| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Pomimo swojego wieku Peugeot 406 zachowuje pewien poziom. Ceny zdecydowanie spadły co sprawiło, że może zainteresować potencjalnych nabywców.

Skrzynia biegów

Sama skrzynia biegów pracuje bardzo przyzwoicie. Prawdziwym problemem pozostaje mechanizm zmiany biegów. Z biegiem czasu przełożenia stają się mniej precyzyjne.

Układ hamulcow

Układ hamulcowy nie należy do trwałych zwłaszcza jeśli mamy ciężki silnik. Prawdziwym problemem pozostają krzywe tarcze hamulcowe. Warto sprawdzić czy ten problem nie dotyczy oglądanego przez nas egzemplarza. Wszystko wyjdzie podczas jazdy próbnej. Jeżeli podczas hamowania wyczuwamy drżenie na kole kierownicy to znak, że na wstępie czeka nas wymiana tarcz i klocków.

Instalacja elektryczna

Szereg problemów ze sterownikami elektrycznymi bywa bardzo kłopotliwy. Psuje się praktycznie wszystko, od sterownika szyb lub lusterek po dmuchawę. Zapalające się kontrolki w zegarach nie powinny nas dziwić, większość z nich uaktywnia się bez żadnego powodu. Podczas oględzin sprawdzamy dokładnie działanie każdego sterownika i przełącznika. Pomimo, że części zamienne są tanie to warto wiedzieć ile elementów jest do wymiany.

Nadwozie

Przeglądamy dokładnie całe nadwozie pod względem ognisk korozji. Auta z początku produkcji były wyjątkowo narażone na rdzę. Zdarzają się wyjątkowo skorodowane egzemplarze. Z oględzin takiego auta należy zdecydowanie zrezygnować.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Ceny części:

Silnik krokowy – 25 złotych

Chłodnica klimatyzacji – 200 złotych

Osłona silnika – 125 złotych

Czujnik ABS – 70 złotych

Tarcze + klocki przód – 220 złotych

Podsumowanie

Zobacz też: Renault (Grand) Scenic II: podtrzymana tradycja

Peugeot 406 jest bardzo wygodnym i komfortowym autem. Długie podróże tym samochodem nie powodują zmęczenia, nawet jak jedziemy z kompletem pasażerów. Peugeot skonstruował bardzo dobry, funkcjonalny samochód. Niestety liczne akcje serwisowe i duża ilość usterek zdecydowanie wpłynęły na złą opinię. Polecamy modele po liftingu - mają znacznie mniej usterek i są zdecydowanie tańsze w utrzymaniu.

Na rynku jest dużo aut z przebiegami ponad 200 000 kilometrów. Świadczy to o tym, że regularny serwis pozwala na bezawaryjną jazdę (po wyeliminowaniu usterek fabrycznych).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kucharska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »