| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Toyota RAV4

Toyota RAV4

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?

Jak najbardziej! O ile pierwsza generacja (1994-2000) była raczej nadspodziewanie udanym eksperymentem, o tyle druga to w pełni przemyślana konstrukcja. Czego jak czego, ale tradycji budowania solidnych terenówek Toyocie nie można odmówić (stare dobre czasy...). Podobnie jak niezłej jakości codziennych sedanów czy hatchbacków. Model RAV4 łączy jedno z drugim. Niby jest niedużą terenówką, SUV-em w zasadzie, z możliwością wyboru napędu - były wersje z napędem tylko na przód, jak i „czterołapy”. Te drugie miały centralny mechanizm różnicowy z możliwością zblokowania przełożeń w stosunku 50:50 pomiędzy obie osie. A to w SUV-ach nie jest takie oczywiste, większość z nich nie czułaby się dobrze na polnej drodze. RAV4 nie ma z tym problemów, ale oczywiście nie jest autem przeprawowym.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyocie RAV-4

Z drugiej strony wielkość RAV4 oddala ją od terenówek, to małe autko, do zabawy. Zbudowane na platformie Corolli nie jest demonem przestronności. Za to jakości – owszem. Pierwsza generacja jest wzorem trwałości, druga poszła w jej ślady. Zgubiła może nieco radości i wydoroślała, ale to ciągle fajne auto dla młodych (nie tylko ciałem, ale i duchem) ludzi.

W środku

Wyposażenie wnętrza i jego jakość nie budzi zastrzeżeń. Plastiki nie trzeszczą, fotele nie zapadają się. Na przednich fotelach jest wygodnie. Drugi rząd ma gorzej, brakuje w nim miejsca na nogi. Bagażnik ma nieco ponad 400 litrów i na dwie osoby wystarczy. Pod warunkiem, że nie wezmą za dużo rzeczy... Wadą są drzwi bagażnika, które – jak w wielu japońskich autach – otwierają się „od lewej do prawej”. Może to i drobiazg, ale wymaga od kierowcy, który zaparkował przy chodniku wyjścia na jezdnię i wypakowywania bagaży od strony jadących samochodów.

Zobacz również: Japończyk do miasta

Silniki

Do wyboru jest kilka motorów. Podstawowy, benzynowy 1.8 był dostępny w wersji z napędem tylko na przednią oś. Dwulitrowy diesel i dwulitrowy benzyniak występują w wersji 4x4, podobnie jak wprowadzony w roku 2003 diesel 2.2 l. Każdy z nich dysponuje odpowiednią mocą – od 136 do 177 KM. Spalanie kształtuje się w granicach 9-11 litrów na setkę.

Usterki? Niewiele

Model RAV4 z lat 2000-2005 potwierdza legendarną jakość Toyoty. Ten SUV w zasadzie się nie psuje, pod warunkiem, że jest prawidłowo eksploatowany. Zastrzeżenia można mieć jedynie do zbyt delikatnego zawieszenia.

Ile za tę przyjemność?

Ceny modeli z lat 2000-2002 zaczynają się od 20 tysięcy, za 25-27 tysięcy można znaleźć przyzwoite auto. Rok młodsze startują z pułapu ok. 30 tysięcy. Powyżej tej sumy można przebierać w ofertach z różnych roczników i z różnymi silnikami. Auto z rocznika 2004 lub 2005 to wydatek prawie 40 tysięcy złotych. Sporo, ale RAV4 trzyma cenę nawet po wielu latach.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Admiral Tax Ltd

Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »