| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Toyota Corolla jest na rynku nieprzerwanie od ponad 40 lat. Model E12 był oferowany w latach 2002 – 2007. Corolla E12 to auto nie tylko niezawodne, ale bardzo solidne.

Usterki "short blocka"

W modelach przed liftingiem silniki benzynowe miały problem z tzw. short blockiem (blokiem silnika). Usterki te zostały wyeliminowane w silnikach począwszy od numeru:

Corolla 1.6 - 3ZZ U427854
Corolla 1.4 - 4ZZ U427856

Często spotykane są opinie, że silniki benzynowe mają zwiększone zapotrzebowanie na olej wynikające z problemu z blokiem silnika. Problem ten został teoretycznie rozwiązany w wersjach poliftowych i od wyżej wymienionych numerów.

Co wybrać?

W przypadku Toyoty Corolli E12 przed liftingiem, jeżeli zdecydujemy się na silnik benzynowy, polecamy jednostkę o pojemności 1,6 litra w wersji 110KM. Jeśli chodzi o Diesla, polecamy silnik 2.0 D-4D 110KM. Auto sprawuje się bardzo dobrze, nawet przy dużych przebiegach. Kierowcy Corolli E12 w wersji 110KM są też rzadkimi klientami serwisów regenerujących turbosprężarki. Turbiny te są dosyć wytrzymałe i potrafią służyć nawet przez ponad 200 000 kilometrów. Oczywiście wszystko zależy od tego jak się obchodzimy z autem.

Zobacz też: Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

W modelach po liftingu spośród silników benzynowych również polecamy jednostkę o pojemności 1.6 litra. W silnikach Diesla na uwagę zasługuje też ta o pojemności 1,4 litra. Jest to bardzo dobry silnik. Rozrząd pracuje na łańcuchu, nie ma filtra cząstek stałych czy koła dwumasowego. Silnik ten ma bardzo dobrą opinię zarówno wśród mechaników jak i kierowców. Spalanie jest niskie: około 4-5 litrów na sto kilometrów. Silnik Diesla o pojemności 1,4 litra to zdecydowanie najlepsza wersja silnikowa Toyoty Corolli.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nadwozie: Corolla E12 nie ma większych problemów z rdzą.

Zawieszenie: Jak na polskie drogi bardzo wytrzymałe, nie ma większych problemów z zawieszeniem, poza usterkami łożysk kół.

Układ elektryczny: zdarzają się drobne awarie, jednak nic znaczącego

Ile kosztuje Corolla E12?

Ceny Corolli E12 zaczynają się od około 15 000 złotych. Zakup Diesla z początku produkcji to wydatek około 18000-21000 złotych. W przypadku silnika benzynowego można znaleźć ciekawą ofertę już w granicach 16 000 – 17 000 tysięcy. Wersje po liftowe są kilka, a czasem nawet kilkanaście tysięcy droższe. Należy uważać na wyeksploatowane modele – zazwyczaj T-Sport i kombi. Mało kto kupuje auto o mocy 192KM do spokojnej jazdy.

Ceny części

Niektóre części są drogie i trudno dostępne. Przykładem jest przegub do auta ze 110-konnym silnikiem Diesla. Bardzo trudno jest go znaleźć, występuje bowiem raczej z całą półosią. Znalezienie samego przegubu jest w praktyce bardzo trudne.

Filtra powietrza: od 30 złotych

Filtr paliwa: od 20 złotych

Klocki hamulcowe: od 120 złotych

Podsumowując, Corolla E12 jest ciekawą ofertą na rynku aut używanych. To dość wysokie auto, co na pewno docenią osoby starsze. Również dla młodych coś się znajdzie, np. model T-Sport.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Dziubałko

Specjalista w zakresie ubezpieczeń turystycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »