REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW 5 E39 czy Mercedes-Benz E-klasse W210?

Konrad Bagiński
BMW seria 5 (E39)
BMW seria 5 (E39)

REKLAMA

REKLAMA

Bezpośrednie starcie konkurentów wagi ciężkiej – BMW E39 staje naprzeciwko Mercedesa E-klasse.

O skali tej rywalizacji świadczy okres produkcji, prawie identyczny w przypadku obu samochodów. Produkowano je od 1995 roku, przy czym produkcja Mercedesa zakończyła się w 2002, a BMW w 2003 roku. To dwa tylnonapędowe auta zbudowane do bezpośredniej konfrontacji. Które wybrać?

REKLAMA

Styl - nieco pancerny

Jeśli kierować się względami estetycznymi to na pierwszy rzut oka lepiej prezentuje się auto z Bawarii. Wygląda nieco lżej, niż Mercedes, bardziej sportowo. Oczywiście nie dla wszystkich będzie to wyznacznik dobrego wyglądu – wielu nabywców Mercedesa E-klasse ceni jego wyważony, spokojny wygląd (choć jak na Merca i tak jest dość ekstrawagancki). Nie ulega jednak wątpliwości, że Niemcy to nie Włosi i robienie ładnych samochodów idzie im opornie. I w Mercedesie, i w BMW trudno rzucać się w oczy.

Jak z komfortem?

Może pomyśleć o wygodzie? Tu również trudno wyłonić faworyta. Wnętrze BMW jest przede wszystkim ergonomiczne. Trudno odmówić mu komfortu, ale jest dość ciasne – otula kierowcę jak sportowy bolid i nie znajdziecie tu hektarów wolnej powierzchni. W Mercedesie jest dużo przestronniej, na tylnej kanapie można się rozsiąść jak w salonie a i z przodu wygodnie może podróżować nawet osoba o ponadprzeciętnych gabarytach. Oba auta prezentują dobrą jakość wykonania i materiałów, ale Mercedes wydaje się wygodniejszy. Nokautuje też swego niemieckiego kuzyna pod względem pojemności bagażnika. Zmieści się do niego aż 520 litrów bagażu w wersji sedan i 600 litrów w kombi. Do sedana BMW wejdzie zaledwie 460 l a do kombi 410 litrów (tak, to nie pomyłka!).

Jazda po niemiecku

A którym z niemieckich konkurentów lepiej się jeździ? Werdykt znów zależy od gustu kierowcy. E-klasa jeździ bardziej dostojnie, nie jest demonem przyspieszeń, ale pozwala na szybkie połykanie kilometrów autostrady. BMW jak zwykle stawia na sportowe doznania. Praktycznie w każdej wersji silnikowej kierowca ma do dyspozycji sporo mocy i momentu obrotowego. Emocje za kierownicą sporo jednak kosztują – bawarskie maszyny wkręcone na wysokie obroty palą sporo. Podsumowując – BMW pojedziesz szybciej, Mercedesem bardziej dostojnie.

Zobacz również: Opinie kierowców o BMW serii 5

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oba auta oferują naprawdę duży wybór silników. BMW 10 benzynowych, 6 diesli, Mercedes aż 16 benzynowych i 10 diesli. Każdy znajdzie motor, który będzie odpowiadał jego potrzebom i temperamentowi. W zasadzie wszystkie silniki obu marek są trwałe, solidne i niezawodne. Oba auta niełatwo ulegają awariom, jednak koszt ich posiadania może być spory. Mimo tego, że na rynku jest sporo niezbyt drogich części zamiennych, serwis może pochłonąć kilka tysięcy rocznie. Mercedesy z początku produkcji mogą rdzewieć – firma próbowała oszczędzać na zabezpieczeniu antykorozyjnym cienkiej blachy. BMW ma czułe na dziury zawieszenie – aluminiowe wahacze z aluminiowo-gumowymi sworzniami bardzo szybko niszczą się na polskich drogach (a to dość drogi element).

Co wybrać?

Aby nie wydawać zbyt dużo, należy przyłożyć się do dokładnego sprawdzenia auta, które zamierzamy kupić. BMW i Mercedesy uchodzą za auta wyjątkowo trwałe i niestety wielu użytkowników nie przykłada się do robienia regularnych przeglądów. A to błąd, który później sporo kosztuje. Auta cieszyły się sporym popytem, więc należy też uważać na egzemplarze z bujną przeszłością – powypadkowe, zajeżdżone i kradzione. Jeśli auto, które chcesz kupić było odpowiednio serwisowane i nie miało przygód – kup je, na pewno jeszcze długo Ci posłuży. A czy wybrać BMW, czy Mercedesa...

Zobacz również: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

REKLAMA

Jeśli potrzebujesz dużo miejsca, sporo komfortu, a temperament podpowiada, że nie musisz spod świateł startować pierwszy – weź Mercedesa. Jeśli lubisz wbić gaz w podłogę i chcesz, by auto błyskawicznie na to zareagowało a przy tym nie potrzebujesz hektarów wnętrza – wybierz BMW.

Oba auta kosztują podobnie, ich ceny zaczynają się od 6-7 tysięcy za egzemplarze w nie najlepszym stanie, przez 10-15 tys. za auta z początków produkcji aż do 60-70 tysięcy za wypasione sztuki z roku 2003.

Mercedes E-klasse W210
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA