1.9 100/120/150 KM – silnik Fiata, znany z Vectry C. Jednostka o mocy 150KM daje przyjemność z jazdy, spalanie na poziomie 6 – 7 litrów. Polecamy wersje 120 – 150KM. W przypadku tej jednostki należy liczyć się z kosztami eksploatacji. Dobra alternatywa dla jednostki 1.7.
Jaką wersje wybrać?
Jeżeli chcemy mieć auto bezobsługowe i do przejazdów z punktu A do B to zalecamy jednostkę 1.6 lub 1.8. Spalanie na podobnym poziomie, jednak mimo wszystko skłaniamy się ku silnikowi 1.6. Dla amatorów mocnych wrażeń polecamy jednostkę 1.6 Turbo 180KM lub 2.0 200/ OPC 240KM. Nasz ostateczny wybór to 2.0 200KM.
reklama
reklama
Zobacz też: Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik
Na co zwrócić uwagę przy zakupie:
Silnik: kontrolujemy pracę turbiny, jeżeli pracuje zbyt głośno lub podczas przyspieszania auto zostawia za sobą chmurę czarnego dymu to znak, że zaraz po zakupie czeka nas kosztowna wymiana turbosprężarki. Jest to dobry powód do obniżenia ceny.
Nadwozie: tradycyjnie szukamy ognisk korozji i malowanych elementów.
Zawieszenie: sprawdzamy stan amortyzatorów. Jeśli auto ma adaptacyjne zawieszenie to wymiana takich amortyzatorów będzie kosztowna.
Skrzynia biegów: kontrolujemy pod względem wycieków
Zobacz też: Wnętrze nowej Astry kombi
Ceny części:
Filtr oleju – od 20 złotych
Turbosprężarka – Używana około 800 – 1000 złotych
Alternator – używany około 200 złotych
Klocki hamulcowe – od 80 złotych
Podsumowanie
Opel Astra H jest solidnym autem. Nie ma z nim większych problemów. Wybierając silnik Diesla należy zwrócić uwagę na stan turbosprężarki. Na rynku jest wiele ofert samochodów poflotowych, co w takim przypadku najczęściej nie oznacza dobrego stanu.