REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Robert Kuśpiel
Opel Astra III zadebiutował w 2003 roku na salonie we Frankfurcie. Fot. Newspress
Opel Astra III zadebiutował w 2003 roku na salonie we Frankfurcie. Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.

Opel Astra H jest godnym następcą wysłużonego, poprzedniego modelu – G. W swojej klasie ma wielu konkurentów, jednak Astra cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych. Jest to pewien kompromis pomiędzy małą Corsą a większą Vectrą. Porównując drugą i trzecią generację Astry bez problemu da się zauważyć, że pomiędzy tymi samochodami jest różnica. Jedyna wspólna cecha to płyta podłogowa, Astra H bazuje na płycie podłogowej swojej poprzedniczki.

REKLAMA

REKLAMA

Wśród aut z segmentu C (Volkswagen Golf V, Ford Focus, Peugeot 307) Astra III wypada bardzo dobrze. Takim samochodem można się swobodnie wybrać na rodzinne wakacje. Jeśli podróżujemy sedanem to mamy do zagospodarowania 525 litrów. Jak na auto tej klasy jest to bardzo dużo. W kombi jest to 500 litrów a po złożeniu siedzeń aż 1590. Najmniejszy bagażnik ma hatchback – 380 litrów.

Opel Astra H jest autem chętnie wybieranym przez firmy dla swoich pracowników. Jest to również pewien znak dla kupującego. Na pewno można być pewnym, że auto jest tanie w eksploatacji i stosunkowo niezawodne. Jak wiadomo, duże firmy nie mogą sobie pozwolić na nieplanowane przestoje. Z drugiej strony, trzeba uważać na auta poleasingowe i poflotowe. Na ogół są to zniszczone i mocno wyeksploatowane egzemplarze. Zazwyczaj z cofniętymi licznikami i podejrzanymi książkami serwisowymi.

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astrze III

Jednak takie auta można bardzo łatwo sprawdzić, ponieważ były serwisowane w polskich salonach. W przypadku sprowadzanych modeli, zweryfikowanie historii serwisowej może okazać się trudne do wykonania. Uwagi te w większości dotyczą nadwozia typu kombi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na polskim rynku jest zatrzęsienie ofert z Astrą H. w większości przypadków są to auta sprowadzane lub firmowe. Ceny zaczynają się od około 15 000 złotych. Jednak tą początkową „półkę” cenową radzimy omijać szerokim łukiem. Dobry wybór zaczyna się od około 20 000. Modele z 2008 roku są wyceniane nawet za 43 000 złotych. Najwięcej ofert jest z przedziału 23 000 – 25 000 złotych.

Opel Astra H nie rzuca na kolana pod względem wyposażenia, jednak nie pozostaje w tyle w porównaniu z konkurencja. Większość oferowanych modeli jest wyposażonych w układ klimatyzacji. Kolorowa nawigacja oraz ksenony są znacznie rzadziej spotykane. Jednak przy tak bogatej ofercie na rynku wtórnym, możemy bez problemu wyszukać auto, które spełni nasze wszystkie oczekiwania odnośnie wyposażenia. Czasami warto dołożyć 2 000 – 3 000 złotych i kupić młodszy i lepiej wyposażony egzemplarz.

Decydując się na zakup Opla Astry H jednym z większych problemów może być wybór odpowiedniego silnika. Poniżej znajduje się zestawienie, wszystkich jednostek benzynowych i wysokoprężnych.

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

Silniki benzynowe

1.4 75/90KM – podstawowe jednostki benzynowe. Jeżeli decydujemy się na taką pojemność to warto zakupić wersję 90-konną. Można tu już mówić o kompromisie pomiędzy ekonomią a jakąkolwiek przyjemnością z jazdy. Spalanie na poziomie 6 – 7 litrów w zależności od stylu jazdy.

1.6 105/115 KM – Zdecydowanie mocniejsze jednostki w porównaniu z 1.4. Spośród silników benzynowych polecamy zakup auta z tym silnikiem. W przypadku chęci założenia instalacji gazowej, zalecamy wybrać silnik Z16XEP (105KM). Spalanie jest na poziomie 7 – 8 litrów.

1.6 Turbo 180 KM – Wilk w owczej skórze. Taka moc daje naprawdę dużą radość z jazdy. Auto zadowala się około 9 – 10 litrami benzyny. Jest to jednostka godna polecenia. Decydując się na zakup tego modelu należy pamiętać o zasadach eksploatacji auta z turbiną. Dobra pozycja wśród benzynowych jednostek turbodoładowanych.

1.8 125/140 KM – Śmiało można powiedzieć, że od silnika 1.8 zaczyna się frajda z jazdy Astrą H (pomijając jednostki turbodoładowane). Mocniejsza odmiana nie radzi sobie z instalacjami gazowymi. Dobra alternatywa dla silnika 1.6 ponieważ spalanie pozostaje praktycznie na takim samym poziomie. Również zdecydowanie polecamy zakup auta z tym silnikiem.

2.0 170/200/OPC 240 KM – Jeżeli spalanie (około 9 – 11 litrów) nie ma dla nas większego znaczenia to warto przemyśleć zakup auta z tym silnikiem. Najmocniejsza odmiana może zadziwić niejedną osobę. Zazwyczaj auta z jednostką 2.0 Turbo są bardzo dobrze wyposażone. Jeśli chcemy mieć mocne i szybkie auto to musi być to minimum 200 KM.

Zobacz też: Opel Astra IV Sport Coupe

Silniki Diesla

1.3 90KM – najmniejszy Diesel. Wśród użytkowników panuje opinia, że jest to zbyt mały silnik jak na takie auto. Zbyt duża moc jak na taką pojemność. Chwyt marketingowy dobry, jednak auto awaryjne, zdecydowanie odradzamy.

1.7 80/100/110/125KM – solidna jednostka, spotykana w poprzedniej generacji jak i w Corsie C. Spalanie na poziomie 5 – 6 litrów. W przypadku większych awarii należy się liczyć kosztami. Jednak jest to silnik praktycznie bezobsługowy. 200 000 kilometrów dla tej jednostki nie stanowi żadnego problemu. Praktycznie każdy wariant mocy jest godny polecenia.

1.9 100/120/150 KM – silnik Fiata, znany z Vectry C. Jednostka o mocy 150KM daje przyjemność z jazdy, spalanie na poziomie 6 – 7 litrów. Polecamy wersje 120 – 150KM. W przypadku tej jednostki należy liczyć się z kosztami eksploatacji. Dobra alternatywa dla jednostki 1.7.

Jaką wersje wybrać?

Jeżeli chcemy mieć auto bezobsługowe i do przejazdów z punktu A do B to zalecamy jednostkę 1.6 lub 1.8. Spalanie na podobnym poziomie, jednak mimo wszystko skłaniamy się ku silnikowi 1.6. Dla amatorów mocnych wrażeń polecamy jednostkę 1.6 Turbo 180KM lub 2.0 200/ OPC 240KM. Nasz ostateczny wybór to 2.0 200KM.

Zobacz też: Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Na co zwrócić uwagę przy zakupie:

Silnik: kontrolujemy pracę turbiny, jeżeli pracuje zbyt głośno lub podczas przyspieszania auto zostawia za sobą chmurę czarnego dymu to znak, że zaraz po zakupie czeka nas kosztowna wymiana turbosprężarki. Jest to dobry powód do obniżenia ceny.

Nadwozie: tradycyjnie szukamy ognisk korozji i malowanych elementów.

Zawieszenie: sprawdzamy stan amortyzatorów. Jeśli auto ma adaptacyjne zawieszenie to wymiana takich amortyzatorów będzie kosztowna.

Skrzynia biegów: kontrolujemy pod względem wycieków

Zobacz też: Wnętrze nowej Astry kombi

Ceny części:

Filtr oleju – od 20 złotych

Turbosprężarka – Używana około 800 – 1000 złotych

Alternator – używany około 200 złotych

Klocki hamulcowe – od 80 złotych

Podsumowanie

Opel Astra H jest solidnym autem. Nie ma z nim większych problemów. Wybierając silnik Diesla należy zwrócić uwagę na stan turbosprężarki. Na rynku jest wiele ofert samochodów poflotowych, co w takim przypadku najczęściej nie oznacza dobrego stanu.

Opel Astra III w wersji sprzed FL charakteryzuje się dymionymi kloszami tylnych lamp. Fot. Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA