| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Ford Mondeo ma pewną pozycję na rynku aut używanych. Wszystko dzięki zmianom jakie zostały przeprowadzone w stosunku do poprzedniej wersji.

2.0 TDDI 115KM – w porównaniu z poprzednikiem, 25KM robi dużą różnicę. Auto zyskuje na dynamice, przy spalaniu większym o 0.5 litra. Bardzo dobra oferta dla osób nieprzekonanych do technologii Common Rail. Wśród użytkowników panuje przekonanie, że silniki TDDI przepalą nawet najgorsze paliwo. Jednak nie radzimy sprawdzać. Podobnie jak w słabszej wersji możliwość pęknięcia głowicy i korpusu (nie jest to regułą).

2.0 TDCI 115KM – Silnik TDCI oznacza tylko jedno - tankowanie dobrego, sprawdzonego paliwa. Wariant mocy taki sam jak w jednostce TDDI, a zdecydowanie więcej problemów. Jeśli chcemy nowoczesnego Diesla to lepiej pomyśleć o wyższej mocy. Spalanie na poziomie 7 litrów.

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

2.0 TDCI 130KM – Najpopularniejszy silnik wśród Diesli. Zadowala się średnio 6.0 litrami paliwa. Oczywiście jakość tankowanego paliwa nie pozostaje bez znaczenia. Niestety silnik dosyć awaryjny, zaniedbania ze strony użytkownika oznaczają niekończące się naprawy. Bardzo trudno znaleźć dobrze utrzymany egzemplarz.

2.2 TDCI 155KM – Jeśli Diesel to tylko 2.2 TDCI. Spalanie na poziomie 7 litrów a dynamika bez porównania z pozostałymi silnikami. Przyspieszenie identyczne jak w benzynowym 2.5 170KM – 8.7 do „setki” sprawia, że mamy bardzo dużą przyjemność z jażdy tym autem. Jednostka występuje w modelach poliftingowych. Poprawiona konstrukcja jednak również nie do końca idealna. Jednak uzyskiwane osiągi są w stanie częściowo „ukryć” wady Forda

Usterki

Mondeo pozostaje po środku stawki. W rankingu TUV oscyluje w okolicach 50 pozycji. Trzecia generacja Mondeo była często wzywana na akcje serwisowe. Największe z nich dotyczyły hamulca ręcznego. Mondeo nie zachwyca niezawodnością, jednak nie jest też autem, które wiecznie stoi w warsztacie. Kupując Mondeo MK3 należy liczyć się z ryzykiem wymiany turbosprężarki lub zapchanych wtryskiwaczy.

Jaką wersję wybrać?

Odpowiedź nasuwa się sama. Jeśli chcemy stać się posiadaczem Forda Mondeo to tylko i wyłącznie z silnikiem benzynowym. Dla osób pragnących kupić auto do przemieszczania się z punktu A do B polecamy silnik 1.8 o mocy 125KM. osoby pragnące poczuć radość z jazdy powinny zastanowić się nad silnikiem 2.5 170 KM lub mocniejszym. Dla osób o sportowej żyłce pozostaje wersja ST220.

Zobacz też: Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Minusem silników benzynowych jest trudność w założeniu instalacji gazowej. Konstrukcja silnika nie jest przyjazna dla gazu, jeszcze większym problemem jest założenie i ustawienie instalacji. To musi zrobić osoba z odpowiednimi kompetencjami i doświadczeniem. Pomimo, że jest dużo jednostek zasilanych gazem należy podchodzić do nich z pewną rezerwą. Dużo jest osób, które chcą się pozbyć auto po nieudanym montażu instalacji LPG.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Szeliga

Księgowa - specjalistka w zakładaniu spółek na Cyprze.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »