| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Seat Ibiza: hiszpański wojownik

Używany Seat Ibiza: hiszpański wojownik

Seat Ibiza ma pewną pozycję wśród aut z segmentu B. Jest bardzo popularny i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku aut używanych.

Mówiąc Seat, myślimy o Volkswagenie i jak się okazuje jest to dobry kierunek. Skoda Fabia, Seat Ibiza i Volkswagen Polo bazują na jednej i tej samej platformie Volkswagena A04. Seat Ibiza trzeciej generacji o sygnaturze 6L zadebiutował w 2002 roku. W 2005 roku został poddany niewielkiemu faceliftingowi, który zmienił delikatnie wygląd auta. Auto pozostaje nadal w małoseryjnej produkcji.

Ibiza pośród konkurencji prezentuje się bardzo przyzwoicie. Wygląd zewnętrzny docenią zwłaszcza osoby młode, a pozostałych może zainteresować bogata paleta silników. Jednak jej wnętrze jest pewnym nieporozumieniem, nie pasuje do nowoczesnej stylizacji zewnętrznej. Niestety ślad po Volkswagenie musiał pozostać. Ibiza nie jest autem rodzinnym, bagażnik ma tylko 265 litrów pojemności. Dla jednej osoby jest w zupełności wystarczający.

Zobacz też: Opinie kierowców o Seacie Ibiza

Chcąc mieć dobrze wyposażone auto niestety musimy trochę poszukać. Klimatyzacja nie jest w standardzie a powoli staje się wymogiem wśród aut używanych. Auta z Climatronic to prawdziwy luksus. Na rynku wtórnym jest bardzo duży wybór, najczęściej są to auta sprowadzane z Beneluksu. To właśnie na nie powinniśmy uważać, najczęściej są powypadkowe i mają zaniżone przebiegi.

Oferta zaczyna się już od około 11 000 złotych. Najdroższe a zarazem najmłodsze modele są wyceniane na około 32 000 – 38 000 złotych. Należy pamiętać, że tą górną granicę osiągają zazwyczaj modele Cupra z mocnymi silnikami.

Jaki silnik wybrać?

Silniki benzynowe

1.2 64/70KM – podstawowa jednostka benzynowa. Zapotrzebowanie na benzynę w granicach 6 – 7 litrów. Różnica w spalaniu pomiędzy tymi silnikami to około 0.5L. Przy takim spalaniu lepiej wybrać jednostkę 1.4, która dzięki większej mocy ma lepszą dynamikę.

1.4 75/85/100KM – dwa pierwsze silniki godne polecenia. Spalanie na poziomie 7 litrów. Moc rzędu 75 – 85KM daje możliwość sprawnego przemieszczania się zachowując spalanie na przyzwoitym poziomie. 100 konna jednostka ma znacznie większy „apetyt” na paliwo – około 8 litrów.

1.8T 150KM – duża radość z jazdy. Przy takiej wadze samochód przyspiesza bardzo szybko. Zazwyczaj są to modele bardzo dobrze wyposażone. Silnik turbodoładowany daje duże możliwości tubingu, spalanie na poziomie 8 – 10 litrów. Na naszym rynku jest stosunkowo dobra oferta aut z tych silnikiem.

1.8T 180KM – rarytas na naszym rynku, auto rzadko spotykane. Auto nie dla spokojnych kierowców. Chiptuning daje możliwość przekroczenia 200KM. Polecamy miłośnikom szybkich aut, którzy nie zwracają uwagi na spalanie.

Zobacz też: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego FORTUNA

Kompleksowa obsługa prawna firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »