| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Alfa Romeo 166 od początku produkcji pobudzało zmysły miłośników motoryzacji, stając się jednocześnie ciekawą alternatywą dla luksusowych limuzyn.

Największa włoska limuzyna jest mniej popularnym autem niż model 156. Jest to flagowy, najbardziej okazały model Alfy Romeo. W porównaniu do kanciastej poprzedniczki - modelu 164 wypada wręcz rewelacyjnie. Model 166 był produkowany w latach 1998 – 2007. A podczas 9 lat produkcji 166 została poddana face liftingowi w 2003 roku. Nie były to zmiany bez znaczenia. Na pewno wyeksponowano stylistykę nadwozia. Odmłodzona Alfa 166 zaczęła znacznie lepiej wypadać na tle konkurencji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Alfie Romeo 166

Poza wyglądem zostało zmodernizowane zawieszenie, wnętrze oraz zmodyfikowana gama silników. Auto z Turynu było produkowane w jednej wersji nadwozia – sedan. Jak na topową limuzynę włoskiego producenta, może pochwalić się stosunkowo pojemnym bagażnikiem. 490 litrów w sedanie to jest zadowalająca ilość miejsca. Chcąc podróżować takim autem wystarczy mieć 8 000 złotych – tyle kosztują egzemplarze z początku produkcji. Model po faceliftingu można kupić za około 22 000 złotych. Egzemplarze z końca produkcji to koszt rzędu 33 000 a nawet 45 000 złotych.

Mogłoby się wydawać, że Alfa jest autem idealnym. Jednak rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Włoska marka kojarzy się praktycznie każdemu z awaryjnymi samochodami. Okazuje się, że jest to prawda. Nie ma praktycznie takiego elementu w aucie, który by nie przysparzał problemów. Naprawy są bardzo drogie i w przypadku zakupu auta z początku produkcji, mogą być większe niż połowa wartości auta.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E46: opis modelu

Jednak analizując wszystkie modele Alfy Romeo to można zdecydowanie stwierdzić, że jedynym modelem, który podejmuje jakąkolwiek „walkę” z tym stereotypem jest właśnie 166. Można go uznać za najmniej awaryjny egzemplarz Alfy Romeo. Oczywiście nie jest to regułą, że każda Alfa Romeo 166 się psuje. Można trafić na bardzo dobrze zadbany i utrzymany egzemplarz.

Jaki silnik wybrać?

Jeśli zdecydujemy się na zakup Alfy to na pewno nie rozczarujemy się pod względem wyboru odpowiedniej wersji silnikowej. Rzadko, który samochód generował taką moc z danej pojemności silnika, biorąc pod uwagę początek produkcji – 1998 rok. Śmiało można powiedzieć, że Alfa 166 poniżej „dziesiątki” nie schodzi. Najwolniej rozpędza się Diesel 2.4 136 KM, potrzebuje 9.9 sekundy. Alfa 166 najszybciej przyspiesza z silnikiem 3.2. Potrzeba zaledwie 7.4 sekundy, żeby auto ważące 1500 kg osiągnęło 100 km/h.

Zobacz też: Używany MG Rover 75: opis modelu

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Woźniak

Adwokat - ekspert w dziedzinie prawa rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »