REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Jakub Tujaka
GNU Free Documentation License Fot. Thomas Doerfer
GNU Free Documentation License Fot. Thomas Doerfer

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai Coupe od 1996 roku próbuje udowodnić, że sportowym wyglądem można nadrobić niedobór mocy. Wszystko w tym aucie oprócz stylizacji nadwozia jest pozbawione sportowych cech, jednak w tym przypadku nie jest to wadą.

Hyundai Coupe zastąpił w ofercie koreańskiej marki model S-Coupe. Pierwsza generacja auta była produkowana od 1996 do 1999, a druga od 1999 do 2001 roku. Różniły się głównie przednią i tylną częścią nadwozia. Przez lata Hyundai Coupe dał się poznać jako auto oszczędne i niezawodne. 

REKLAMA

Wnętrze

Auto pomieści 4 osoby, ale pasażerowie drugiego rzędu siedzeń nie mogą liczyć na nadmiar przestrzeni. Deska rozdzielcza jest wykonana w sposób typowy dla koreańskich aut z drugiej połowy lat 90. XX wieku. Warto w tym miejscu podkreślić, że Hyundai przez ostatnie 15 lat dokonał prawdziwej rewolucji technologicznej i jakościowej.

Plastiki są dość twarde, a w bardziej zużytych egzemplarzach mogą trzeszczeć. Cechą charakterystyczną dla kokpitu Hyundaia Coupe są wszechobecne zaokrąglenia.

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundaiu Coupe

Powszechnie znaną bolączką tego Koreańczyka są szybko zużywające się uszczelki bezramkowych drzwi. Aby pozbyć się tego problemu należy zakupić komplet uszczelek. W ASO części do naprawy obu stron auta zapłacimy około 300 złotych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik usportowionego Hyundaia pomieści tylko 235 litrów bagażu, ale złożenie tylnej kanapy pozwoli uzyskać 525 litrów przestrzeni bagażowej. To oznacza, że w wariancie czteroosobowym nie zmieścimy zbyt wiele pakunków. 

Karoseria

Pierwszą generacje auta odróżnimy od drugiej zmienionym przodem i tyłem nadwozia. Hyundai Coupe łączy obłe kształty z ostrymi przetłoczeniami. 

Problem rdzy w większości przypadków nie istnieje, ponieważ poszycie auta jest ocynkowane. Korozja występuje jedynie na nadkolach. Jeśli pojawi się w tylnej lub przedniej części nadwozia możemy podejrzewać powypadkową przeszłość auta. Nieprofesjonalnie przeprowadzone naprawy blacharskie również mogą spowodować wystąpienie „rudej”. 

Silniki

Coupe było oferowane z czterocylindrowymi benzyniakami 16V o pojemności 1,6 i 2 litrów. Auto napędzane mniejszym silnikiem ma dużo gorsze osiągi przy niewiele niższym spalaniu. Moc 114 KM i 143 Nm maksymalnego momentu obrotowego to dziś norma dla aut segmentu B. Słabym punktem tego silnika jest pękający kolektor. W przypadku takiej awarii odradzamy kupowanie używanych części, ponieważ mogą one być już wyeksploatowane. W ASO nowy element kosztuje około 550 złotych. Kolejną często spotykaną usterką tych silników są wycieki oleju, które w skrajnych przypadkach mogą prowadzić do przegrzania i zatarcia silnika.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer

Alternatywą dla nieco słabego silnika 1,6 jest benzynowa dwulitrówka. Spala ona o około litra lub dwóch więcej niż motor 1,6 ale odwdzięcza się lepszą dynamiką i elastycznością. 139 KM i 182 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 8,5 sekundy. To o ponad sekundę szybciej niż Coupe 1,6. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 10 litrów dla 1,6 i 11-12 litrów dla silnika 2,0. 

Ceny części: 

Komplet klocków hamulcowych przednich – 60-80 złotych
Tarcze hamulcowe – 80 zł
Reflektor – 280 zł
Kompletne sprzęgło – 370 zł
Tłumik – 130 zł

Podsumowanie

Hyundai Coupe to całkiem udana konstrukcja, natomiast potencjalni klienci nie powinni oczekiwać od niego sportowych osiągów. 

REKLAMA

Aby stać się właścicielem takiego Hyundaia należy przygotować około 7-8 tysięcy złotych. Za tę kwotę otrzymamy dynamiczne auto o sportowej stylizacji. Dla osób, które poszukują niedrogiego środka transportu do miasta i na okazjonalne wypady w trasę, Hyundai może być ciekawą alternatywą dla kompaktów z lat jego produkcji. 

Polecamy poszukać zadbanych egzemplarzy wyposażonych w dwulitrowy silnik. Przed zakupem warto zwrócić szczególną uwagę na stan blacharki i uszczelek drzwi. W czasie użytkowania auta pamiętajmy o regularnych kontrolach poziomu oleju.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA