| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Ford Mondeo ma pewną pozycję na rynku aut używanych. Wszystko dzięki zmianom jakie zostały przeprowadzone w stosunku do poprzedniej wersji.

1.8 110KM – dynamika jak na podstawowy silnik bardzo przyzwoita. Niestety dużą wadą tego silnika jest spalanie na poziomie około 9 litrów. W porównaniu z innymi wariantami mocy przy tej samej pojemności, silnik ten wypada nie najlepiej. Jeśli myślimy o silniku o pojemności 1.8 to w wyższym wariancie mocy.

1.8 125KM – Spalanie około 8.5 – 9 litrów. Silnik godny polecenia jeśli szukamy auta przed liftingiem. Przyspieszenie na poziomie 10.8 sekundy do „setki” daje możliwość sprawnego przemieszczania się.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

1.8 130KM – silnik wprowadzony po liftingu, charakteryzuje się mniejszym spalaniem – 8 litrów. Również ciekawa oferta na rynku, pozostaje dobrą alternatywą dla większego silnika 2.0 o mocy 145KM.

2.0 145KM – Można powiedzieć, że od tego silnika zaczyna się radość z jazdy. Spalanie na poziomie 9 litrów. Jednostki te nie są tak popularne jak 1.8, jednak cieszą się dużym zainteresowaniem. Jeśli spalanie nie jest dla nas problemem to warto zainteresować się tą ofertą.

2.5 170KM – Moc rzędu 170KM wydaje się najbardziej odpowiednia do gabarytów tego samochodu. Spalanie na poziomie 10 – 11 litrów, z naciskiem na tą górną granicę. Do osiągnięcia 100km/h potrzebuje 8.7 sekundy. Pomimo wyższego spalania od poprzedników, dobry kompromis pomiędzy spalaniem a osiągami.

3.0 204KM – najlepsza jednostka benzynowa w modelu po liftingu. Dla osób lubiących czuć moc pod prawą nogą. Jak na tę moc spalanie pozostaje na przyzwoitym poziomie około 11.5 litra. Dobra alternatywa dla wersji 2.5. Zdecydowanie polecamy.

3.0 226KM ST – auto dla miłośników szybkiej jazdy. Spalanie na poziomie 12 – 14 litrów, w zależności od stylu jazdy. Oczywiście można postarać się o niższe, jednak nikt nie kupuje usportowionego modelu, żeby jeździć spokojnie. Przyspieszenie – 7.4 sekundy pozwala uzyskać dużą przyjemność z jazdy. Dźwięk silnika V6 pod maską daję poznać, że mamy do czynienia z najszybszym Mondeo MK3.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Silniki Diesla

Silniki Diesla to najsłabsza strona Mondeo, jest w nich znacznie więcej awarii niż w benzynowych. Kupić dobrze utrzymany egzemplarz jest dużym wyzwaniem.

2.0 TDDI 90KM – najsłabszy Diesel w ofercie Mondeo trzeciej generacji. Spalanie na poziomie 6.5 litra. Mogłoby się wydawać, że najmniej wyżyłowany silnik o prostej konstrukcji będzie bezawaryjny. Okazuje się, że w silnikach TDDI występują poważne awarie takie jak pęknięcie głowicy czy korpusu. Za mała moc jak na takie auto.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Sadowski

Analityk Expandera, ekspert w dziedzinie produktów bankowych i funduszy inwestycyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »