REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Toyta RAV4
Toyta RAV4

REKLAMA

REKLAMA

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?

Jak najbardziej! O ile pierwsza generacja (1994-2000) była raczej nadspodziewanie udanym eksperymentem, o tyle druga to w pełni przemyślana konstrukcja. Czego jak czego, ale tradycji budowania solidnych terenówek Toyocie nie można odmówić (stare dobre czasy...). Podobnie jak niezłej jakości codziennych sedanów czy hatchbacków. Model RAV4 łączy jedno z drugim. Niby jest niedużą terenówką, SUV-em w zasadzie, z możliwością wyboru napędu - były wersje z napędem tylko na przód, jak i „czterołapy”. Te drugie miały centralny mechanizm różnicowy z możliwością zblokowania przełożeń w stosunku 50:50 pomiędzy obie osie. A to w SUV-ach nie jest takie oczywiste, większość z nich nie czułaby się dobrze na polnej drodze. RAV4 nie ma z tym problemów, ale oczywiście nie jest autem przeprawowym.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie RAV-4

Z drugiej strony wielkość RAV4 oddala ją od terenówek, to małe autko, do zabawy. Zbudowane na platformie Corolli nie jest demonem przestronności. Za to jakości – owszem. Pierwsza generacja jest wzorem trwałości, druga poszła w jej ślady. Zgubiła może nieco radości i wydoroślała, ale to ciągle fajne auto dla młodych (nie tylko ciałem, ale i duchem) ludzi.

W środku

Wyposażenie wnętrza i jego jakość nie budzi zastrzeżeń. Plastiki nie trzeszczą, fotele nie zapadają się. Na przednich fotelach jest wygodnie. Drugi rząd ma gorzej, brakuje w nim miejsca na nogi. Bagażnik ma nieco ponad 400 litrów i na dwie osoby wystarczy. Pod warunkiem, że nie wezmą za dużo rzeczy... Wadą są drzwi bagażnika, które – jak w wielu japońskich autach – otwierają się „od lewej do prawej”. Może to i drobiazg, ale wymaga od kierowcy, który zaparkował przy chodniku wyjścia na jezdnię i wypakowywania bagaży od strony jadących samochodów.

Zobacz również: Japończyk do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki

Do wyboru jest kilka motorów. Podstawowy, benzynowy 1.8 był dostępny w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dwulitrowy diesel i dwulitrowy benzyniak występują w wersji 4x4, podobnie jak wprowadzony w roku 2003 diesel 2.2 l. Każdy z nich dysponuje odpowiednią mocą – od 136 do 177 KM. Spalanie kształtuje się w granicach 9-11 litrów na setkę.

Usterki? Niewiele

Model RAV4 z lat 2000-2005 potwierdza legendarną jakość Toyoty. Ten SUV w zasadzie się nie psuje, pod warunkiem, że jest prawidłowo eksploatowany. Zastrzeżenia można mieć jedynie do zbyt delikatnego zawieszenia.

Ile za tę przyjemność?

Ceny modeli z lat 2000-2002 zaczynają się od 20 tysięcy, za 25-27 tysięcy można znaleźć przyzwoite auto. Rok młodsze startują z pułapu ok. 30 tysięcy. Powyżej tej sumy można przebierać w ofertach z różnych roczników i z różnymi silnikami. Auto z rocznika 2004 lub 2005 to wydatek prawie 40 tysięcy złotych. Sporo, ale RAV4 trzyma cenę nawet po wielu latach.

Toyota RAV4
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA