| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Daewoo Lanos: dobry wybór

Używany Daewoo Lanos: dobry wybór

Słysząc Daewoo wiele osób zaczyna patrzeć z politowaniem. Jednak jest to błędna reakcja. Model Lanos to wbrew obiegowej opinii bardzo dobre auto, jeśli chodzi o stosunek cena/jakość.

W 1997 roku Lanos został następcą wysłużonej Nexii. Na początku nikt nie zdawał sobie sprawy z rozmiaru sukcesu jaki osiągnie ten model. Założenie było proste – tanie w zakupie i eksploatacji. Ostatni Lanos w Polsce został wyprodukowany w październiku 2008 roku. Pomimo zakończenia produkcji jest to jeden z najczęściej spotykanych samochodów na naszych drogach.

Pomimo braku w ofercie nadwozia kombi, Lanos dzielnie pełni rolę samochodu rodzinnego. Niestety wybierając się na dłuższy urlop możemy mieć problem z zabraniem wszystkich walizek. W nadwoziu typu hatchback mamy do dyspozycji tylko 250 litrów. Jak się okazuje jest to 22 litry mniej niż oferuje Toyota Yaris. W sedanie pojemność bagażnika również nie robi żadnego wrażenia, jest to tylko 320 litrów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Deawoo Lanos

Na brak używanych Lanosów na rynku nie można narzekać. Samochód ten jest spotykany praktycznie wszędzie. Służy jako samochód firmowy, prywatny oraz niejednokrotnie do przewożenia ciężkich i dużych przedmiotów. Zdarzają się również importowane egzemplarze, jednak zakup takiego auta może być znacznie droższy (po doliczeniu wszystkich opłat związanych z pierwszą rejestracją) niż krajowa oferta. Lanosa można już kupić za około 2 000 złotych. Najdroższe modele to wydatek rzędu 10 000 – 11 000 tysięcy.

Pod względem wyposażenia Lanos nie zachwyca. Warto wspomnieć, że poduszka powietrzna kierowcy nie jest tutaj standardem. Oczywiście były auta z klimatyzacją, jednak nie są to często spotykane egzemplarze. Szyby otwierane na korbkę również są czymś naturalnym. Lanos doczekał się liftingu w 2000 roku. W 2004 roku nastąpiła znacząca zmiana. Koncern Daewoo wycofał się z FSO. Nazwa auta również uległa zmianie Daewoo Lanos był już historią - po 2004 był to FSO Lanos. Za najlepsze egzemplarze uważa się auta z końca produkcji (2007 – 2008). Lanos Plus – tak się nazywały najlepiej wyposażone modele.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

Usterki Daewoo Lanosa

Pod względem usterek Daewoo Lanos nie jest sklasyfikowany w żadnym niemieckim rankingu. Mimo to silniki nie należą do awaryjnych. Podczas oględzin należy położyć nacisk na elektrykę i hamulce.

Jaki silniki były dostępne w Daewoo Lanos ?

Daewoo Lanos jest w czołówce pod względem „zagazowanych” aut. Większość oferowanych aut jest już wyposażona w instalację gazową. Zakup takiego auta pozwala na wprowadzenie pewnych oszczędności w zakresie eksploatacji. Ciekawostką jest fakt, że silniki Lanosa są wyjątkowo trwałe. Nie występują tam poważne i drogie awarię. Jeśli się zdarzą to tylko i wyłącznie z powodu zaniedbania właściciela.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana półosi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Simpkins & Co Solicitors

Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »