| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Kia Sorento to reprezentant marki w segmencie dużych SUVów. Czy przestronne wnętrze i niezłe właściwości terenowe czynią z Kii Sorento atrakcyjną ofertę na rynku pojazdów używanych?

Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie pierwszego Sorento jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML, a to w połączeniu z nadwoziem opartym na ramie daje solidne auto rodzinno-rekreacyjne. 

Nadwozie jest dostępne w dwóch wariantach; pięcio- i siedmioosobowej. Możliwość odliczania podatku VAT spowodowała, że większość aut oferowanych na rynku wtórnym to wersje z kratką, czyli pięcioosobowe. 

Auta z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Użytkownicy Kii Sorento skarżą się często na niską jakość powłoki lakierniczej.

Zobacz również: Opinie kierowców o Kii Sorento

Kabina pasażerska Kii Sorento zapewnia odpowiednią ilość miejsca zarówno w przedniej jak i tylnej sekcji. Wysoka pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa i zapewnia dobrą widoczność. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są trwałe i wykazują dobrą odporność na uszkodzenia i zarysowania. Jedynym wyjątkiem jest skóropodobne obszycie koła kierownicy, które dość szybko ulega zużyciu. 

W bogatszej wersji oznaczonej jako EX znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat (w wersji z automatyczną skrzynię biegów), a niekiedy także nawigację satelitarną, skórzaną tapicerkę i elektryczną regulację przednich foteli. Właściciele zwracają również uwagę na zbyt słabo działające ogrzewanie i narzekają na brak nawiewów w tylnej części kabiny pasażerskiej. 

Oferta jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i diesle. Benzyniaki V6 mają pojemność 2,4, 3,5 i 3,8 litra. Są to ciekawe oferty ze względu na niższą cenę zakupu, ale należy pogodzić się ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 13 litrów (dla 3,5 i 3,8). Egzemplarze zasilane benzyną mogą skutecznie odstraszyć klientów wysokim spalaniem, ale dla osób, którym pewne niedogodności związane z użytkowaniem instalacji LPG nie przeszkadzają, polecamy Kię Sorento z fabryczną instalacją gazową.

Średnie zużycie LPG dla silników 3,5 i 3,8 kształtuje się na poziomie 16 litrów. 139 konny silnik 2,4 może wydawać się za słaby do sprawnego poruszania się tym autem. Silniki 3,5 i 3,8 osiągają odpowiednio 195 KM i 294 Nm i 266 KM i 314 Nm i są jednostkami wartymi uwagi.

Zobacz również: Opel Frontera A (1991-1998)

Diesel CDRi jest wyposażony w technologie Common Rail, wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu. Aby zaoszczędzić na kosztowych naprawach przed zakupem należy sprawdzić stan turbiny. Jest ona słabym punktem jednostki napędowej. Diesel ten spala średnio około 11-12 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów i zapewnia moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 314 Nm. Sorento z Dieslem pierwszą setkę osiąga w czasie 14,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 170 km/h. Właściwie serwisowany silnik nie sprawia większych problemów.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

W większości przypadków moc jednostki napędowej jest przekazywana na cztery koła, jednak zdarzają się jednak wersje napędzane tylko na tył. Kia Sorento Fot. Newspress
W większości przypadków moc jednostki napędowej jest przekazywana na cztery koła, jednak zdarzają się jednak wersje napędzane tylko na tył. Kia Sorento Fot. Newspress

Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie tego auta jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML. Fot. Newspress
Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie tego auta jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML. Fot. Newspress

Egzemplarze z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Kia Sorento Fot. Newspress
Egzemplarze z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Kia Sorento Fot. Newspress

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

OMEGA Kancelarie Prawne

Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń i odszkodowań

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »