| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Toyota Carina to już legenda. Nikt się nie spodziewał, że następca – Avensis, podtrzyma dobrą passę poprzednika, a nawet wypadnie lepiej.

Jaki silnik wybrać do Toyoty Avensis I ?

Wśród silników benzynowych zdecydowanie polecamy jednostki po liftingu i najlepiej nie z początku produkcji. Jeżeli trochę większe spalanie nie robi nam różnicy to warto wybrać silnik 2.0. W przypadku Diesla jest jeszcze łatwiej. Tutaj mamy tylko dwie jednostki. Wybieramy pomiędzy prostą konstrukcją a nowoczesnością. Mimo wszystko skłaniamy się ku wersji o mocy 110KM.

Usterki Toyoty Avensis

Ten punkt można pominąć. Od wielu lat Avensis I jest w czołówce rankingów TUV. Brak akcji serwisowych tylko utwierdza nas w przekonaniu, że konstruktorzy Toyoty stworzyli ten samochód z myślą o ludziach, a nie o zarabianiu na serwisie. W tej klasie i roczniku Avensis pozostaje bezkonkurencyjna.

Na co zwrócić uwagę w przypadku Toyoty Avensis I ?

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Silnik

Decydując się na zakup silnika 1.6 z początku produkcji należy liczyć się z tym, że jednostki te miały problem z wypalającymi się uszczelkami pod głowicą. Po wprowadzeniu silników ze zmiennymi fazami rozrządów występowały problemy z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Na te modele również należy zwrócić uwagę i ewentualnie szukać nowszych. Pierwsze silniki D-4D również miały pewne problemy. Tutaj awaria jest trochę droższa, uszkodzone koło dwumasowe i turbosprężarka nie należą do najtańszych. Przed zakupem dokładnie sprawdzamy stan tych elementów.

W przypadku turbosprężarki wystarczy mieć pewne porównanie z innymi sprawnymi modelami. Jeżeli auto ma wyczuwalny brak mocy i po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu nie reaguje lub ma opóźnioną reakcję to znak, że turbina jest mocno wyeksploatowana. Czarny dym z tyłu pojazdu upewni nas w tym przekonaniu.

Koło dwumasowe diagnozujemy na luzie przy uruchomionym silniku. Na wciśniętym sprzęgle nie powinno być jakichkolwiek dźwięków. Jeżeli po puszczeniu pedału sprzęgła będzie słychać nierówny stukot to znak, że koło dwumasowe kwalifikuje się do wymiany.

Nadwozie

Pierwsze egzemplarze są narażone na działanie korozji. Najczęściej pojawiają się na płycie podłogowej i krawędziach drzwi. Młodsze modele nie mają już takich problemów. We wnętrzu auta zwracamy uwagę na fotele. Mają one dużą skłonność do wygniatania się. Taki fotel staje się niewygodny i szybko zmobilizuje nas do wizyty u tapicera.

Zobacz też: Fiat Punto I: włoska kropka

Układ wydechowy

Układ wydechowy jest podatny na korozję. Jeżeli nie był wymieniony, musimy liczyć się z wydatkami w bliższej lub dalszej przyszłości.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Inventage

Inventage jest międzynarodową firmą specjalizującą się w optymalizacji kosztów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »