| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Focus I: tania niespodzianka

Używany Ford Focus I: tania niespodzianka

Ford Focus I generacji zastąpił w ofercie producenta model Escort. Pierwszy Focus jest pozycjonowany w klasie kompaktów, a na rynku samochodów używanych konkuruje np. z Volkswagenem Golfem IV generacji.

1.8 115KM – spalanie na poziomie 8 – 8.5 litra. Silnik nie do końca radzi sobie z instalacjami gazowymi. Poprawny montaż jest tutaj najważniejszy. Trochę mocniejszy od 1.6 ale spalanie nieznacznie niższe niż w 2.0.

2.0 130KM – Można powiedzieć, że najmocniejsza ogólnodostępna jednostka nie licząc modelu ST i RS. Daje satysfakcje z jazdy. Ciekawa oferta w porównaniu z 1.8. Jeżeli zależy nam na lepszej dynamice warto wybrać 2.0 zamiast 1.6.

2.0 ST 170KM – Taka moc daje już większe możliwości. Samochód jest bardzo dynamiczny i żwawy. Przyspieszenie rzędu 8.2 sekundy pozwala na zachowanie dynamicznego stylu jazdy. Według raportu użytkowników spalanie na poziomie 8 – 10 litrów. Ciekawa propozycja na rynku aut używanych.

2.0 RS 215KM – Focus ze sportowym „sercem”. Mogłoby się wydawać, że 215KM to nie jest dużo i auto może pozostać w tyle w sprincie z mocniejszymi konkurentami. Okazuje się, że Focus RS potrzebuje 6.7 sekundy, żeby osiągnąć 100 km/h. Kwestia spalania nie jest tu istotna, wynosi około 13 – 15 litrów.

Zobacz też: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Silnik Diesla

1.8 TDDI 75/90KM – jednostka uważana za niezniszczalną. W praktyce poradzi sobie również z olejem opałowym. Spalanie na poziomie 6 litrów. Jeżeli chcemy mieć Diesla, w którym jest jak najmniej elementów do naprawy to warto pomyśleć nad zakupem tego typu silnika.

1.8 TDCI 100/115KM – silnik typu Common Rail. Na temat rodziny TDCI krążą już legendy. W przypadku awarii naprawa może być bardzo droga. Turbosprężarki nie są zbyt trwale. Silnik znacznie nowszy niż TDDI ale również bardziej kłopotliwy. Ciężko znaleźć jednostkę wolną od wad. Silnik ten jest bardzo kapryśny po względem paliwa. Jeżeli zamierzamy tankować na zwyczajnych stacjach to możemy szybko doprowadzić do nieprawidłowej pracy silnika. Niestety należy tankować olej napędowy tylko i wyłącznie na markowych stacjach.

Usterki

Psuje się praktycznie wszystko co jest możliwe. Oczywiście nie jest to reguła. Liczba oraz wielkość usterek uzależnione są od tego w jakich rękach było auto. Jeżeli poprzedni właściciel wykonywał regularne serwisy i dbał o samochód to nie powinno być problemów. Przednie zawieszenie jest trwałe, w przypadku tylnego należy je bardzo dokładnie sprawdzić.

Jaką wersję wybrać?

Jak na swoje lata Ford Focus MK1 ma ładną sylwetkę i może się podobać, jednak problem pojawia się przy zakupie. Jeżeli decydujemy się na Focusa należy uzbroić się w cierpliwość. Nie należy podejmować szybkich decyzji. Jeżeli mamy jakiekolwiek zastrzeżenia co do stanu auta lub pracy silnika należy zrezygnować z zakupu. Podkreślamy, trudno jest znaleźć Forda Focusa w bardzo dobrym stanie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Dudkiewicz

Doradca podatkowy, agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »