| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Opel Vectra C pojawiła się na rynku w 2002 roku. Mimo, że w 2008 roku zastąpiła ją nowsza Insignia, to nadal jest bardzo ciekawą propozycją na rynku aut używanych.

Jedną z głównych zalet Opla Vectry C jest to, że nie jest... Volkswagenem. W tym wypadku brak prestiżu otaczającego Passata jest o tyle pozytywny, że porównywalny egzemplarz Vectry można po prostu kupić taniej. Niestety odbija się to między innymi na jakości wykończenia wnętrza, które nie dorównuje VW.

Opel Vectra C kombi kontynuuje tradycję, jaką rozpoczęła już Omega kombi: ze swoim przepastnym bagażnikiem i dużą ilością miejsca w kabinie pasażerskiej jest po prostu niezwykle praktycznym samochodem. W Wersji Caravan pojemność bagażnika to 530 litrów - po złożeniu foteli wzrasta on aż do 1850 litrów!

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Vectra

Niestety Vectra, choć praktyczna i dość niezawodna, nie ma w sobie za grosz polotu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Na pewno istnieją osoby uważające Vectrę za szczyt dobrego designu, ale prawda jest taka, że samochód ten niczyjej uwagi na ulicy nie zwróci.

Silniki

Pod maską Vectry znajdziemy dwa rodzaje silników: benzynowe i Diesla. Niestety, co w autach Opla jest już tradycją, w przypadku silników benzynowych możemy jeździć albo wolno i niezbyt oszczędnie, albo w miarę szybko i zużywać benzynę wiadrami.

Benzynowe

1,6 100/105 KM - najsłabszy, podstawowy silnik.

1,8 122/140 KM - wariant 122-konny zużywa tyle paliwa co 147-konna wersja 2,2 litra, brakuje jej jednak dynamiki. Jest jednak dobrym wyborem jeśli planujemy założenie instalacji LPG. Wersja 140-konna niestety już instalację LPG znosi słabo.

2,0 Turbo 175 KM - szukając szybkiej Vectry powinniśmy zainteresować się tym wariantem. W miarę dynamiczny silnik, nie zużywa jednak takiej ilości paliwa jak V6-tki. Jest to też silnik najbardziej podatny na chiptuning, znane są przypadki "wyciągnięcia" z tego silnika nawet 260 KM mocy

2,2 147/155 KM - silnik wolnossący, najlepszy wybór ze wszystkich jednostek benzynowych w Vectrze. Zużywa podobne ilości paliwa co wersja 1,8 litra. Instalację LPG można zakładać bez obaw, jednak tylko do wersji 147-konnej. Wersja Direct (155 KM)  W przypadku tego silnika krąży dużo opinii o awaryjnym łańcuchu rozrządu, dotyczy to jednak starszych silników montowanych w Vectrach B - silnik 2,2 w Vectrze C już nie ma tej wady.

2,8 Turbo 230/250/255/280 - turbodoładowana V6-tka. Auto jest bardzo dynamiczne, jednak zużywa już wręcz absurdalne ilości paliwa jak na sedana/kombi klasy średniej o niezbyt luksusowym wnętrzu. Wersje z tym silnikiem mają bogate wyposażenie i sportowe fotele Recaro.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »