REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Robert Kuśpiel
Jedną z najmocniejszych stron Fiesty mk6 są trwałe silniki. fot. Newspress
Jedną z najmocniejszych stron Fiesty mk6 są trwałe silniki. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta MK6 jest popularnym autem w segmencie B. 3 lata temu zakończono produkcję 6 generacji Fiesty, przez co jesteśmy w stanie znaleźć wiele atrakcyjnych ofert na rynku wtórnym.

Patrząc na Forda Fiestę widzimy mieszankę wszystkich modeli Forda jakie były w sprzedaży podczas prezentacji szóstej generacji Fiesty. Od samego początku samochód ten był „mocnym” graczem na rynku wśród aut swojej klasy. Jego popularność nie skończyła się, pomimo zakończenia produkcji.

REKLAMA

Fiesta MK6 spełnia wszystkie wymagania miejskiego auta. Mała, zwrotna Fiesta bardzo dobrze się prowadzi. Dysponuje stosunkowo przestronnym wnętrzem. Podróżuje się nią przyjemnie, jednak Ford nie zadbał o jakość przednich foteli i tylnej kanapy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

Jak na małe auto, Fiesta VI generacji ma stosunkowo pojemny bagażnik. 285 litrów pozwala na zapakowanie dużych zakupów. Po złożeniu siedzeń mamy do dyspozycji znacznie więcej, bo aż 950 litrów.

REKLAMA

Na naszym rynku jest bardzo duży wybór tego modelu. Za około 10 000 złotych można kupić egzemplarz z początku produkcji. Modele z ostatnich roczników wyceniane są na około 23 000 złotych. Zalecamy szukać aut w cenie około 15 000 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z racji dużej konkurencji, Fiesty są bardzo dobrze wyposażone. Powinniśmy szukać aut tylko i wyłącznie z klimatyzacją i pełną elektryką. Auta z importu są najczęściej najlepiej wyposażone. Zalecamy szukać samochodów z końca produkcji. Były one pozbawione kilku usterek, charakterystycznych dla aut z początku produkcji.

Fiesta doczekała się również wersji kombi, która występuje pod nazwą Fusion. Na pierwszy rzut da się zauważyć, różnicę w długości nadwozia. Te 10.5 cm sprawia, że pojawia się więcej miejsca dla pasażerów i wzrasta przestrzeń ładunkowa do 337 litrów. Po złożeniu siedzeń jest znacznie więcej – 1175 litrów.

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: demontaż tylnego zderzaka

Jakie silniki były dostępne w Fordzie Fieście MK6 ?

1.25 75KM – podstawowa jednostka benzynowa. Pomimo mocy 75KM jest to zbyt mało na sprawne poruszanie się. Spalanie na poziomie 7 litrów wydaje się być zbyt wysokie. Słaby stosunek spalania do osiągów.

1.3 58/68KM – stanowczo za mało mocy. Zerowa dynamika przy spalaniu 7 litrów na „setkę” jest pewnym nieporozumieniem. Zdecydowanie odradzamy ten silnik.

REKLAMA

1.4 80KM – dopiero ten silnik gwarantuje przyzwoitą dynamikę, przy identycznym spalaniu jak powyższe wersje silnikowe. Jeżeli często podróżujemy z kompletem pasażerów i załadowanym bagażnikiem, może się okazać, że momentami samochód sobie nie radzi.

1.6 100KM – najlepszy wybór do Forda Fiesty MK6. Spalanie na poziomie 6.5 litra oraz wysoka dynamika pozwalają na sprawne przemieszczanie się. Tutaj praktycznie nie odczujemy różnicy pomiędzy pustym a załadowanym samochodem.  Największym problemem tego silnika jest uboga oferta na rynku wtórnym. Jednak warto wyszukać dla siebie takiego „rodzynka”.

2.0 150KM – wersja ST. Fiesta z tym silnikiem zyskuje wyjątkowo sportową duszę. Wygląd modelu ST jest bardzo efektowny. Przyspieszenie rzędu 8.4 sekundy do „setki” robi wrażenie w tej klasie aut. Spalanie około 9.5 litra na 100 kilometrów. Jeżeli szukamy czegoś więcej niż cywilna wersja Fiesty to ta oferta skierowana jest do nas.

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: wymiana pompy sprzęgła

Silniki Diesla

W gamie silników wysokoprężnych mamy do wyboru tylko dwa modele. Mimo wszystko na rynku jest dostępnych wiele egzemplarzy.

1.4 TDCI 68KM – podstawowa jednostka Diesla, która wyróżnia się małym spalaniem. Fiesta z tym silnikiem potrzebuje 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Jest to naprawdę bardzo dobry wynik. Silniki 1.4 nie ulegają poważniejszym awariom, jeśli są serwisowane na czas. Pomimo braku dynamiki warto wybrać ten silnik ze względu na niskie spalanie.

1.6 TDCI 90KM – silnik wprowadzony w 2004 roku. Na 100 kilometrów potrzebuje około pół litra więcej niż słabsza wersja. Również bardzo dobra oferta. Dynamika na poprawnym poziomie pozwala na sprawne przemieszczanie się. Polecamy ten silnik miłośnikom silników Diesla. Pomimo niewielkiej mocy daje radość z jazdy.

Usterki

Pomimo, że jest to Ford, nie ma większych problemów z awaryjnością. Największe problemy dotyczą korozji nadwozia. Producent przeprowadził kilka akcji serwisowych, w celu wyeliminowania usterki układu hamulcowego tylnej osi i problemów ze wspomaganiem. W ogólnej ocenie Fiesta MK6 wypada nadzwyczaj dobrze.

Zobacz też: Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Jaki silnik wybrać?

Spośród silników benzynowych zdecydowanie polecamy wersję 1.6. Moc rzędu 100KM jest odpowiednia dla tego auta. Jeśli marzy nam się mocniejsza Fiesta to warto poszukać modelu ST. 150KM potrafi się zrewanżować za spalanie rzędu 9 – 9.5 litra. Dodatkowo wygląd modelu ST do dzisiaj robi duże wrażenie.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, skłaniamy się ku mocniejszej wersji. Tutaj ciężko wskazać zwycięzcę. Silników 1.4 jest zdecydowanie najwięcej. Może się okazać, że chcąc kupić Diesla 1.6 TDCI będziemy zmuszeni kupić słabszą odmianę.

Na co zwrócić uwagę?

Silnik

Silnik to jeden z mocniejszych punktów Fiesty MK6. Problemy mogą się pojawić z osprzętem. Najczęściej awarii ulega układ zapłonowy, pompa cieczy chłodzącej i alternator. Podczas oględzin należy dokładnie obejrzeć pompę cieczy chłodzącej. Jeżeli zauważymy nawet najmniejsze wycieki to możemy być pewni, że zaraz po zakupie czeka nas wymiana.

Nadwozie

Niestety duży minus dla Fiesty z powodu szybko postępującej rdzy. Ford nie przyłożył się do zabezpieczenia antykorozyjnego. Jedynym elementem odpornym na rdzę jest podłoga. Całą karoseria szybko „zakwita”. Należy dokładnie obejrzeć wszystkie elementy karoserii. Najczęściej rdza pojawia się na krawędziach drzwi, błotników, maski przedniej czy też tylnej klapy bagażnika. Należy unikać egzemplarzy mocno skorodowanych.

Zobacz też: Fiat Punto I: włoska kropka

Skrzynia biegów

Wyjątkowo trwała i mało awaryjna. Jednak zdarzają się problemy, które nie są na tyle poważne, żeby przerwały naszą podróż. Wycieki oleju ze skrzyni biegów lub płynu chłodniczego to jedne z bolączek Fiesty. Podczas oględzin zaglądajmy co jakiś czas pod samochód. Jeśli zobaczymy krople z oleju lub płynu chłodniczego to znak, że w danym egzemplarzu występuje nieszczelność.

Układ jezdny

Tutaj należy zwrócić uwagę na pracę łożysk. Zazwyczaj ulegają one szybkiemu zużyciu. Jeśli podczas jazdy próbnej usłyszymy głośne wycie lub nieprzyjemny stukot to znak, że łożyska kwalifikują się do wymiany.

Elektryka

Zdarzają się drobne awarie przełączników szyb i lusterek. Przed zakupem standardowo sprawdzamy działanie wszystkich przekaźników i przełączników. O takich usterkach sprzedający na pewno nas nie poinformuje.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Ceny części

Pompa ABS – 250 złotych

Kolumna kierownicza – od 60 złotych

Filtr oleju – od 20 złotych

Poduszka silnika – 75 złotych

Przełącznik kierunkowskazów – 50 złotych

Podsumowanie

Ford Fiesta MK6 jest bardzo dobrą ofertą na rynku aut używanych. Pomimo kilku mankamentów jest chętnie wybierany wśród swojej klasy. Silniki są bardzo wytrzymałe, co zdecydowanie można uznać za główną zaletę. Jeżeli uda nam się znaleźć samochód bez oznak korozji to warto przemyśleć taki zakup. Dostępność części zamiennych jest bardzo duża, co zdecydowania zmniejsza koszty eksploatacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA