakupów. Po złożeniu siedzeń mamy do dyspozycji znacznie więcej, bo aż 950 litrów.

Na naszym rynku jest bardzo duży wybór tego modelu. Za około 10 000 złotych można kupić egzemplarz z początku produkcji. Modele z ostatnich roczników wyceniane są na około 23 000 złotych. Zalecamy szukać aut w cenie około 15 000 złotych.

Z racji dużej konkurencji, Fiesty są bardzo dobrze wyposażone. Powinniśmy szukać aut tylko i wyłącznie z klimatyzacją i pełną elektryką. Auta z importu są najczęściej najlepiej wyposażone. Zalecamy szukać samochodów z końca produkcji. Były one pozbawione kilku usterek, charakterystycznych dla aut z początku produkcji.

Fiesta doczekała się również wersji kombi, która występuje pod nazwą Fusion. Na pierwszy rzut da się zauważyć, różnicę w długości nadwozia. Te 10.5 cm sprawia, że pojawia się więcej miejsca dla pasażerów i wzrasta przestrzeń ładunkowa do 337 litrów. Po złożeniu siedzeń jest znacznie więcej – 1175 litrów.

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: demontaż tylnego zderzaka

Jakie silniki były dostępne w Fordzie Fieście MK6 ?

1.25 75KM – podstawowa jednostka benzynowa. Pomimo mocy 75KM jest to zbyt mało na sprawne poruszanie się. Spalanie na poziomie 7 litrów wydaje się być zbyt wysokie. Słaby stosunek spalania do osiągów.

1.3 58/68KM – stanowczo za mało mocy. Zerowa dynamika przy spalaniu 7 litrów na „setkę” jest pewnym nieporozumieniem. Zdecydowanie odradzamy ten silnik.

1.4 80KM – dopiero ten silnik gwarantuje przyzwoitą dynamikę, przy identycznym spalaniu jak powyższe wersje silnikowe. Jeżeli często podróżujemy z kompletem pasażerów i załadowanym bagażnikiem, może się okazać, że momentami samochód sobie nie radzi.

1.6 100KM – najlepszy wybór do Forda Fiesty MK6. Spalanie na poziomie 6.5 litra oraz wysoka dynamika pozwalają na sprawne przemieszczanie się. Tutaj praktycznie nie odczujemy różnicy pomiędzy pustym a załadowanym samochodem.  Największym problemem tego silnika jest uboga oferta na rynku wtórnym. Jednak warto wyszukać dla siebie takiego „rodzynka”.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

opti.pl

Księgowość online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »