REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Robert Kuśpiel
Toyota Corolla E12 po face liftingu, wersja z silnikiem 1,4 D4D
Toyota Corolla E12 po face liftingu, wersja z silnikiem 1,4 D4D
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla jest na rynku nieprzerwanie od ponad 40 lat. Model E12 był oferowany w latach 2002 – 2007. Corolla E12 to auto nie tylko niezawodne, ale bardzo solidne.

Ceny używanych Toyot Corolli E12 nie są, w porównaniu do konkurencji, niskie. Samo auto jest kompaktem - kompromisem między miejską Toyotą Yaris a dużym Avensisem. Toyota Corolla pojawiła się na rynku w 2002 roku. W 2004 roku została poddana face liftingowi. Do gamy silnikowej dodano wtedy jednostkę wysokoprężną o pojemności 1.4 i mocy 90 KM. Corolla E12 jest bardzo praktycznym autem. Pojemność bagażnika w sedanie to 437 litrów. Jest to o 35 litrów więcej niż w nadwoziu kombi. Hatchbacki mogą się „pochwalić” tylko 289 litrami. Kolejną zaletą jest też bardzo mały promień skrętu.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie Corolli

Kupując Corollę E12 musimy zdecydować, czy interesuje nas model przed czy po liftingu. Auta młodsze są droższe, jednak wyeliminowano w nich kilka usterek (o jednej z nich piszemy niżej) i zmodernizowano ofertę jednostek napędowych. Starsze są tańsze, ale nieco bardziej ryzykowne. Należy jednak wspomnieć, że Corolla E12 to raczej bezawaryjne auto, jeśli tylko jest odpowiednio serwisowane.

Wersje silnikowe

Benzyny

1.4 97KM (przed face liftingiem i po face liftingu) – podstawowa jednostka benzynowa. Spalanie porównywalne z 1.6.

1.6 110KM (przed face liftingiem i po face liftingu)  - popularny silnik, spośród benzynowych najlepszy wybór

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.8 192KM (przed face liftingiem i po face liftingu)  – wersja T-Sport dla wymagających kierowców. Przy mocy prawie 200KM można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Minusem jest oferta rynkowa, większość modeli jest wyeksploatowana i zamęczona.

1.8 225KM (po face liftingu) – wersja z opcjonalnie dostępnym kompresorem ( w modelach po liftingu). Różnica nie jest duża w stosunku do modelu TS.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Diesle

1.4 D-4D 90KM (po face liftingu)  – Godny polecenia. Małe spalanie, dobry wybór do miasta

2.0 D-4D 90KM (przed face liftingiem)  – podstawowa jednostka Diesla w wersji przedliftowej. Praktycznie identyczne spalanie jak w wersji 110KM. Uznawane za mało awaryjne, godne polecenia.

REKLAMA

2.0 D-4D 110KM(przed face liftingiem)  – silnik o mocy 110KM bardzo dobrze sobie radzi. Spalanie na przyzwoitym poziomie, około 5.7 litra na 100 kilometrów. Auto praktycznie bezobsługowe. Jeżeli kupimy zadbany egzemplarz, auto powinno służyć nam przez długie lata.

2.0 D-4D 116KM (przed face liftingiem i po face liftingu, silnik uważany za poliftowy, jednak spotykany też w wersjach przejściowych)  – najmocniejszy Diesel w ofercie, bywa awaryjny, wersja 110KM jest od niego o wiele lepsza i mniej zawodna

Usterki "short blocka"

W modelach przed liftingiem silniki benzynowe miały problem z tzw. short blockiem (blokiem silnika). Usterki te zostały wyeliminowane w silnikach począwszy od numeru:

Corolla 1.6 - 3ZZ U427854
Corolla 1.4 - 4ZZ U427856

Często spotykane są opinie, że silniki benzynowe mają zwiększone zapotrzebowanie na olej wynikające z problemu z blokiem silnika. Problem ten został teoretycznie rozwiązany w wersjach poliftowych i od wyżej wymienionych numerów.

Co wybrać?

W przypadku Toyoty Corolli E12 przed liftingiem, jeżeli zdecydujemy się na silnik benzynowy, polecamy jednostkę o pojemności 1,6 litra w wersji 110KM. Jeśli chodzi o Diesla, polecamy silnik 2.0 D-4D 110KM. Auto sprawuje się bardzo dobrze, nawet przy dużych przebiegach. Kierowcy Corolli E12 w wersji 110KM są też rzadkimi klientami serwisów regenerujących turbosprężarki. Turbiny te są dosyć wytrzymałe i potrafią służyć nawet przez ponad 200 000 kilometrów. Oczywiście wszystko zależy od tego jak się obchodzimy z autem.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

W modelach po liftingu spośród silników benzynowych również polecamy jednostkę o pojemności 1.6 litra. W silnikach Diesla na uwagę zasługuje też ta o pojemności 1,4 litra. Jest to bardzo dobry silnik. Rozrząd pracuje na łańcuchu, nie ma filtra cząstek stałych czy koła dwumasowego. Silnik ten ma bardzo dobrą opinię zarówno wśród mechaników jak i kierowców. Spalanie jest niskie: około 4-5 litrów na sto kilometrów. Silnik Diesla o pojemności 1,4 litra to zdecydowanie najlepsza wersja silnikowa Toyoty Corolli.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nadwozie: Corolla E12 nie ma większych problemów z rdzą.

Zawieszenie: Jak na polskie drogi bardzo wytrzymałe, nie ma większych problemów z zawieszeniem, poza usterkami łożysk kół.

Układ elektryczny: zdarzają się drobne awarie, jednak nic znaczącego

Ile kosztuje Corolla E12?

Ceny Corolli E12 zaczynają się od około 15 000 złotych. Zakup Diesla z początku produkcji to wydatek około 18000-21000 złotych. W przypadku silnika benzynowego można znaleźć ciekawą ofertę już w granicach 16 000 – 17 000 tysięcy. Wersje po liftowe są kilka, a czasem nawet kilkanaście tysięcy droższe. Należy uważać na wyeksploatowane modele – zazwyczaj T-Sport i kombi. Mało kto kupuje auto o mocy 192KM do spokojnej jazdy.

Ceny części

Niektóre części są drogie i trudno dostępne. Przykładem jest przegub do auta ze 110-konnym silnikiem Diesla. Bardzo trudno jest go znaleźć, występuje bowiem raczej z całą półosią. Znalezienie samego przegubu jest w praktyce bardzo trudne.

Filtra powietrza: od 30 złotych

Filtr paliwa: od 20 złotych

Klocki hamulcowe: od 120 złotych

Podsumowując, Corolla E12 jest ciekawą ofertą na rynku aut używanych. To dość wysokie auto, co na pewno docenią osoby starsze. Również dla młodych coś się znajdzie, np. model T-Sport.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA