| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Honda Accord VI: japoński standard

Używana Honda Accord VI: japoński standard

Od premiery Hondy Accord VI generacji minęło 13 lat i ceny używanych egzemplarzy znacząco spadły. Sprawdzimy czy zakup popularnej Hondy Accord jest dobrym wyborem.

2.0 147KM – według nas najlepszy wybór. Spalanie na przyzwoitym poziomie, biorąc pod uwagę moc auta. Auto przyspiesza do „setki” w mniej niż 10 sekund.

2.2 212KM – jednostka znana z modelu Type – R. Spalanie na poziomie 12 – 13 litrów. Po 7.2 sekundy nasze auto ma już na liczniku 100km/h. Taka moc daje nam dużą przyjemność z jazdy. Jedynym problemem w tym aucie pozostaje znalezienie dobrze utrzymanego auta. Jak wiadomo nikt nie kupuje auta z taką mocą tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy.

2.3 154KM – jednostka wprowadzona w modelach po liftingu. Spalanie na poziomie 10.5 sprawia, że jest to dobra alternatywa dla silnika 2.0. Najczęściej spotykana w Coupe. Na naszym rynku wybór jednostek 2.3 jest znacznie ograniczony.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

3.0 200KM – spalanie na poziomie 12 litrów. Silnik ten był montowany w modelach Coupe. Dźwięk silnika V6 jest bardzo przyjemny. Do tego 200KM daje sobie dobrze rade z tym autem. Jeśli zdecydujemy się na Coupe to tylko z tym silnikiem.

Diesel

2.0 105KM – mało dynamiczna jednostka. Spalanie około 6.5 litra. Do „setki” potrzebuje 13.5 sekundy. Niestety silnik Diesla nie okazał się mocną stroną Accorda. Awarie pompy wtryskowej, cieknący olej z turbosprężarki, a bardzo często także jej awaria, to jedne z najważniejszych bolączek tej jednostki.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Jaką wersję wybrać?

Wśród silników benzynowych polecamy 2.0 147KM. Jest to bardzo dobry kompromis pomiędzy dynamiką i spalaniem. Jeśli nie odstrasza nas duże spalanie względem oferowanej mocy, a zależy nam na jeszcze większej bezawaryjności to polecamy 1.6.

W przypadku silnika Diesla nie mamy żadnego wyboru, z góry mamy narzuconą tylko jedną jednostkę – 2.0 TD.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Silnik: Sprawdzamy ogólną kondycję jednostki. Jeśli zdecydujemy się na model Type-R to należy uważać na zajeżdżone i zamęczone silniki. W przypadku 1.8 i 2.0 spotykane są opinie, że jednostki te mają zwiększone zapotrzebowanie na olej. Pamiętajmy, że japońskie silniki nie należą do najtańszych w naprawie. Wszelkie wycieki również powinny nas zainteresować.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Na naszym rynku jest dużo aut z instalacją gazową. Accord dzielnie przyjmuje taką modyfikacje, jeśli instalacja jest poprawnie założona. Podstawa to bardzo dobra regulacja instalacji wtryskowej. Tyczy się to w szczególności silników VTEC. Jeżeli podczas jazdy próbnej na gazie wyczujemy szarpnięcia w okolicy 4500 obr/min, czyli moment zmiany faz rozrządu, to znak, że instalacja jest źle wyregulowana. Efektem takiego błędu jest spadek mocy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Federacja Konsumentów

Federacja Konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »