| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Pomimo swojego wieku Peugeot 406 zachowuje pewien poziom. Ceny zdecydowanie spadły co sprawiło, że może zainteresować potencjalnych nabywców.

Wśród silników Diesla polecamy jednostkę po liftingu 2.0 lub 2.2. Jeżeli zależy nam na większej dynamice to zdecydowanie polecamy mocniejszą odmianę. Spalanie na porównywalnym poziomie, a dynamika zupełnie inna.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Usterki

Od początku produkcji Peugeot 406 we wszystkich rankingach TUV nie zajmował dobrych miejsc. Na całokształt oceny negatywnie wpływają egzemplarze przed face liftingiem. Charakteryzują się znacznie większą awaryjnością niż modele po modernizacji. Po 1999 roku poprawiono wiele szczegółów jednak i to nie sprawiło, że 406 pozbyła się problemów technicznych. Akcji serwisowych było aż 14. Problemy ze wspomaganiem czy układem hamulcowym lub źle zamocowana tylna belka to tylko jedne z wielu powodów.

Jeżeli zdecydujemy się na zakup Peugeota 406 to zdecydowanie polecamy szukać modeli poliftingowych.

Na co zwrócić uwagę?

Silnik

Podczas zakupu należy dokładnie przeglądać książkę serwisową i wszystkie faktury. Jeśli nie znajdziemy tam zapisu informującego o przebytej wymianie rozrządu, należy ją od razu przeprowadzić po zakupie. Wszystkie silniki oferowane do modelu 406 wyposażone są w paski rozrządu. Spośród typowych usterek możemy wyróżnić zbyt duże zużycie oleju silnikowego. Wiąże się to z koniecznością wymiany uszczelniaczy zaworowych. Niestety podczas jazdy próbnej i oględzin, trudno ustalić taką usterkę, zwłaszcza kiedy sprzedający uzupełnił stan oleju.

Naprawa nie należy do najtańszych, zazwyczaj wymagany jest demontaż głowicy cylindrów. Jeżeli będą widoczne wycieki na silniku należy zrezygnować z tego auta, najczęściej naprawa taka pociąga za sobą duże koszty. Nierówna praca na biegu jałowym to również częsty problem. W takim przypadku wystarczy przeczyszczenie silniczka krokowego.

Silnik poprawnie reaguje na instalację gazową. Jeśli jest dobrze zamontowana to nie ma z nią najmniejszych problemów i nie wpływa negatywnie na żywotność silnika. Oferty aut posiadających instalację LPG z przebiegiem około 250 000 nie są rzadkością.

Zobacz też: Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Zawieszenie

Tutaj nie powinno być większych problemów. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z naszymi drogami. Jedynymi elementami, które wymagają częstej wymiany są łączniki stabilizatora. Tylne zawieszenie bardzo szybko „gubi” geometrię z powodu zużycia poszczególnych podzespołów, co odbija się na oponach. Jeżeli przy oględzinach naszą uwagę zwrócą wyząbkowane opony to znak, że tylne zawieszenie jest do naprawy i regulacji.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Sztymelski

Specjalista z zakresu podatków i rachunkowości, księgowy w biurze rachunkowym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »