| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Citroen C3: miejska awangarda

Używany Citroen C3: miejska awangarda

Citroen C3 pierwszej generacji to małe, praktyczne i niepospolite miejskie autko. Wyglądem nawiązuje do słynnego modelu 2CV, zwanego kaczką. Nie jest to drogie auto, choć czasami koszty napraw elektroniki mogą nas zadziwić.

Citroen C3 pojawił się na rynku w 2002 roku. Od razu wzbudził sporo emocji: wyglądał nietuzinkowo, jak na małe auto był bardzo obszerny w środku, dość pojemny jest też bagażnik (mieści aż 305 litrów!), a silniki oszczędne. Niestety z czasem okazało się, że auto wcale nie jest niezawodne, stąd wiele egzemplarzy kusi dziś niską ceną.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroenie C3

Od wprowadzenia na rynek w 2002 roku Citroen C3 dostępny był tylko jako pięciodrzwiowy hatchback. Dopiero rok później pojawił się model Pluriel, czyli kabriolet. W 2004 roku Citroen wprowadził na rynek uterenowioną wersję XTR. W 2005 roku C3 przeszedł facelifting: zmodernizowano zarówno wnętrze jak i nadwozie, pojawił się też nowy silnik diesla 1,6 HDi o mocy 109 KM. W 2008 roku wprowadzono kolejną nowinkę: w silniku 1,4 litra pojawił się system Start&Stop. C3 pierwszej generacji produkowano do 2009 roku. W 2010 pojawił się Citroen C3 drugiej generacji.

Silniki

W Citroenie C3 spotkać można silniki benzynowe i Diesla. W benzynach zdarzają się drobne wycieki oleju, awaryjne są też silniki krokowe i cewki zapłonowe.

Benzynowe:

1,1 60 KM - słabe osiągi, a zużycie paliwa wcale nie jest aż tak niższe od nieco mocniejszych wersji. Raczej nie polecamy, choć silnik jest raczej bezawaryjny.

1,4 75 KM - ośmiozaworowy silnik wolnossący, niezawodny i trwały. Ze względu na ośmiozaworową głowicę jest to silnik tani w naprawie i eksploatacji. Zużywa średnio 6,2 litra na 100 kilometrów.

1,4 16V 90 KM - szesnastozaworowa wersja poprzedniego silnika. Większe osiągi przekładają się na... nieco mniejsze spalanie (średnio 6 litrów na 100 km). Silnik równie trwały co wersja 75-konna, choć ze względu na szesnastozaworową głowicę jego konstrukcja jest nieco bardziej skomplikowana, przez co droższa w naprawie.

1,6 16V 110 KM - najszybsza wersja, 110 KM mocy. Auto setkę osiąga w 9,7 sekundy.

Diesle

Silniki Diesla cieszą się w Citroenie C3 ogromnym zainteresowaniem. Są dynamiczne i oszczędne. Niestety trzeba też być przygotowanym na wysokie wydatki w przypadku awarii. A o tą niestety łatwiej niż w przypadku silników benzynowych. Najczęściej w Dieslach zawodzi turbosprężarka, układ wtrysku i dwumasowe koło zamachowe. Silniki Diesla nie różnią się od siebie znacząco. Dostępne są następujące wersje: 1,4 HDi 68 KM (wersja ośmiozaworowa), 1,4 HDi 16V 92 KM (wersja szesnastozaworowa) oraz 1,6 HDi 16v 92 KM (najmniej trwały wariant). Zdecydowanie najlepszym wyborem jest 68-konny Diesel HDi o pojemności 1,4 litra.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna - Inkaso WEC S.A.

Obsługa wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »