REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A6 C5: wygodna limuzyna

Robert Kuśpiel
Audi A6 C5
Audi A6 C5
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 C5 jest dość popularnym autem na naszych drogach. To wygodna limuzyna, dość niezawodna, choć droga w zakupie i utrzymaniu.

Model C5 był produkowany od 1997 do 2004 roku. Konkurencją dla tego modelu jest Mercedes W210 i BMW E39. Generacja C5 przeszła w 2001 roku face lifting.

REKLAMA

Jest to bardzo wygodna limuzyna zarówno do podróży w pojedynkę jak i w rodzinnym gronie. W wersji Avant (kombi), bagażnik ma pojemność 455 litrów, co może się wydawać mało porównując sedanem – 550 litrów. W Avancie maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi jednak, po złożeniu foteli, aż 1590 litrów.

Choć na naszym rynku jest bardzo duży wybór używanych Audi A6 w każdym typie nadwozia, to jednak ogromnym problemem jest znalezienie zadbanego i niewyeksploatowanego modelu.

Auto z silnikiem benzynowym z początku produkcji można kupić za około 16 000 złotych. Porządne egzemplarze jednak zaczynają się od około 19 000 zł. Na zakup wersji po liftingu powinniśmy przygotować nie mniej niż 23 000 zł.

REKLAMA

W przypadku Diesla wybór zaczyna się od 19 000 – 20 000. Auta tańsze raczej omijamy. Wersja poliftową to wydatek około 25 000 złotych. Za bogato wyposażoną wersję z ostatnich miesięcy produkcji trzeba zapłacić nawet ponad 30 000 złotych (w zależności od silnika).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modele po face liftingu miały znacznie mniej usterek niż auta z początku produkcji. Do największych problemów w autach przedliftowych można zaliczyć: usterki mechanizmu zamka centralnego, przepływomierza i pompy wody. Za dobrze utrzymany i wyposażony model po 2001 roku trzeba zapłacić znacznie więcej, nawet 27 000 złotych.

Silniki benzynowe

1.8 125KM – podstawowa jednostka, raczej „spacerowy” silnik. Mało odpowiednia do gabarytów i wagi Audi A6.

1.8T 150/180KM – silniki turbodoładowane. Osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Jeśli są poprawnie eksploatowane, odwdzięczają się wysoką trwałością. Wśród silników benzynowych bardzo dobry wybór.

2.0 130KM – silnik niewiele mocniejszy od podstawowej jednostki 1,8 litra. Raczej nie polecamy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A6

2.4 165/170KM – dobra alternatywa dla osób, które nie chcą auta z turbosprężarką. Auta z tymi silnikami często są przerabiane na LPG. Jednostka V6. Spalanie na poziomie 10 – 12 litrów na sto kilometrów.

2.7T 230/250KM – mocne silniki turbodoładowane. Jazda autem z tym silnikiem daje naprawdę dużą przyjemność. Polecamy wersję 250KM. Była montowana w wersjach po liftingu i jest bardziej dopracowana. Spalanie w granicach 12- 15 litrów na sto kilometrów.

2.8 193KM – popularna wersja na naszym rynku. Dobry silnik, ciekawa alternatywa dla 2.4. Spalanie w przypadku tego silnika wynosi około 12 – 13 litrów na sto kilometrów.

3.0 220KM – dosyć rzadki silnik na naszym rynku.

4.2 300KM – najmocniejszy silnik benzynowy. W 99% są to wersje „full opcja”. Temat spalania pomijamy. Auto dla fanatyków marki. Wrażenia z jazdy niezapomniane. Na naszym rynku nie ma zbyt wielu egzemplarzy.

Silniki Diesla

1.9 110KM – podstawowy silnik Diesla. Bardzo trwały, jednak za słaby dla tego auta. Jeżeli cenimy sobie niezawodność to jest to dobra oferta. Spalanie około 6 - 7 litrów.

1.9 115KM – Podobnie jak poprzednik, zbyt mały na wagę auta.

1.9 130KM – Jeżeli kusi nas niezawodność silnika 1,9 TDI, to właśnie tą wersją powinniśmy się zainteresować.

2.5 TDI 150/163/179KM – Jednostka V6. Najmocniejsza wersja silnikowa, uważana jest za awaryjną, jednak wszystko zależy od sposobu eksploatacji. O ten silnik należy po prostu dbać, wtedy odwdzięczy się bezawaryjnością. Ciekawa oferta dla miłośników Diesla o dosyć dużej mocy. Auta po liftingu z tym silnikiem są stosunkowo drogie. Spalanie na poziomie 8 – 10 litrów

Usterki

Modele z początku produkcji mają znacznie większą liczbę wad niż te po liftingu. Korozja występuje rzadko. Najwięcej problemów jest z przednim zawieszeniem. Wahacze przednie ulegają szybkiemu zużyciu, a naprawy są drogie, należy bowiem unikać zamienników.

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

 Zdarzają się problemy z pompą wody, przepływomierzem lub szczelnością automatycznych skrzyni biegów Tiptronic. Pojawiają się również drobne usterki elektryczne. Należy pamiętać, że silniki turbodoładowane wymagają specjalnej troski i odpowiedniego sposobu eksploatacji.

Jaką wersję wybrać?

REKLAMA

Na naszym rynku dominują auta z lat 1998-2000. Są przystępne cenowo i mają stosunkowo dobre wyposażenie. My polecamy wersje po liftingu. Jest ona znacznie lepiej wyposażona i pozbawiona wielu usterek z początku lat produkcji. Z silników benzynowych polecamy wersję 1,8T lub 2,7T. Jeśli nie chcemy auta z turbiną to warto przemyśleć zakup silnika o pojemności 2,4 lub 2,8 litra. Jeżeli zdecydujemy się na silnik o dużej pojemności, można pomyśleć o instalacji gazowej LPG.

W przypadku Diesla wybór jest znacznie łatwiejszy. Jeżeli auto ma nam służyć do spokojnej długiej jazdy to polecamy silnik 1,9 TDI 110KM. To niezawodna i trwała jednostka. Jeśli potrzebujemy trochę więcej mocy, zalecamy 1,9 TDI 130KM.

Jeśli zależy nam na dynamice warto przemyśleć zakup 2,5 TDI z silnikiem 179KM, jednak jest to ryzykowny zakup. Każdy egzemplarz z silnikiem 2,5 TDI powinien skontrolować doświadczony mechanik, łatwo bowiem trafić na zajeżdżone i wyeksploatowane egzemplarze tego dość delikatnego (w porównaniu do 1,9 TDI) silnika.

W przypadku zakupu Diesla zalecamy wykonać dynamiczną jazdę próbną, z gwałtownymi przyspieszeniami i redukcjami biegów. Jeżeli auto zostawia za sobą wielką chmurę czarnego dymu to może być znak, że turbosprężarka jest do wymiany. Oczywiście każdy Diesel pozostawia za sobą „dymek”, jednak nie jest to wielka czarna chmura.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zawieszenie: Koniecznie należy skontrolować przednie zawieszenie. Wybite wahacze to spory koszt. Przed zakupem warto też sprawdzić auto na szarpaku. Chcąc dokonać dokładnej kontroli należy rozpiąć wahacze. Pamiętajmy, że przy wymianie najlepiej wymienić wszystkie, można użyć tego argumentu do zbicia ceny.

Układ elektryczny: usterki sterownika szyb

Skrzynia biegów: ewentualne wycieki (Tiptronic). Dodatkowo jeżeli skrzynia nie będzie płynnie pracować to jest to dla nas znak, ze nie jest w najlepszym stanie. Aut z uszkodzonymi skrzyniami automatycznymi należy unikać. Naprawa może być bardzo droga.

Ceny części

Ceny części do Audi są wysokie. Zamienniki najczęściej nie dorównują jakością i wytrzymałością.

Filtr powietrza: od 30 złotych

Tarcze hamulcowe: od 280 złotych

Klocki hamulcowe: od 100 złotych

Podsumowując, Audi A6 C5 jest dobrym wyborem jeśli chodzi o auto tej klasy. Większość aut oferowanych na naszym rynku pochodzi z Europy zachodniej. Najczęściej są to samochody powypadkowe lub z dużymi przebiegami. Niestety Audi A6 C5 jest cały czas popularnym autem wśród złodziei.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA