| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Alfa Romeo 166 od początku produkcji pobudzało zmysły miłośników motoryzacji, stając się jednocześnie ciekawą alternatywą dla luksusowych limuzyn.

Silniki benzynowe

2.0 150/155 KM – podstawowy silnik w modelu 166. O 0.1 sekundy szybciej przyspiesza niż 2.4 JTD 136 KM. Mimo wszystko silnik zbyt słaby jak na takie auto. Spalanie na poziomie 9 – 11 litrów.

2.0 Turbo 205 KM – bardzo atrakcyjna oferta na rynku aut używanych. Moc rzędu 205 KM bardzo dobrze radzi sobie z takim autem. Duża przyjemność z jazdy. Przyspieszenie na poziomie 8 sekund. Spalanie około 11 litrów. Silnik godny polecenia. Bardzo dobry stosunek mocy do spalania.

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes E-klasse W210?

2.5 188/190 KM – Ciężko uznać ten silnik alternatywą dla jednostki 2.0T. Więcej pali, wolniejszy, mniejsza moc. Jednak na pewno tańszy w zakupie niż silnik turbodoładowany. Spalanie około 12 – 13 litrów.

3.0 220/226 KM – Zdecydowanie szybkie auto. Bardzo dobre przyspieszenie 7.9/7.9 do „setki”. Dobra alternatywa dla 2.0T jednak nie pod względem spalania, które jest na poziomie 12 – 15 litrów.

3.2 240 KM – komentarz dotyczący spalania jest zbędny. Nikt nie kupuje takiego auta po to, żeby liczyć każdy litr. Radość z jazdy tym autem jest bardzo duża. Mocny silnik, najszybszy z całej gamy. Polecamy dla miłośników Alfy z „wielkim sercem”.

Silniki Diesla

Zobacz też: Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

2.4 JTD 136KM – najsłabszy silnik wysokoprężny. Spalanie na poziomie 7 litrów. Silnik uważany za awaryjny, jak wszystkie odmiany tego silnika. Jeśli już chcemy ryzykować taką jednostkę to najlepiej wersję 150KM. Silnik produkowany do 2001 roku.

2.4 JTD 140/150 KM – następca silnika 136. Zbyt dużej różnicy nie odczujemy jednak silniki uważane za mniej awaryjne. Spalanie na poziomie 7 litrów. Warto przemyśleć zakup

2.4 JTD 175/185 KM – najmocniejsze Diesle. Duża przyjemność z jazdy tym autem. Moment obrotowy rzędy 385Nm daje miłe odczucia. Jednostki montowane w autach po liftingu. Spalanie na poziomie 7 – 8 litrów. Zdecydowanie najlepszy wybór jeśli kupujemy model po liftingu i do tego z silnikiem Diesla.

Usterki

Alfa Romeo 166 wymaga szczególnej dbałości i przestrzegania rygoru serwisowego. Niezadbany egzemplarz prawie na pewno będzie źródłem wielu kłopotliwych usterek, dlatego w tym przypadku koniecznie należy sprawdzić silnik i zawieszenie. Również elektronika potrafi dostarczyć wielu problemów.

Zobacz też: Używany Subaru Forester I, II i III: opis modeli

Jaką wersję wybrać?

Wśród silników benzynowych polecamy wersję 2.0 turbodoładowaną o mocy 205 KM. Ewentualnie 3.2, które legitymuje się mocą rzędu 240 KM. Jeśli chcemy Diesla to w wariancie przed liftingiem najlepiej wersja 140/150 KM. W autach po liftingu tylko polecamy 2.4 JTDm o mocy 185KM.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem:

Silnik – sprawdzamy wycieki, słuchamy czy równo pracuje, czy nie wydaje dziwnych dźwięków.

Nadwozie – nie powinno być większych problemów z korozją.

Zawieszenie – zdecydowanie drogie w naprawie. Kupując auto warto udać się na stację diagnostyczną w celu kontroli.

Zobacz też: Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Elektryka – awarie elektryczne potrafią być o wiele trudniejsze do naprawienia niż inne elementy w aucie.

Ceny części:

Przepływomierz – 90zł

Zestaw naprawczy tylnego wahacza – 180zł

Turbosprężarka 2.4 JTD 140KM – 900zł

Zobacz też: Land Rover Discovery I i II

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Ignaczak

Psycholog i mediator

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »