| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Luksusowa limuzyna z dieslem za mniej niż 35 tysięcy – co można kupić?

Luksusowa limuzyna z dieslem za mniej niż 35 tysięcy – co można kupić?

Nie trzeba wydawać setek tysięcy żeby stać się właścicielem luksusowego auta. Limuzyny klasy premium bardzo tracą na wartości i już po 8-9 latach auto warte jako nowe ponad 200 tysięcy złotych można kupić za... 30 tysięcy. Warto szukać diesla, bo utrzymanie auta klasy wyższej nie jest tanie.

Zawieszenie: W zakładanym przez nasz budżecie kupimy auto na konwencjonalnych kolumnach resorujących – bez pneumatyki. Takie zawieszenie jest dość niezawodne, a wymiany elementów zużywających się (takich jak sworznie i tuleje gumowo-metalowe) nie doprowadzi nas na skraj bankructwa.

3. Audi A8 TDI

Wśród aut luksusowych za „niewielkie pieniądze” największy wybór będziemy mieli właśnie wśród audi A8. 30 tysięcy wystarczy na zakup modelu 3,3 TDI z roku 2001 (a nawet 2002), a auto będzie miało przejechane zapewne w granicach 300 tysięcy kilometrów (choć udało się nam znaleźć i takie ogłoszenie gdzie sprzedawca zapewniał o oryginalności przebiegu na poziomie 164 tysięcy kilometrów).

Nadwozie: Pierwsza generacja audi A8 miała wejść do klasy luksusowych limuzyn przebojem i udało się głównie rozmiarom nadwozia, a przez to i wnętrza. Samo nadwozie ma jeszcze jedną specyficzna cechę – jest aluminiowe, całkowicie aluminiowe. To oznacza mniejszą masę i kompaktowość, ale i trudności z naprawianiem uszkodzeń blacharskich (wciąż nie każdy warsztat podejmie się wyprowadzenia aluminiowej karoserii po mocniejszym uderzeniu).

Wnętrze: Tu audi jest niestety najsłabszym zawodnikiem w tym zestawieniu. Nie każde A8 miało skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele i kolumnę kierownicy, nie wspominając już o możliwości zapamiętania kilku takich ustawień (co jest standardem np. w mercedesie). Niestety wpływ to koncernu VW, który nie lubił rozrzutności we wnętrzu. Bardzo dobrze trzeba ocenić natomiast wszystkie materiały użyte w wnętrzu – w A8 wpadka z łuszczącym się lakierem z klamek i uchwytów (jak w VW i Seacie) nie mogla mieć miejsca.

Silnik/napęd: Silnik 3,3 TDI ma dość krótką historię produkcji, co długo budziło nieufność mechaników i podejrzenia, że jego konstrukcja nie była zbyt udana. Te podejrzenia okazały się bezpodstawne. Jednostka jest trwała, ma niezłą jak na audi kulturę pracy i naprawdę niskie spalanie. Nie najlepiej jest tylko z ilością miejsca pod maską (ale to raczej problem mechaników, a nie kierowcy). Jeśli chodzi o skrzynię biegów możemy teoretycznie dostać auto z manualną skrzynią biegów, ale nam nie udało się w tej chwili znaleźć nawet jednego egzemplarza z taką przekładnia. Większość aut ma dość pewny automat ze stajni VW – warto jednak wiedzieć, że skrzynia ta przy większych przebiegach wymaga trochę troski i lubi mieć „humory” (szczególnie w wersjach z napędem quattro).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Skrivanek Tłumaczenia i szkolenia językowe

Skrivanek jest agencją translatorską, która oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu tłumaczeń i szkoleń językowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »