| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.

Decydując się na zakup Opla Astry H jednym z większych problemów może być wybór odpowiedniego silnika. Poniżej znajduje się zestawienie, wszystkich jednostek benzynowych i wysokoprężnych.

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

Silniki benzynowe

1.4 75/90KM – podstawowe jednostki benzynowe. Jeżeli decydujemy się na taką pojemność to warto zakupić wersję 90-konną. Można tu już mówić o kompromisie pomiędzy ekonomią a jakąkolwiek przyjemnością z jazdy. Spalanie na poziomie 6 – 7 litrów w zależności od stylu jazdy.

1.6 105/115 KM – Zdecydowanie mocniejsze jednostki w porównaniu z 1.4. Spośród silników benzynowych polecamy zakup auta z tym silnikiem. W przypadku chęci założenia instalacji gazowej, zalecamy wybrać silnik Z16XEP (105KM). Spalanie jest na poziomie 7 – 8 litrów.

1.6 Turbo 180 KM – Wilk w owczej skórze. Taka moc daje naprawdę dużą radość z jazdy. Auto zadowala się około 9 – 10 litrami benzyny. Jest to jednostka godna polecenia. Decydując się na zakup tego modelu należy pamiętać o zasadach eksploatacji auta z turbiną. Dobra pozycja wśród benzynowych jednostek turbodoładowanych.

1.8 125/140 KM – Śmiało można powiedzieć, że od silnika 1.8 zaczyna się frajda z jazdy Astrą H (pomijając jednostki turbodoładowane). Mocniejsza odmiana nie radzi sobie z instalacjami gazowymi. Dobra alternatywa dla silnika 1.6 ponieważ spalanie pozostaje praktycznie na takim samym poziomie. Również zdecydowanie polecamy zakup auta z tym silnikiem.

2.0 170/200/OPC 240 KM – Jeżeli spalanie (około 9 – 11 litrów) nie ma dla nas większego znaczenia to warto przemyśleć zakup auta z tym silnikiem. Najmocniejsza odmiana może zadziwić niejedną osobę. Zazwyczaj auta z jednostką 2.0 Turbo są bardzo dobrze wyposażone. Jeśli chcemy mieć mocne i szybkie auto to musi być to minimum 200 KM.

Zobacz też: Opel Astra IV Sport Coupe

Silniki Diesla

1.3 90KM – najmniejszy Diesel. Wśród użytkowników panuje opinia, że jest to zbyt mały silnik jak na takie auto. Zbyt duża moc jak na taką pojemność. Chwyt marketingowy dobry, jednak auto awaryjne, zdecydowanie odradzamy.

1.7 80/100/110/125KM – solidna jednostka, spotykana w poprzedniej generacji jak i w Corsie C. Spalanie na poziomie 5 – 6 litrów. W przypadku większych awarii należy się liczyć kosztami. Jednak jest to silnik praktycznie bezobsługowy. 200 000 kilometrów dla tej jednostki nie stanowi żadnego problemu. Praktycznie każdy wariant mocy jest godny polecenia.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dziennik Gazeta Prawna

Największy polski dziennik prawno-gospodarczy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK