| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Toyota Carina to już legenda. Nikt się nie spodziewał, że następca – Avensis, podtrzyma dobrą passę poprzednika, a nawet wypadnie lepiej.

Toyota Avensis zadebiutowała w 1997 roku. Producent przewidział trzy typy nadwozia: liftback, sedan i kombi. Toyota Avensis nie była nowatorskim dziełem. Założeniem było stworzenie standardowego, stonowanego samochodu, a co najważniejsze niezawodnego. Toyota wyszła z założenia, że samochód musi jeździć, a nie wyglądać. Okazało się, że rynek bardzo szybko zaakceptował Toyotę Avensis, a jej bezawaryjność była wręcz imponująca.

Jakość wykonania oraz bardzo dobry komfort jazdy sprawiły, że Toyota Avensis znalazła wielu nabywców. Dużą zaletą jest pojemność bagażnika. Sedan ma bagażnik o pojemności 500 litrów. Nadwozie typu liftback oferuje nam o 10 litrów więcej. Największą przestrzeń bagażową ma kombi – jest to aż 530 litrów.

Ceny Avensis pierwszej generacji zaczynają się od 10 000 złotych. Najmłodsze modele wyceniane są na około 20 000 złotych. Jednak nie należy się spodziewać zbyt wielu ofert w porównaniu z innymi autami z tych roczników. Powód jest zazwyczaj jeden - auto się nie psuje i właściciel jeździ nim kilka lub kilkanaście lat bez zamiaru wymiany na inny.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Avensis

Auta są na ogół dobrze wyposażone. W tej klasie panuje duża konkurencja, więc klimatyzacja oraz elektryka powinny być w standardzie. Nie należy spodziewać się kolorowych nawigacji i super zestawów multimedialnych. Wszystko to przestaje mieć znaczenie, gdy spojrzymy na rankingi niezawodności.

W 2000 roku został przeprowadzony facelifting. Zmodyfikowana została paleta silników. Do silników 1.8 i 2.0 zostały wprowadzone zmienne fazy rozrządu. Spowodowało to podniesienie mocy tych jednostek i jeszcze bardziej uatrakcyjniło całą ofertę. Silnik Diesla również został zmodyfikowany. Wprowadzono jednostkę typu Common Rail D4D.

Silniki benzynowe

Pośród silników benzynowych występowała wersja Lean Burn w silnikach 1.6 101KM i 1.8 110KM. Zaletą tej wersji była możliwość spalania ubogich mieszanek. Specjalna kontrolka na zegarach informowała nas jakie są najlepsze obroty silnika w danej chwili.

Zobacz też: Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych

Jednostki benzynowe dobrze przyjmują instalację gazową. Na naszym rynku jest dużo aut z LPG. Warto przemyśleć zakup samochodu z taką instalacją. W przypadku takiego auta wymagana jest dłuższa jazda próbna. Należy przejechać na gazie kilka kilometrów. Najlepiej jakby silnik osiągnął nominalną temperaturę pracy. Zdarzają się przypadki, że po osiągnięciu wymaganej temperatury silnik pracuje nierówno lub gaśnie na wolnych obrotach. Zazwyczaj problem leży w regulacji instalacji. Silnik z bezpośrednim wtryskiem 2.0 150KM nie nadaje się pod instalację LPG. Przy wyborze silnika należy o tym pamiętać.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Dankowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »