| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Kia Sorento to reprezentant marki w segmencie dużych SUVów. Czy przestronne wnętrze i niezłe właściwości terenowe czynią z Kii Sorento atrakcyjną ofertę na rynku pojazdów używanych?

Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie pierwszego Sorento jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML, a to w połączeniu z nadwoziem opartym na ramie daje solidne auto rodzinno-rekreacyjne. 

Nadwozie jest dostępne w dwóch wariantach; pięcio- i siedmioosobowej. Możliwość odliczania podatku VAT spowodowała, że większość aut oferowanych na rynku wtórnym to wersje z kratką, czyli pięcioosobowe. 

Auta z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Użytkownicy Kii Sorento skarżą się często na niską jakość powłoki lakierniczej.

Zobacz również: Opinie kierowców o Kii Sorento

Kabina pasażerska Kii Sorento zapewnia odpowiednią ilość miejsca zarówno w przedniej jak i tylnej sekcji. Wysoka pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa i zapewnia dobrą widoczność. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są trwałe i wykazują dobrą odporność na uszkodzenia i zarysowania. Jedynym wyjątkiem jest skóropodobne obszycie koła kierownicy, które dość szybko ulega zużyciu. 

W bogatszej wersji oznaczonej jako EX znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat (w wersji z automatyczną skrzynię biegów), a niekiedy także nawigację satelitarną, skórzaną tapicerkę i elektryczną regulację przednich foteli. Właściciele zwracają również uwagę na zbyt słabo działające ogrzewanie i narzekają na brak nawiewów w tylnej części kabiny pasażerskiej. 

Oferta jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i diesle. Benzyniaki V6 mają pojemność 2,4, 3,5 i 3,8 litra. Są to ciekawe oferty ze względu na niższą cenę zakupu, ale należy pogodzić się ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 13 litrów (dla 3,5 i 3,8). Egzemplarze zasilane benzyną mogą skutecznie odstraszyć klientów wysokim spalaniem, ale dla osób, którym pewne niedogodności związane z użytkowaniem instalacji LPG nie przeszkadzają, polecamy Kię Sorento z fabryczną instalacją gazową.

Średnie zużycie LPG dla silników 3,5 i 3,8 kształtuje się na poziomie 16 litrów. 139 konny silnik 2,4 może wydawać się za słaby do sprawnego poruszania się tym autem. Silniki 3,5 i 3,8 osiągają odpowiednio 195 KM i 294 Nm i 266 KM i 314 Nm i są jednostkami wartymi uwagi.

Zobacz również: Opel Frontera A (1991-1998)

Diesel CDRi jest wyposażony w technologie Common Rail, wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu. Aby zaoszczędzić na kosztowych naprawach przed zakupem należy sprawdzić stan turbiny. Jest ona słabym punktem jednostki napędowej. Diesel ten spala średnio około 11-12 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów i zapewnia moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 314 Nm. Sorento z Dieslem pierwszą setkę osiąga w czasie 14,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 170 km/h. Właściwie serwisowany silnik nie sprawia większych problemów.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

W większości przypadków moc jednostki napędowej jest przekazywana na cztery koła, jednak zdarzają się jednak wersje napędzane tylko na tył. Kia Sorento Fot. Newspress
W większości przypadków moc jednostki napędowej jest przekazywana na cztery koła, jednak zdarzają się jednak wersje napędzane tylko na tył. Kia Sorento Fot. Newspress

Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie tego auta jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML. Fot. Newspress
Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie tego auta jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML. Fot. Newspress

Egzemplarze z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Kia Sorento Fot. Newspress
Egzemplarze z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Kia Sorento Fot. Newspress

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

CEKOL

Producent chemii budowlanej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »