| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Używany Fiat Punto I: włoska kropka

W tym roku Fiat Punto I stał się „pełnoletni”. Minęło dokładnie 18 lat od premiery następcy Uno. Mimo tylu lat, włoski maluch nadal jest atrakcyjną ofertą na rynku aut używanych.

  • 74KM – taki wariant mocy zapewnia dynamikę na bardzo dobrym poziomie, zachowując spalanie 7 litrów na 100 kilometrów. Silnik popularny i od niego powinniśmy zaczynać przeglądać wszystkie oferty. W przypadku instalacji gazowej zapotrzebowanie na gaz wynosi 8 litrów. Oferta godna polecenia. 
  • 1.2 86KM – najmocniejsza jednostka 1.2 oferująca bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu benzyny – 7.5 litra. Bardzo rzadki model, na rynku aut używanych nie ma zbyt dużego wyboru w porównaniu z innymi silnikami. Jeżeli mamy taką możliwość, to warto wybrać ten silnik. Bardzo dobra alternatywa dla słabszej jednostki legitymującej się mocą 74KM.
  • 1.4 GT Turbo – bardzo rzadki egzemplarz na naszym rynku. Liczbę oferowanych egzemplarzy można policzyć na palcach jednej ręki. Spalanie na poziomie 8 – 9 litrów jest do przyjęcia, biorąc pod uwagę osiągi tego auta. Silniki te przeznaczone są dla osób, którym nie wystarczają „cywilne” zakresy mocy. Niepozorne Punto z tym silnikiem może zaskoczyć niejeden nowoczesny samochód.
  • 1.6 88KM – spalanie na poziomie 7.5 litra sprawia, że jest to konkurencyjny silnik dla wersji 1.2 86KM. Silnik godny polecenia, w razie problemów z wyszukaniem najmocniejszej wersji 1.2, jednostka 1.6 stanowi bardzo dobrą alternatywę.

Zobacz też: Fiat Punto MK1: montaż podgrzewanych lusterek. Poradnik

Silniki Diesla

Oferta silników wysokoprężnych jest bardzo mała - polskie salony nie oferowały wersji z silnikiem diesla. Wszystko spowodowane było zbyt wysoką ceną w salonach w naszym kraju.

1.7D 57KM – podstawowy silnik Diesla. Pod względem mocy nie jest to atrakcyjna oferta. Jednostka nie oferuje nam dobrej dynamiki. Silnik stosunkowo głośny, jednak mało awaryjny. Dużym plusem jest trwałość tej jednostki, która praktycznie pozostaje obojętna na jakość paliwa. Silnik ten przeznaczony jest dla osób mających dużą cierpliwość podczas jazdy. Spalanie – 5.5 litra na 100 kilometrów.

1.7 TD 63KM – jednostka turbodoładowana o mocy 63KM potrzebuje 6.5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Zdecydowanie polecamy w mocniejszym wariancie.

1.7 TD 70KM – nie jest to najmocniejsza wersja, jednak najpopularniejsza ze wszystkich. Ze wszystkich silników jest godna polecenia. Z racji na podstawową dynamikę i spalanie na poziomie 6 litrów. Niestety nie ma dużego wyboru tej wersji na rynku.

Opcjonalnie:

1.7 TD 80KM – w Polsce trafiają się pojedyncze egzemplarze. Auto z tym silnikiem było dedykowane na rynek: Włoski, Niemiecki i Francuski. Jeżeli u nas jest oferowane takie auto to musi pochodzić tylko i wyłącznie z importu. Oferta idealna, jeśli chodzi o silnik wysokoprężny. Jednak dużym minusem pozostaje dostępność.

Zobacz też: Renault (Grand) Scenic II: podtrzymana tradycja

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »