| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Ford Mondeo ma pewną pozycję na rynku aut używanych. Wszystko dzięki zmianom jakie zostały przeprowadzone w stosunku do poprzedniej wersji.

Kupując takie auto zaoszczędzimy na pewno na instalacji, jednak co do jakości wykonania przekonamy się po przejechani kilkudziesięciu kilometrów. Dlatego najlepiej kupić auto bez LPG i ewentualną decyzję o montażu podjąć samemu.

Miłośnicy Diesla będą mieli bardzo ciężką przeprawę. Z tej grupy ciężko jest dokonać prawidłowego wyboru. Wśród silników TDDI polecamy wersję 115KM, potrafi ona wiele „wybaczyć” właścicielowi. Nie jest to nowoczesna konstrukcja i dlatego jakość paliwa nie jest tutaj tak istotna. Naprawy również są zdecydowanie tańsze.

Jeżeli zdecydujemy się na silnik TDCI to polecamy wersję 2.2 155KM. Bardzo dobry stosunek spalania do oferowanej mocy. Większość usterek z początków produkcji została wyeliminowana. Niestety nasz rynek nie jest bogaty w te silniki w porównaniu z wersjami 115 i 130KM.

Zobacz też: Używane Audi A6 C5: wygodna limuzyna

Na co zwrócić uwagę?

Silnik

W silnikach benzynowych rozrząd jest na łańcuchu. Jeżeli wybierzemy taką jednostkę z początków produkcji, należy uważać na problem z wtryskiem paliwa (modele 2000 – 2001). W późniejszych latach problem ten nie występował. W silnikach wysokoprężnych należy zwracać uwagę praktycznie na wszystko. Jednostki TDDI narażone są na pękanie głowic i korpusów.

Silniki TDCI są znacznie bardziej awaryjne. Bardzo często występują usterki wtryskiwaczy. Jest to najczęściej konsekwencja tankowania złego paliwa. Awarie pomp wtryskowych, osprzętu silnika, turbosprężarek, to jedne z najczęściej spotykanych usterek. Najbardziej awaryjne egzemplarze pochodzą z lat 2000 – 2003. Podczas jazdy próbnej należy sprawdzić, czy nie pozostawiamy za sobą czarnej chmury dymu przy gwałtownym przyspieszeniu. Jeśli tak się dzieje turbosprężarka może być już na wykończeniu.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Zawieszenie

Tutaj nie ma większych problemów. Mondeo dzielnie znosi stan polskich dróg. Najwięcej problemów jest z tylnym zawieszeniem, geometria potrafi się zmienić, co przekłada się na podcinanie opon. Pod względem zawieszenia, Ford wypada bardzo dobrze. Nie powinniśmy się spodziewać większych problemów.

Układ wydechowy

Bardzo podatny na korozję, w modelach z końca produkcji został wymieniony na znacznie lepszej jakości. Przerdzewiały układ wydechowy to powód do obniżenia ceny.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia: opis modelu

Nadwozie

Niestety Mondeo ma problemy z rdzą. Nie ma wielkiej tragedii, jednak należy obejrzeć każdy element wyjątkowo dokładnie. Najczęściej rdza pojawia się na dole drzwi. Wewnątrz samochodu kontrolujemy przednie fotele, najczęściej mają wyrobione mocowania i chwieją się podczas jazdy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bielińska-Piechota

Ekspert ds. Kadr i Płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »