| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Rodzinne kombi za jak najmniejsze pieniądze

Rodzinne kombi za jak najmniejsze pieniądze

Duże rodzinne kombi można mieć już za 5 – 6 tysięcy złotych. Samochód będzie miał wtedy przebieg rzędu 200 – 300 tysięcy kilometrów i nawet 18 lat. To dużo, ale wciąż można trafić całkiem ciekawe auto, pod jednym jednak warunkiem: Pamiętajmy, że rynek kombi pełen jest bardzo zjeżdżonych aut służbowych.

Kupujemy kombi...

Rodzinne auto musi mieć 5 miejsc i przestrzeń na bagaż, bardzo pokaźną przestrzeń, bo takie auto z założenia ma zaspakajać potrzeby wszystkich, których zabieramy na pokład. Gdy zapadnie decyzja, że taki właśnie samochód kupujemy, zaczynamy przeglądać ogłoszenia i... nagle okazuje się, że niby jest w czym wybierać, ale za naprawdę dobre zadbane auta trzeba wcale nie mało zapłacić.

To niestety specyfika tego segmentu. Auta kombi klasy średniej i średniej wyższej niestety często wjeżdżają na polskie drogi jako służbówki, później jeszcze dwa razy zmieniają właściciela „po znajomości” i w końcu trafiają na portale z ogłoszeniami. Efekt? Duża liczba z nich jest wręcz skrajnie zużyta, albo (co chyba jeszcze gorsze) są starannie odpicowane za jak najmniejsze pieniądze i mimo niezłego wyglądu nie przechodzą badania technicznego.

Dlatego kupując kombi warto uzbroić się w cierpliwość i... szukać, sprawdzać, znów szukać i tak do skutku.

Co można znaleźć?

Jeśli chodzi o „segment” najtańszy powinniśmy skupić się przede wszystkim na 4 markach: Ford, Renault, Fiat i Peugeot.

W pierwszym przypadku chodzi o Mondeo II generacji, w drugim o Lagunę Grand Tour I. W ofercie Fiata znajdziemy Mareę Weekend, a Peugeot z segmencie dużych tanich kombi oferuje 406 break.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Mondeo

Ford Mondeo mk I i II

To absolutnie najtańsze z aut klasy średniej, które można kupić już za 3,5 tysiąca złotych. Dobre egzemplarze z realnym przebiegiem, to jednak wydatek rzędu 6-8 tysięcy. Do wyboru są cztery silniki benzynowe 1,6 – 1,8 – 2.0 i 2,5 litra oraz diesel 1,8 (występujący w różnych wariantach mocy w zależności od rocznika).

Główne zalety? Przede wszystkim olbrzymia przestrzeń zarówno w kabinie pasażerskiej jak i ta na bagaże. Ponad 520 litrów wolnego miejsca za tylną kanapą i ponad 1000 litów po rozłożeniu siedzeń (składane oparcia są seryjne) robiło z mondeo w swoim czasie największe auto w klasie.

Na plus trzeba wpisać fordowi również wszystkie silniki benzynowe z 4 cylindrami. Moce nie są rewelacyjne, ale rozsądny moment obrotowy powoduje, że nawet podstawowe 1,6 pozwala na sprawne poruszanie się poza miastem. Pamiętajmy, ze w raz pojemnością auto jeździ coraz sprawniej, ale pochlania też większe ilości paliwa. Przy 1,6 będzie się ono wahać w średniej 8-10 litów, silnik 2,0 może palić już 10 – 13 litrów na 100 km.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK