| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Opel Frontera A: opis modelu

Używany Opel Frontera A: opis modelu

Szukasz rekreacyjnej terenówki za rozsądne pieniądze? Opel Frontera ma kilka wad, jednak jej ogromną zaletą jest fantastyczny stosunek ceny do jakości w segmencie aut terenowych i rewelacyjna dostępność części.

Drugi nowy silnik diesla, wprowadzony w 1996 roku to 113-konny 2,8 TDI konstrukcji Isuzu uchodzi do dzisiaj za najlepszy wariant do offroadu dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Jest niestety hałaśliwy. W tym samym roku we Fronterze pojawiła się też nowa, bardziej "opływowa" deska rozdzielcza. Dwa lata później, w 1998 roku, Opel wprowadził do sprzedaży drugą generację Frontery, zwaną B (w odróżnieniu od pierwszej - A), to już jednak temat na inny artykuł.

Proste w budowie jak konstrukcja cepa

Konstrukcja Opla Frontery jest niezwykle solidna i prosta. Auto oparte jest na sztywnej ramie. Z tyłu znajduje się sztywny most, zaś przód oparty jest o drążki skrętne, dzięki którym wysokość przedniego zawieszenia regulować można przy pomocy zwykłego klucza płaskiego. Napęd 4x4 rozwiązany został w prosty sposób: na stałe napędzany jest tył, zaś przednia oś jest dołączana za pomocą dźwigni przy pięciobiegowej skrzyni biegów. Każda Frontera wyposażona jest też w reduktor. Piasty przednich kół łączone są z półosiami za pomocą automatycznych sprzęgiełek (pięta achillesowa tego auta, szybko się zużywają), które wielu entuzjastów terenowej jazdy szybko wymienia na wersje manualne. Aby je przestawić, trzeba jednak wysiąść z samochodu. Pamiętać należy jednak, że auto nie posiada centralnego dyferencjału, przez co po załączeniu napędu na cztery koła obie są spięte "na sztywno". Napędu na cztery koła można z tego powodu używać tylko w terenie.

Zobacz test: Opinie kierowców o Oplu Frontera

Niestety Frontera często cieknie. Elementy zawieszenia i silnika lubią podciekać, dlatego należy od czasu do czasu pod auto zaglądać, na szczęście wszystko jest widoczne jak na dłoni. Dobra wiadomość to niska cena większości części oraz doskonała dostępność zamienników i elementów używanych (w internecie i na szrotach znaleźć można dosłownie wszystko). Niestety wśród większości ludzi Frontera ma opinię auta bardzo awaryjnego. Winę za to ponoszą między innymi układy przeniesienia napędu. Frontera A po prostu ma swoje problemy i od czasu do czasu trzeba będzie w niej "dłubnąć", zwłaszcza jeśli chcemy jeździć w terenie, ale, jak już wspomniałem, części nie kosztują dużo.

Ogromną zaletą Frontery jest jej wygląd, zwłaszcza trzydrzwiowej wersji Sport. Jest to po prostu auto wyglądające niezwykle rasowo. Sport ma jeszcze jedną zaletę: tylny dach można dowolnie konfigurować. Można np. zdjąć sam dach, boczne i tylne szyby, lub też całą konstrukcję, zamieniając auto w "małego pickupa", świetnego na wakacje. W rzeczywistości trudno jest to w naszym klimacie wykorzystać, bowiem zdemontowane elementy zajmują dużo miejsca i raczej nadają się do pozostawienia w garażu. Sport dostępny był też w wersji z miękkim dachem, jednak trzeba bardzo uważać przy jej zakupie, bowiem materiał z którego zrobiony jest dach najczęściej jest poprzecierany i zużyty.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o.

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o. – spółka zależna Kancelarii Prawnej Skarbiec R. Nogacki Sp.K. specjalizuje się w rozwiązaniach z zakresu szeroko rozumianego wywiadu i kontrwywiadu biznesowego skierowanych głównie do średnich i dużych firm.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »